  • 41. Data: 2021-10-13 15:05:58
    Temat: Re: Wzrost stópa rata kredytu
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 13.10.2021 o 13:11, Pete pisze:

    > Czy maksymalne odsetki są określane w umowie z bankiem?

    nie, wynikają z nadrzędnych przepisów, bank nie może określić wyższych,
    gdyż wtedy są nienależne

    > Czy oprocentowanie pożyczki hipotecznej może wynosić na dzisiaj np 13%?

    nie, pomijam jakieś umowy niebankowe

    > Więc delikatnie mówiąc, mijasz się z prawdą.
    > Mam ci pokazać zrzut ekranu że u mnie jest to aktualnie 4% żebyś
    > uwierzył?

    podaję wartość obecną a nie obowiązującą dla umów sprzed 2016 r. czy
    jeszcze innych

    > Co mają aktualne oferty do umów zawartych w przeszłości?

    twierdziłeś, że oprocentowanie pożyczki nie może być wyższe niż 4%,
    pokazałam że tak, z tym że ja miałem na myśli obecne przepisy a nie
    wcześniejsze

    wniosek:
    jeżeli kiedyś zawarłeś umowę na obowiązujących wtedy warunkach to nadal
    jej zapisy obowiązują

    zwyczajnie piszemy o różnych regulacjach

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 42. Data: 2021-10-13 15:23:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 13.10.2021 15:05 you wrote:

    > nie, wynikają z nadrzędnych przepisów, bank nie może określić
    > wyższych, gdyż wtedy są nienależne

    Właśnie.

    > nie, pomijam jakieś umowy niebankowe

    Żadne odsetki w obrocie konsumenckim nie mogą przekroczyć maksymalnego
    poziomu.

    > podaję wartość obecną a nie obowiązującą dla umów sprzed 2016 r. czy
    > jeszcze innych

    Więc widzisz, że kategorycznie twierdzenie że odsetki maksymalne wynoszą
    tyle a tyle jest ryzykowne.

    > twierdziłeś, że oprocentowanie pożyczki nie może być wyższe niż 4%,
    > pokazałam że tak, z tym że ja miałem na myśli obecne przepisy a nie
    > wcześniejsze

    Przeczytaj wątek od początku, bo już zapomniałeś czego dotyczył.
    Ja napisałem, że ostatnia podwyżka stóp niektórym podwyższyła
    oprocentowanie dwukrotnie a nie 0,4pp o których pisałeś.

    I napisałem ci również, że dotyczy to stawki odsetek 4*lombard.

    Więc nie wiem po co podajesz aktualne oferty skoro pisaliśmy o
    istniejących kredytach.
    Więc

    > wniosek: jeżeli kiedyś zawarłeś umowę na obowiązujących wtedy
    > warunkach to nadal jej zapisy obowiązują

    Cieszę się że doszedłeś w końcu do tego wniosku.

    > zwyczajnie piszemy o różnych regulacjach

    Regulacja jest ta sama, tyle że sposób liczenia się zmieniał.

    --
    Pete

  • 43. Data: 2021-10-14 13:20:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >nie, wynikają z nadrzędnych przepisów, bank nie może określić
    >wyższych, gdyż wtedy są nienależne

    A tu widzisz - byly jakies przepisy, bank wpisal do umowy
    "oprocentowanie w/g wzoru ... nie wiecej jednak niz <wzor z
    przepisu>",

    a potem przepis ulegl zmianie.

    I co bank powinien ?

    J.

  • 44. Data: 2021-10-14 16:22:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 14.10.2021 13:20 you wrote:

    > Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl... W dniu
    > A tu widzisz - byly jakies przepisy, bank wpisal do umowy
    > "oprocentowanie w/g wzoru ... nie wiecej jednak niz <wzor z
    > przepisu>", a potem przepis ulegl zmianie. I co bank powinien ?

    Trzymać się umowy.

    Lex retro non agit

    --
    Pete

  • 45. Data: 2021-10-15 12:36:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 14 Oct 2021 16:22:10 +0200, Pete wrote:
    pl... W dniu

    > Trzymać się umowy.
    > Lex retro non agit

    A ustawa z kolei zawiera "dla umow zawartych po dniu obowiazywania
    ustawy", czy "dla wszystkich" ?

    A moze jednak bank powinien aneks do umowy zaproponowac/wymusic.

    J.