  • 1. Data: 2021-10-05 12:16:41
    Temat: Przelewy na rachunki kart kredytowych - Alior odrzica
    Od: Marek <f...@f...com>

    Wiadomo, że karty kredytowe mają przypisane nr techniczne rachunków
    do ich spłaty. Można po prostu spłacać kk przelewami na taki nr
    rachunku. Mam zgłoszenia, że od września Alior przestał akceptować
    księgowanie przelewów do mBanku jeśli w mBanku jest to nr rachunku
    przypisany do spłaty karty. Pieniądze wracają ze statusem
    "odrzucony". Infolinia mBanku nic o tym nie wie, nie zna przyczyny
    takiej sytuacji i twierdzi że to na pewno nie oni odrzucają.
    Czy ktoś wie może coś więcej? Na razie brak komentarza w tej sprawie
    od Aliora.
    Pierwsza ciekawostka - skąd Alior wie, że to nr karty? Prefixy
    rachunków przypisanych KK są ustandaryzowane?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2021-10-05 13:33:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 12:16:45 UTC+2 Marek napisał(a):
> [...]
    > od Aliora.
    > Pierwsza ciekawostka - skąd Alior wie, że to nr karty? Prefixy
    > rachunków przypisanych KK są ustandaryzowane?

    Wpisz sobie taki rachunek do ST jakieś banku, który jest taki super-cool, że od razu
    wyświetla, co to za oddział (albo po prostu sprawdź w NBP) - to zobaczysz, że są.
    I co na ten alior najeżdżasz od razu, że "Alior przestał akceptować księgowanie
    przelewów do mBanku jeśli w mBanku jest to nr rachunku przypisany do spłaty karty",
    skoro zaraz dodajesz, że: "Pieniądze wracają ze statusem "odrzucony"".
    Skoro wracają, to wyszły - szczególnie jeśli ten powrót trochę trwa.
    Infolinii mBąka wierz, to późnej starości doczekasz ;P
    Ciekawe, czy im się schrzaniło przyjmowanie z zewnątrz wpłat tylko akurat z aliora,
    czy ze wszystkich banków, czy też w ogóle cały ten oddział padł?
    Zresztą ogólnie w mBąku ZTCP to ten numer rachunku KK to zawsze była jakaś wielka
    tajemnica, upierali się jak głupi, żeby spłacać na eKonto i używać automatycznej
    spłaty - pewnie po to, żeby klient zapomniał, że ma na koncie kasę do spłaty karty i
    nie mógł spłacić w całości.

  • 3. Data: 2021-10-05 14:00:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Oct 2021 04:33:22 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > dajesz, że: "Pieniądze wracają ze statusem "odrzucony"".
    > Skoro wracają, to wyszły - szczególnie jeśli ten powrót trochę trwa.

    "Wracają" bo "wyszły" to (nad)interpretacja tego co mówi nadawca. On
    widzi status "odrzucony". Ale czy proces "wyjścia-powortu" faktycznie
    był tego na razie nikt nie wie.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2021-10-05 14:05:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    <d...@w...pl> wrote:
    > Zresztą ogólnie w mBąku ZTCP to ten numer rachunku KK to zawsze
    > była jakaś wielka tajemnica

    ?? Zawsze nr do spłaty był widoczny w szczegółach karty. Spłaty
    przelewem z zew. na ten nr przez 16 lat działały więc dlaczego teraz
    nagle miałby być z tym problem (od strony mBanku)? Zleciłem testy z
    innych banków i zobaczymy jak to przechodzi teraz.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2021-10-05 14:20:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 14:05:30 UTC+2 Marek napisał(a):
    > ?? Zawsze nr do spłaty był widoczny w szczegółach karty.

    To są reminescencje ze śp. forum mBąka.
    Być może kiedyś pokazywał się numer eKonta - zgodnie z ich "filozofią", że eKonto
    łączy wszystkie usługi (i przez to można było mieć tylko jedno, co uniemożliwiało np.
    założenie wspólnego z małżonką - działały jedynie sztuczki w rodzaju izzy - i przez
    to po ślubie wyniosłem się z mBąka do śp. db).
    Jak ktoś koniecznie chciał numer rachunku technicznego to dostawał - ale po bojach z
    mLinką.

> [...]
    > nagle miałby być z tym problem (od strony mBanku)? Zleciłem testy z
    > innych banków i zobaczymy jak to przechodzi teraz.

    Było coś o księgowaniu - więc trzeba zajrzeć w historię, czy jest tam przelew, który
    poszedł ORAZ zwrot, czy też w historii rachunku niczego nie ma, a to "odrzucone" jest
    jedynie z historii zleceń.

  • 6. Data: 2021-10-05 16:06:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    skoro zaraz dodajesz, że: "Pieniądze wracają ze statusem "odrzucony"".
    > Skoro wracają, to wyszły - szczególnie jeśli ten powrót trochę trwa.

