  • 1. Data: 2021-10-05 10:06:38
    Temat: Spread w Nest Banku
    Od: Olivier Skovsky <o...@g...com>

    Płatność kartą Nest Banku 12 września na Dominikanie.
    Wyszło 4,04 zł/$
    20 gr więcej niż kurs sprzedaży NBP
    Chyba może być?

    --
    Olik

  • 2. Data: 2021-10-05 10:11:47
    Temat: Re: Spread w Nest Banku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 10:06:39 UTC+2 Olivier Skovsky napisał(a):
    > Płatność kartą Nest Banku 12 września na Dominikanie.

    Byłeś na Dominikanie i raz kartą płaciłeś?
    To w sumie tak jak ja na Krecie ;> Dobrze, że w ogóle się udało, inaczej bym jeszcze
    musiał za debetówkę euro z IKA zabulić ;>

    > Wyszło 4,04 zł/$

    5% narzutu, w TOiP jest, czemu tu się dziwić?

    > 20 gr więcej niż kurs sprzedaży NBP

    NBP ma kurs średni.

    > Chyba może być?

    Jak kogoś stać to pewnie może być.
    Kartą aion wyszłoby 3,84zł/$.

  • 3. Data: 2021-10-05 10:47:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 05.10.2021 10:11, Dawid Rutkowski wrote:
    > Jak kogoś stać to pewnie może być.
    > Kartą aion wyszłoby 3,84zł/$.

    Poważnie? - ten aion ma lepsze kursy od czystego kursu Visy?
    Visa na 12.09 bierze 3.852996 PLN za $1.0
    Albo akcja charytatywna, albo "zaokrągliłeś" w dół :)

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Wygląda na zaokrąglenie jednak - aion to chyba MC a ich kurs to 3.8499 :)
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 4. Data: 2021-10-05 13:23:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 10:47:45 UTC+2 Mirek Ptak napisał(a):
    > Poważnie? - ten aion ma lepsze kursy od czystego kursu Visy?

    Poważnie - bo visa też kradnie, choć udaje, że tego nie robi.

    > Visa na 12.09 bierze 3.852996 PLN za $1.0
    > Albo akcja charytatywna, albo "zaokrągliłeś" w dół :)

    Nie no, zaokrąglać umiem ;P I exploitować też, ale nie jesteś we flejmie ;>
    Nazwij jak chcesz - akcja charytatywna/promocja/"filozofia banku" by nie zarabiać na
    wymianie walut.
    Nie wiadomo, jak długo się utrzyma - ale póki co jest tak, że aion sprzedaje waluty w
    obie strony po kursie średnim.
    Bo MC też kradnie przy przeliczaniu na złotówki, tylko mniej - visa ok. 0,4%, MC ok.
    0,2%

    A w aionie jest to zrobione coś a'la santander (chyba skarbonka też próbowała) - i
    pewnie dlatego wybrali MC, z visą mogłoby być to trudniejsze (chć chyba skarbonka
    dała radę, ale to nie ta skala).

    W aion debetówka MC jest "totalnie wielowalutowa" z punktu widzenia osi MC-bank - MC
    nigdy nie przelicza waluty i zawsze wysyła do aion rozliczenie w oryginalnej walucie
    transakcji.
    Z punktu widzenia osi bank-klient ta karta z jednej strony nie jest wcale
    wielowalutowa - obciążać można tylko i wyłącznie rachunek w PLN, nawet jak masz
    niepuste USD, EUR czy GBP - ale z drugiej strony to niewiele szkodzi, bo aion
    przelicza walutę na PLN wg kursu średniego (bez szykan typu że "wg średniego, ale nie
    w nocy i nie w weekend").
    Taniej się nie da - no, ew. pewien kłopot mogą mieć zarabiający np. w EUR - na samym
    mechanizmie nie stracą, bo EUR na PLN w aion też wymienią po kursie średniem - ale to
    niepotrzebne dodatkowe zawracanie d4 no i można stracić na zmianie kursu (ale i
    zyskać - a w dłuższej perspektywie statystycznie wyjdzie na zero).

    A co do waluty transakcji - to na Dominikanie płaci się w USD?

  • 5. Data: 2021-10-05 16:09:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Oct 2021 01:06:38 -0700 (PDT), Olivier Skovsky wrote:
    > Płatność kartą Nest Banku 12 września na Dominikanie.
    > Wyszło 4,04 zł/$
    > 20 gr więcej niż kurs sprzedaży NBP
    > Chyba może być?

    5% wychodzi. A raczej 6% od kursu sredniego.

    Czy moze ... co kto lubi, od np 1000$, to juz jakas kwota jest ...

    A w dodatku ... 12 wrzesnia to niedziela, cholera wie, jak i kiedy
    bank to rozlicza.

    J.

  • 6. Data: 2021-10-05 18:44:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Oct 2021 04:23:12 -0700 (PDT), w
    <0168fe37-f665-4db4-a576-c4e32202a33cn@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    w obie strony po kursie średnim.
    > Bo MC też kradnie przy przeliczaniu na złotówki, tylko mniej - visa ok. 0,4%, MC

    Zaraz, zaraz -- w Getinie MC chyba kradnie więcej?

  • 7. Data: 2021-10-05 19:35:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 5 października 2021 o 18:46:16 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 5 Oct 2021 04:23:12 -0700 (PDT), w
    > <0...@g...com>, Dawid Rutkowski
    waluty w obie strony po kursie średnim.
    > Zaraz, zaraz -- w Getinie MC chyba kradnie więcej?

    Przy płatności getoutowym MC:
    - MC kradnie 0,2%
    - getout kradnie 5%

  • 8. Data: 2021-10-06 10:52:46
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 5 Oct 2021 10:35:40 -0700 (PDT), w
    <a3114b15-1e7f-4bf5-942f-ce5bfc3e2370n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    waluty w obie strony po kursie średnim.
    MC ok. 0,2%

    > Przy płatności getoutowym MC:
    > - MC kradnie 0,2%
    > - getout kradnie 5%

    Tak nie lubią MC?
    Czy raczej nie lubią klientów?

  • 9. Data: 2021-10-06 11:05:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 6 października 2021 o 10:55:11 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Tue, 5 Oct 2021 10:35:40 -0700 (PDT), w
> [...]

    Lubią pieniądze ;>
    Sam nie wiem, skąd taka różnica, obstawiam pomyłkę/zapomnienie oraz to, że visy to u
    nich margines (nie wiem czy getout daje debetówki visa, MC mają na pewno, i to nawet
    5 niespersonalizowanych do jednego konta można dostać od ręki w oddziale za darmo, a
    kolejne 5 sztuk chyba po 5zł - przydały się w promocji priceless specials - wiem, że
    noble ma devetówki visa i MC).
    Idea miała tylko MC.

  • 10. Data: 2021-10-07 08:22:08
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 06.10.2021 11:05, Dawid Rutkowski wrote:
    > Sam nie wiem, skąd taka różnica, obstawiam pomyłkę/zapomnienie oraz to, że visy to
    u nich margines (nie wiem czy getout daje debetówki visa,

    Dają, bo mam i jest przeliczana waluta po kursie Visa tylko - nie ma
    narzutu GetIn, co bardzo sobie chwalę bo karta jest intensywnie używana
    w strefie EUR i CZK :)

    Pozdrawiam - Mirek