  • 1. Data: 2005-07-06 00:57:23
    Temat: Wypukła karta - który bank?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Witam,

    Po moich ciężkich bojach z Inteligo, zdecydowałem się (w końcu!!!)
    zamknąć tam konto (aczkolwiek na wniosek o zamknięcie czekam już 6
    dzień) i szukam sobie teraz nowego banku. Potrzebuję jednak czegoś, czym
    mógłbym płacić w sieci. Który bank da mi wypukłą Vise/Mastercard bez
    regularnych wpływów na konto? Jestem studentem, nie mam umowy o pracę,
    nie mam stałych zarobków. Nie potrzebuję linii kredytowej ani debetowej,
    czego w żadnym banku dotychczas nie chcieli zrozumieć i usilnie mi to
    wciskali. Nie chcę. Chcę jedynie wypukłą kartę _płatniczą_, którą
    mógłbym płacić do wysokości tego co mam na koncie. Aha, i nie czekać na
    nią 3 miesiące lub dłużej. W BPH powiedzieli mi, że owszem, dadzą mi
    Vise, ale musze odczekać minimum 3 miesiące, w Lukasie to samo. Ja nie
    chcę tyle czekać. Może nawet nie tyle nie chcę, co nie mogę, bo
    specyfika moich "nieregularnych dochodów" wymaga tego, że dość często
    muszę płacić za coś przez sieć.

    Dodatkowym warunkiem byłoby to, żeby bank był w miarę lubiany przez
    zachodnie firmy obsługujące płatności. Pamiętam np. że +/- rok temu dość
    często nie przechodziła mi (nie moja) Visa Classic z Millenium, ale
    wtedy zwykle ratowalem się (nie moją) VC z PKO BP. Niestety oba te banki
    odpadają - PKO wymaga stałych zarobków + zasw. o dochodach, Millenium
    podejrzewam też, ale o nich akurat nie chce wiecej slyszec.

    Pozatym nie chcę też Visy wirtualnej, z dwóch powodów. Po pierwsze, nie
    chcę płacić 2x za to samo (to samo = karta do konta, a tak płaciłbym i
    za VE, i za Vise, potrzebuję natomiast tylko jedna z nich). Po drugie
    nie mam zupełnie zaufania do wirtualnych kart, gdyż mam konto w takim
    jednym banku 100% internetowym (nie polskim), mam tam wirtualną Vise,
    ale to cud jeśli gdziekolwiek ona przejdzie, w 99% jest "Credit Card
    declined", mimo, że środki na koncie są (przechodzi np. w eCard, ale nie
    przechodzi w 2Checkout, paycomie, polcard, itp itd).

    Aha, mBank też odpada, długa historia :)) Jakoś nie mam szczęścia do
    typowo internetowych banków :/

    Jakieś pomysły, sugestie? A może da się jakoś przekonać BPH/Lukasa, żeby
    wydali mi karte bez tej 3 miesięcznej karencji?
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 2. Data: 2005-07-06 05:48:19
    Temat: Re: Wypukła karta - który bank?
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Jakieś pomysły, sugestie? A może da się jakoś przekonać BPH/Lukasa, żeby
    > wydali mi karte bez tej 3 miesięcznej karencji?

    Byla promocja KK dla studentow w MultiBanku, moze jeszcze jest. Warunkiem
    ubiegania sie odpowiednia srednia.

  • 3. Data: 2005-07-06 05:56:37
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > declined", mimo, że środki na koncie są (przechodzi np. w eCard, ale nie
    > przechodzi w 2Checkout, paycomie, polcard, itp itd).

    Czyli wyglada na to, ze wirtalne cacka to wszedz bubel; netkarta MultiBanku
    rowniez przechodzi w sieci jak chce i problemy takie, jak opisales powyzej
    (credit card declined). WIEEEEEEEEEELOKROTNIE DOSWIADCZYLEM!

  • 4. Data: 2005-07-06 08:08:35
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Jakieś pomysły, sugestie? A może da się jakoś przekonać BPH/Lukasa, żeby
    > wydali mi karte bez tej 3 miesięcznej karencji?

    Niestety ciezko, kiedys mialem podobny problem, zdecydowalem sie na
    Multibank, musialem jednak odczekac 3 miesiace i miec co miesiac wplywy co
    najmniej 1.000pln, ale nie zwracali uwage czy to byly wplywy z mojego innego
    rachunku - wiec z tym nie robili problemow.

