    From: scream <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Wypukła karta - który bank?
    Date: Wed, 06 Jul 2005 02:57:23 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@chello084010214247.chello.pl

    Witam,

    Po moich ciężkich bojach z Inteligo, zdecydowałem się (w końcu!!!)
    zamknąć tam konto (aczkolwiek na wniosek o zamknięcie czekam już 6
    dzień) i szukam sobie teraz nowego banku. Potrzebuję jednak czegoś, czym
    mógłbym płacić w sieci. Który bank da mi wypukłą Vise/Mastercard bez
    regularnych wpływów na konto? Jestem studentem, nie mam umowy o pracę,
    nie mam stałych zarobków. Nie potrzebuję linii kredytowej ani debetowej,
    czego w żadnym banku dotychczas nie chcieli zrozumieć i usilnie mi to
    wciskali. Nie chcę. Chcę jedynie wypukłą kartę _płatniczą_, którą
    mógłbym płacić do wysokości tego co mam na koncie. Aha, i nie czekać na
    nią 3 miesiące lub dłużej. W BPH powiedzieli mi, że owszem, dadzą mi
    Vise, ale musze odczekać minimum 3 miesiące, w Lukasie to samo. Ja nie
    chcę tyle czekać. Może nawet nie tyle nie chcę, co nie mogę, bo
    specyfika moich "nieregularnych dochodów" wymaga tego, że dość często
    muszę płacić za coś przez sieć.

    Dodatkowym warunkiem byłoby to, żeby bank był w miarę lubiany przez
    zachodnie firmy obsługujące płatności. Pamiętam np. że +/- rok temu dość
    często nie przechodziła mi (nie moja) Visa Classic z Millenium, ale
    wtedy zwykle ratowalem się (nie moją) VC z PKO BP. Niestety oba te banki
    odpadają - PKO wymaga stałych zarobków + zasw. o dochodach, Millenium
    podejrzewam też, ale o nich akurat nie chce wiecej slyszec.

    Pozatym nie chcę też Visy wirtualnej, z dwóch powodów. Po pierwsze, nie
    chcę płacić 2x za to samo (to samo = karta do konta, a tak płaciłbym i
    za VE, i za Vise, potrzebuję natomiast tylko jedna z nich). Po drugie
    nie mam zupełnie zaufania do wirtualnych kart, gdyż mam konto w takim
    jednym banku 100% internetowym (nie polskim), mam tam wirtualną Vise,
    ale to cud jeśli gdziekolwiek ona przejdzie, w 99% jest "Credit Card
    declined", mimo, że środki na koncie są (przechodzi np. w eCard, ale nie
    przechodzi w 2Checkout, paycomie, polcard, itp itd).

    Aha, mBank też odpada, długa historia :)) Jakoś nie mam szczęścia do
    typowo internetowych banków :/

    Jakieś pomysły, sugestie? A może da się jakoś przekonać BPH/Lukasa, żeby
    wydali mi karte bez tej 3 miesięcznej karencji?
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl