  • 1. Data: 2021-10-08 08:59:54
    Temat: Wzrost stóp a rata kredytu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Stopy wzrosły o 0,4%.
    Majac kredyt na 100 tysiecy - rocznie mamy do zapłacenia 400zł wiecej
    odsetek. (załózmy ze własnie wzielismy kredyt)

    Przy 300 tysiacach to byłoby 1200zł czyli 100zł miesiecznie.

    Czytam jakies artykuły w necie i tam pisza ze przy kredycie 300 tysiecy
    rata wzrosnie o 60zł. To sie jakos inaczej liczy czy dziennikarz
    załozył ze kredyt juz w 1/3 spłacony?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 2. Data: 2021-10-08 10:10:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Budzik.
    On 08.10.2021 08:59 you wrote:

> [...]
    > tysiecy rata wzrosnie o 60zł. To sie jakos inaczej liczy czy
    > dziennikarz załozył ze kredyt juz w 1/3 spłacony?

    Nie bierzesz pod uwagę okresu kredytowania.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2021-10-08 11:12:01
    Temat: Re: Wzrost stópa rata kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 8 października 2021 o 10:10:31 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Nie bierzesz pod uwagę okresu kredytowania.

    To raczej ten pismak nie bierze - albo odwrotnie, policzył sobie tak, jakby okres
    kredytowanie wynosił 1 rok.
    Z ratą równą to właśnie wyjdzie ok. 60zł więcej na racie - przy racie malejącej
    wyszłoby 50zł (ponieważ okres kredytowania to jeden rok, średnio płacisz odsetki od
    połowy kapitału).

    Przy hipo - czy to na 20 czy 30 lat - kapitał w rok zmniejsza się tak niewiele (5%
    lub 3,3% - a przy racie równej nawet mniej) - że przez rok płacisz praktycznie
    odsetki od takiego samego kapitału.
    A na początku kapitał zmniejsza się jeszcze wolniej.

    Zaś do OP - stopy nie wzrosły o 0,4%.
    Stopa referencyjna wzrosła o 0,4pp - ale był to wzrost o 400%! ;>
    Stopa lombardowa wzrosła o 0,5pp - a był to wzrost zaledwie o 100% ;P (i w citku nie
    będę miał już 2%, tylko aż 4% :( ;)
    A depozytowa nie wzrosła (ani nie zmalała).
    Ale kredyty hipoteczne nie są oprocentowane wg stóp tylko wg WIBOR.

  • 4. Data: 2021-10-08 13:50:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 8 października 2021 o 12:12:50 UTC+2 Eneuel napisał(a):
    > Dawid Rutkowski stapia kredyty...

    > To prawda, ale w zamian ;) wzrosła częściowa (czy jak jej na imię)
    > rezerwa obowiązkowa. Chyba czterokrotnie.
    > (więc chyba zacznie się wielkie zasysanie szmalu)

    Więc pewnie nie tyle wzrosła - choć jakby nie patrzeć, wzrosła - co po prostu wróciła
    do normalnego poziomu z poziomu absolutnie nienormalnego i niebezpiecznego.
    Co nie zmienia faktu, że akcja kredytowa mocno wychamuje, a nawet padnie na pysk - i
    dobrze.

    > Jakiekolwiek kredyty ludnościowe ;) są oprocentowane wg tychże stóp?

    Pośrednio wszystkie - 2*stopa referencyjna + 7% to maksymalne oprocentowanie kredytu
    w ogóle.
    Nawet takiego o stałym oprocentowaniu.
    A bezpośrednio sporo - np. moje karty kredytowe, jedna jest na 4*stopa lombardowa
    (ale nie więcej niż 2*stopa referencyjna + 7%) a dwie na 2*stopa referencyjna + 7%.

    > Dlaczego Amerykanie mogą drukować dolary a Polacy nie mogą? Bo w
    > Polsce nie rośnie bawełna potrzeba do drukowania
    > dolarów...

    To jest stare.
    Amerykanie robią komputery potrzebne do drukowania dolarów - i złotówek również.
    Strach jest taki, że i Chińczycy zaczynają robić komputery (robić swoje, a nie tylko
    podrabiać amerykańskie - na czym przejechało się potężnie ZSRR).

  • 5. Data: 2021-10-08 15:40:44
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.10.2021 o 08:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Czytam jakies artykuły w necie i tam pisza ze przy kredycie 300 tysiecy
    > rata wzrosnie o 60zł. To sie jakos inaczej liczy czy dziennikarz

    1. nie o 0,4% tylko o 0,4pp
    2. rata wzrośnie o 63,33 zł jeżeli spłata w ratach annuitetowych

    coś jeszcze mam Ci policzyć?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 6. Data: 2021-10-08 16:49:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 8 października 2021 o 15:40:47 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

    > 2. rata wzrośnie o 63,33 zł jeżeli spłata w ratach annuitetowych

    O 63,33zł niezależnie od okresu kredytowania?

  • 7. Data: 2021-10-08 20:29:19
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 paź 2021 o 13:50, Dawid Rutkowski pisze:

    > wróciła do normalnego poziomu

    Do poprzedniego? Normalny stan wymaga konkretnych 'norm'.

    > z poziomu absolutnie nienormalnego i niebezpiecznego.

    Mniej bezpiecznego, ale czy obecny jest bezpieczny?

    > Co nie zmienia faktu, że akcja kredytowa mocno
    > wychamuje, a nawet padnie na pysk - i dobrze.

    Będzie czterokrotnie mniej szmalu do skreowania?

    > Pośrednio wszystkie

    Tyle to już ;) wiem.

    > A bezpośrednio sporo - np. moje karty kredytowe, jedna jest na 4*stopa
    > lombardowa (ale nie więcej niż 2*stopa referencyjna + 7%)
    > a dwie na 2*stopa referencyjna + 7%.

    Poza kartami też są takie bezpośrednie uwiązania?

    > Amerykanie robią komputery potrzebne do drukowania dolarów - i złotówek również.

    Złotówki chyba drukowano w UK. ;)

    > Strach jest taki, że i Chińczycy zaczynają robić komputery (robić swoje, a nie
    > tylko podrabiać amerykańskie - na czym przejechało się potężnie ZSRR).

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-10-08 20:32:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 paź 2021 o 16:49, Dawid Rutkowski pisze:

    > O 63,33zł niezależnie od okresu kredytowania?

    Także wtedy, gdy spłacisz wszystko jednorazowo? ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 9. Data: 2021-10-08 21:35:00
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > O 63,33zł niezależnie od okresu kredytowania?

    przyjąłem 30 lat, np. na 20 będzie 59,1 zł

  • 10. Data: 2021-10-08 21:36:53
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    > Także wtedy, gdy spłacisz wszystko jednorazowo? ;)

    kiedy chcesz całość jednorazowo spłacić? wtedy nie patrzysz na wysokość
    raty, bo przecież kolejnej już nie będzie

    a kapitał kredytu możesz spłacić w każdej chwili