    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wzrost stópa rata kredytu
    Date: Wed, 13 Oct 2021 13:11:11 +0200
    526$65785112@news.neostrada.pl><6165fc95$0$532$6...@n...neostrada.pl
    > <616692cc$0$544$65785112@news.neostrada.pl>

    Hello, Robert_DF.
    On 13.10.2021 10:03 you wrote:

    > nie ma tutaj zastosowania, gdyż: w umowie z bankiem odsetki są
    > określone

    Czy maksymalne odsetki są określane w umowie z bankiem?

    Czy oprocentowanie pożyczki hipotecznej może wynosić na dzisiaj np 13%?

    > . Maksymalna wysokość odsetek wynikających z czynności prawnej nie
    > może w stosunku rocznym przekraczać dwukrotności wysokości odsetek
    > ustawowych (odsetki maksymalne). czyli obecnie 8%

    Do 1.1.2016 odsetki maksymalne określone były przez 4*lombard.
    I umowy przed tym terminem miały wpisane takie odsetki maksymalne.

    Dlatego nadal jest to 4% a nie 8%.

    > napisałeś, że max oprocentowanie to 4% a to nie jest prawda, gdyż 8

    Więc delikatnie mówiąc, mijasz się z prawdą.
    Mam ci pokazać zrzut ekranu że u mnie jest to aktualnie 4% żebyś
    uwierzył?

    > i na dowód tego aktualne oferty, nie twierdziłem, że refinansowanie
    > musi być opłacalne...

    Co mają aktualne oferty do umów zawartych w przeszłości?

    --
    Pete