  • 1. Data: 2005-07-06 06:02:36
    Temat: karty polskie za granica
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Troche w nawiazaniu do postu, ktory ukazal sie tu pare dni temu...

    Jak jest z kartami wydawanymi przez polskie banki, badz zagraniczne banki
    operujace w polsce za granica? Dzialaja, ktore tak, ktore nie, plaskie,
    wypukle, chargowe, kredytowe, debetowe?

    Wiem jak jest z polskimi kartami w Kanadzie, w EU nieststy nie.

    Jakie wziac ze soba, czym placic?

    Ktos wie, am doswiadczenia?

  • 2. Data: 2005-07-06 07:11:52
    Temat: Re: karty polskie za granica
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Jakie wziac ze soba, czym placic?

    Generalnie wszedzie powinienes zaplacic VC lub MC. PRawie wszedzie VE czy
    Mastro.
    wyjatkiem moga byc Niemcy i Austria, gdzie lubia przyjmowac tylko swoje EC
    lub tylko embosowane. Ale to tez sie zmienia.
    Jednym slowem - problemow nie powinno byc.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 3. Data: 2005-07-06 07:14:20
    Od: " " <n...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > lub tylko embosowane. Ale to tez sie zmienia.
    > Jednym slowem - problemow nie powinno byc.

    Dzieki, ale co to jest to magiczne EC?

  • 4. Data: 2005-07-06 07:19:18
    Od: " " <n...@g...pl>

> [...]

    > lub tylko embosowane. Ale to tez sie zmienia.
    > Jednym slowem - problemow nie powinno byc.

    A co to jest ten <CIRRUS> oraz rowniez na bankomatach widnieje napis <PLUS>

  • 5. Data: 2005-07-06 07:25:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > A co to jest ten <CIRRUS> oraz rowniez na bankomatach widnieje napis
    > <PLUS>

    Cirrus to produkt systemu MC
    Cirrus - tylko do bankomatów
    Maestro - do terminali elektronicznych

    Jednym slowem w Niemczech dany sklep moze przyjmowac tylko karty systemu EC.
    I teraz - nie kazde (teraz to chyba zadne w Polsce) Maestro nalezy do tego
    systemu.
    Generalnie roznica jest dla sklepu - od takich kart pewnie placi mniejsza
    marze.
    To mniej wiecej jak karta kredytowa Aura. Sklep akceptujacy ta marke nie
    placi w ogole zadnych prowizji - wiec mu sie oplaca ja przyjmowac...
    (normalnie placi jakies tam np 2,5% - czy ile wynegocjuje - od kazdej
    transkacji)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 6. Data: 2005-07-06 07:45:20
    Od: " " <n...@g...pl>

> [...]

    > placi w ogole zadnych prowizji - wiec mu sie oplaca ja przyjmowac...
    > (normalnie placi jakies tam np 2,5% - czy ile wynegocjuje - od kazdej

    Dzieki za wyjasnienie!
    Generalnie niezla jazda i moje pytanie, an ktore nie oczekuje odpowiedzi:

    Gdzie tu dobro klienta?

  • 7. Data: 2005-07-06 08:24:27
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Gdzie tu dobro klienta?

    Ktorego?
    Niemcy sobie spokojnie radza i nie narzekaja. A ze problem maja inni? No
    coz - ich sprawa. JA sie nie dziwie - skoro sklep placi mniejsza marze -
    moze dac nizsze ceny dla klientow.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 8. Data: 2005-07-06 08:38:10
    Od: "Prof_Ex" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik <n...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:dag0lm$ig7$1@inews.gazeta.pl...

    [...]
    > A co to jest ten <CIRRUS> oraz rowniez na bankomatach widnieje napis
    <PLUS>

    Cirrus - karta bankomatowa MasterCarda
    Plus - karta bankomatowa Visy

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 9. Data: 2005-07-06 08:43:20
    Od: Tomasz Tybulewicz <t...@m...univ.gda.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> napisal:
    > Generalnie wszedzie powinienes zaplacic VC lub MC. PRawie wszedzie VE czy

    Widzę, że pisanie 'PR' weszło ci już dobrze w krew ;)
    Nie żebym narzekał - odwalacie kawał dobrej roboty tworząc PRnews,
    newsletter i dodatkowo pomagając na tej grupie.

    Tylko tak dalej!

    Tomek

  • 10. Data: 2005-07-06 08:52:42
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik n...@g...pl napisał:

    > Dzieki, ale co to jest to magiczne EC?
    To IMHO powinno być napisane małymi literami: ec.

    Zasadniczo jest to skrót od eurocheque - euroczeków czyli czeków
    międzynarodowych akceptowanych w Europie i okolicach do końca '01.

    Z czasem pod tym logiem/brandem zaczęto oferować także karty bankomatowe
    i płatnicze. Z dalszym czasem (po połączeniu Europay z Mastercardem)
    bankomatowe stały się Cirrusami a płatnicze Maestrami. Natomiast AFAIK w
    krajach niemieckojęzycznych utrzymały się jakieś lokalne warianty ec
    jako karty krajowe.

    Przemek