    Jesli jednak nie chcesz tyle czekac, to wg mnie masz dwa wyjscia:

    1. Zdecydowac sie na karte kredytowa w multibanku dla studentow, trzeba
    spelniac jakies glupie wymogi sredniej minimum 3.5 - w ogole wymog bez
    sensu, to tak jakby ten ze srednia 3.0 nie byl w stanie splacac swojej kk? A
    niestety w systemie maja tak, ze nawet jak masz srednia 3.4 to Ci nie dadza
    kk. No chyba, ze pod lokate, wiec jesli masz wolne srodki to jest to fajna
    sprawa (srodki moga byc takze zablokowane w walucie na koncie walutowym) -
    wiecej www.mojavisa.pl

    2. Znalezc bank, ktory wyda Ci wypukla karte na podstawie 6miesiecznej
    historii z innego banku. Dla przykladu BZWBK, poszedlem tam, przedstawilem
    historie za 6 miesiecy z innego banku i tego samego dnia zapadla decyzja o
    przyznaniu mi wypuklego Mastercarda walutowego w EUR, mysle, ze to samo
    tyczy sie innych kart w tym Visy Classic.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 5. Data: 2005-07-06 08:32:30
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    scream wrote:

> [...]
    > nią 3 miesiące lub dłużej. W BPH powiedzieli mi, że owszem, dadzą mi
    > Vise, ale musze odczekać minimum 3 miesiące,

    Potestuj inny oddział.

    Zadeklaruj regularne wpływy ;-) powiedz, ze chcesz z pzrejścia za 0zł
    skorzystac i już.

    Powinno przejść.

    MZ

  • 6. Data: 2005-07-06 08:34:51
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał
    w wiadomości news:dafa5o$e7j$1@news.onet.pl...

    [...]
    > Jakieś pomysły, sugestie? A może da się jakoś przekonać BPH/Lukasa,
    > żeby wydali mi karte bez tej 3 miesięcznej karencji?

    Debetowa Visa Classic (złotówkowa lub dolarowa) w Pekao SA.
    http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/402377-030946-97
    597

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 7. Data: 2005-07-06 09:20:54
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Debetowa Visa Classic (złotówkowa lub dolarowa) w Pekao SA.
    > http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/402377-030946-97
    > 597

    Nie tak prosto... Jak jestes "z ulicy" czyt. nie masz rachunku od minimum
    pol roku w ich banku, to odrzucaja wnioski o VC. A zreszta z tym ich
    systemem za krola swieczki to szkoda w ogole tracic czas na ta VC. Brak
    podgladu przez net, jak chcesz poznac saldo musisz dzwonic za kazdym razem,
    jak chcesz wyplacic wieksza gotowke z karty niz pozwala na to bankomat, to
    musisz laskawie poczekac godzine w kolejce az zwolni sie stanowisko pani,
    ktora jako jedyna na caly oddzial wyznaczona jest do obslugiwania transakcji
    tzw. zelazkiem.... Ahh, w ogole szkoda nerwow. Uzywam ich jedynie do VC
    walutowej, ale generalnie jesli chodzi o obsluge zlotowkowych kart to jest
    wiele innych, zdecydowanie nowoczesniejszych bankow.

    Pozdrawiam,
    Sebastian.

  • 8. Data: 2005-07-06 09:31:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    n...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
    > Byla promocja KK dla studentow w MultiBanku, moze jeszcze jest. Warunkiem
    > ubiegania sie odpowiednia srednia.

    odpada, dopiero zaczynam studia :)

  • 9. Data: 2005-07-06 10:06:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Stiwi" <s...@p...onet.pl> writes:

    lang=PL/402377-030946-97

    > Nie tak prosto... Jak jestes "z ulicy" czyt. nie masz rachunku od
    > minimum pol roku w ich banku, to odrzucaja wnioski o VC.

    Etam. Wplacam 500 zl kaucji i mam karte od razu.

    MJ

  • 10. Data: 2005-07-06 10:30:00
    Od: "Stiwi" <s...@p...onet.pl>

    > Etam. Wplacam 500 zl kaucji i mam karte od razu.

    No chyba wiem jak jest... Jako ze bylem "z ulicy" blokada 150$ obowiazkowo a
    poza tym rozpatrzenie wniosku i mimo to odrzucili, nawet wpisalem swoje
    dochody - co nie jest wymagane przy tej karcie.

    A czy zrobili to na podstawie losowania: temu dajemy, temu nie dajemy, to
    juz nie wiem...

    Pozdrawiam,
    Sebastian.