    No wlasnie - ile trwa? Odrzucenie przez mbank, to chyba by ze dwie
    sesje zajelo ?

> [...]
    > Ciekawe, czy im się schrzaniło przyjmowanie z zewnątrz wpłat tylko
    > akurat z aliora, czy ze wszystkich banków, czy też w ogóle cały ten

    Skoro odrzuca, to chyba nie padl :-)
    Dziwne by tez bylo odrzucanie przelewow tylko z Aliora.

    google znalazlo
    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/pytania-i-od
    powiedzi/informacje/splata-zadluzenia-karta-kredytow
    a/

    "Spłaty karty kredytowej możesz również dokonać bezpośrednio na numer
    rachunku karty kredytowej, który znajdziesz w szczegółach karty
    poprzez:
    -przelew z innego banku"

    Czyzby Alior zawinil?
    Nr konta karty sie zmienil? u mnie oddzial 11402004.

    Aha - i mam "numer rachunku splaty", oraz "numer rachunku karty".
    Ale ten numer rachunku splaty, to ekonto ... no i nie wiadomo, co
    poeta chcial powiedziec :-)

    Ale w obu rachunkach ten sam oddzial ... to moze koledze sie cos
    pomylilo? Chyba, ze faktycznie wplywow na to konto mbank nie
    przyjmuje.

> [...]
    > eKonto i używać automatycznej spłaty - pewnie po to, żeby klient
    > zapomniał, że ma na koncie kasę do spłaty karty i nie mógł spłacić

    Tzn zeby wydal i zabraklo ?

    Bo tak ogolniej:
    -podobna strategia dotyczyla tez kredytow, i nie tylko w mbanku.
    "my sobie sami pobierzemy" to czeste podejscie.

    -jak nie automatyczna splata, to klient czesto zapomni ... i
    kara/oplata bedzie. To sie bankowi oplaca :-)

    -wiekszy problem to miewam z ustaleniem ile mam splacic ... w mbanku
    akurat najlatwiej, bo "kwota z ostatniego wyciagu" druga na liscie.

    nie wiem - moze oni jednak chca wiedziec kiedy klient "spłacił", a nie
    domyslac sie po historii ?

    P.S. A co sie dzieje, jak splaty sa dwie?
    Bylo do splaty 2000zl platne do 20-go, 10-go przelalem 900zl,
    16-go 1100zl ... w terminie, czy nie ?

    J.

  • 7. Data: 2021-10-05 16:55:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Oct 2021 05:20:03 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > torię, czy jest tam przelew, który poszedł ORAZ zwrot, czy t
    > eż w historii rachunku niczego nie ma, a to "odrzucone" jest

    Test z innych banków przeszedł pomyślnie więc to jakieś dziwactwo
    Aliora.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2021-10-05 16:56:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Oct 2021 16:06:15 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale w obu rachunkach ten sam oddzial ... to moze koledze sie cos
    > pomylilo? Chyba, ze faktycznie wplywow na to konto mbank nie
    > przyjmuje.

    Przyjmuje, zrobiłem test z 3 innych banków i doszły. Tylko Alior
    "odrzuca".

    --
    Marek

  • 9. Data: 2021-10-05 17:02:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > Przyjmuje, zrobiłem test z 3 innych banków i doszły. Tylko Alior
    > "odrzuca".

    No to pozostaje reklamacja w aliorze.
    KJ

  • 10. Data: 2021-10-05 17:04:27
    Od: Marek <f...@f...com>

    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > P.S. A co sie dzieje, jak splaty sa dwie?
    > Bylo do splaty 2000zl platne do 20-go, 10-go przelalem 900zl,
    > 16-go 1100zl ... w terminie, czy nie ?

    Po pierwsze ważne też "od którego". Spłata wcześniejsza nie zaliczy
    miesięcznej minimalnej spłaty (bo minimalna spłata w danym okresie
    rozliczeniowym jest wyliczana konkretnego dnia i od tego dnia wpłaty
    będą zaliczane na jej poczet). Jeśli miałeś termin minimalnej spłaty
    (wyliczonej 8ego) na 20tego to te dwie raty są OK i spełniają
    kryterium "na 20tego musi być spłacone 2000". Gdybyś coś spłacił
    przed 8 to minimalna kwota spłaty się zmniejszy ale jej wymagalność
    nadal zostanie.
    Problem dość istotny gdy np. pensja jest płacona na rachunek KK. Gdy
    pracodawca z jakiś powodów się pospieszy z wypłatą to zdarza się że
    zaskakuje wezwanie do minimalnej spłaty (bo zbyt wczesna spłata nie
    zaliczyła wymagalności minimalnej spłaty w danym okresie
    rozliczeniowym).

    --
    Marek