  • 1. Data: 2005-07-05 20:16:43
    Temat: Eurokonto - pekao SA + pakiet "pomocny" Elvia - czy to dziala?
    Od: "tarpan" <tokil_usun@interia_tu_tez_usun.pl>

    Witam,
    nie wiem czy to wlasciwe miejsce i czy nie popelniam "foux pa" - BTW jak to
    sie pisze poprawnie?
    Po kilku latach korzystania z internetowych bankow bezplatnych (lub prawie
    bezplatnych), zmuszony umowa kredytowa otworzylem Eurokonto.
    Na razie mam wrazenie przygnebiajace - tak jak 4 lata temu gdy zamykalem
    taki rachunek. Po ponad miesiacu walki (dopiero trzecia dysponentka
    prawidlowo wprowadzila dane do komputra) mam juz karte Maestro i dostep
    internetowy (telePekao24).
    Szoku i zlego wrazenia nie zetrze nawet zwolnienie z oplaty za prowadzenie
    tego "cuda" przez kilka miesiecy wspanialomyslnie zaoferowane przez oddzial
    ;-///
    Pytanie1: Co w tym banku moze mnie jeszcze zaskoczyc? (bez zadnych zgrzytow
    uzywam zestawu mB/VW/Intelligo).

    Kuszaco wyglada ten pakiet ubezpieczeniowy (Elvia), np takie wizyta
    lekarza/pielegniarki, holowanie, hydraulik?
    Tylko czy to nie jest tak ze mam pokrycie kosztow wizyty lekarskiej do
    400zl, ale cena wizyty "autoryzowanego" lekarza kosztuje 1700zl ;-)
    Pytanie2: jak to praktycznie wyglada? Ma ktos jakies doswiadczenia
    pozytywne/negatywne?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-05 20:41:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Tue, 5 Jul 2005 22:16:43 +0200, "tarpan"
    <tokil_usun@interia_tu_tez_usun.pl> wrote:

    >nie wiem czy to wlasciwe miejsce i czy nie popelniam "foux pa" - BTW jak to
    >sie pisze poprawnie?

    faux pas (fałszywy krok)

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_

  • 3. Data: 2005-07-05 20:46:12
    Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl>

    tarpan wrote:
    > rozmawialem z Elvia - niewiele da sie tam uszczknac, moze ewentualnie
    > holowanie i hydraulik przyda sie w normalnym zyciu ;-))) Wizyta
    > lekarza i pielegniarki tylko po wypadku ;-(((

    Jest np. taka opcja, ze w przypadku cięższego przebiegu choroby przywoza
    lekarstwa do domu - tak sie zlozylo, ze zostalam uziemiona w domu z wysoko
    goraczkujacym dzieckiem. Zadzwonilam do Elvii chcac skorzystac z tego
    dostarczenia leków i dowiedzialam sie, ze musze przedstawic zwolnienie
    lekarskie dokumentujace niemoznosc przemieszczenia sie do apteki o wlasnych
    silach. Troche mnie to ruszylo ze wzgledu na to, ze na ośmiolatki NFZ
    zwolnien jako takich nie wystawia, a jak juz na to rodzica. Drobny szczegol,
    ze rodzic niekoniecznie bierze zwolnienie na dziecko a wykorzystuje urlop
    zostal uwzgledniony dopiero po dluzszej polemice z pania z Elvii i po
    konsultacji z lekarzem dyzurnym. Za lekarstwa placi sie z wlasnej kieszeni.

    A w ramach dygresji ;-) stwierdzam, ze Pekao S.A. jest dosc intrygujaca
    instytucją i zapewne to, ze potrafia urozmaicic zycie zwyklemu
    smiertelnikowi powoduje to, ze mam konto u nich od dobrych kilku lat ;-)
    Dosc, ze ostatnio ich CKC wznowilo dla mnie karte Maestro na panienskie
    nazwisko, ktorego nie uzywam prawie 9 lat, a info o tym przyslali mi na
    najnowszy adres zamieszkania - zdumiewajace dla mnie jest to jak oni
    powiazali moje panienskie zycie z aktualnymi namiarami adresowymi, skoro
    jako osoba stanu wolnego mieszkalam zupelnie gdzie indziej. Na poczatku
    oddzial, w ktorym prowadze rachunek mętnie zeznawal, ze to błąd systemu, ale
    ze nie chcialo mi sie w to wierzyc zrobilam sie dociekliwa i wydusilam z
    nich w końcu, ze x lat temu gdy chwalilam sie ;-) w oddziale odmiennym
    stanem cywilnym pracownik zapomnial (z wrazenia zapewne) zamknac moją karte
    wystawiona na panienskie nazwisko i dopiero w tym roku wyszlo szydło z
    worka, bo zeby móc tą kartą się poslugiwac powinnam była podpisac umowę do
    karty (co narzuca ustawa).
    Ogolnie to Pekao S.A. w blizszym kontakcie (czytaj: w oddziale) traci, ale
    ze do tej pory nie udalo sie mi znalezc ciekawszej alternatywy to mam to co
    mam - na zasadzie lepszy wróg znany... ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kasia

  • 4. Data: 2005-07-05 21:02:08
    Od: "Cobra24" <c...@w...pl>

    Hej

    Co do Elvia to działa. Przykład osobisty z życia:

    Popsuł mnie sie samochód (może mieć najwyżej 10 lub 15 lat nie pamietam, moj
    ma 5... wiec bez problemu) - a scislej urwał mi sie tłumik 4 km od domu
    jadąc do pracy. Zadzwoniłem do Elvii w ciągu 30 minut przyjechało 4 Panów z
    lawetą, pokłonili się w pół, zapytali grzecznie co sie stało (jak nie w
    naszym kraju). Poczym wciągneli na lawetę i odcholowiali w wyznaczone
    przezmnie miejsce. Z tego co sie orientuje to holowanie bezpłatne jest do
    ok. 150 km - tak wynikało z rozmowy z jednym z nich. Na miejscu sciągneli
    samochód, podziekowali i było po sprawie.

    Na drugi dzień zadzowniła jakaś mila pani z Elvii i wypytała jak mi sie
    podobała usługa.

    Jestem pod wrażeniem do dziś.....

    Pozdrawiam...

    PS: Znajmomi co korzysali z usug Elvii, podzilaja ze mną moje zdanie

  • 5. Data: 2005-07-05 21:13:23
    Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl>

    tarpan wrote:
    > Uwazam to za duza niewygode koniecznosc noszenia CALEJ listy hasel
    > przy sobie. 2-3 najblizsze moge zapisac/zaszyfrowac i miec gdzies
    > przy sobie, ale cala liste???
    > Oprocz tej oczywistej niewygody, nie mam ZADNEJ kontroli nad tym ile
    > numerow/hasel jeszcze mi zostalo do konca listy!! Trzeba notowac???

    System automatycznie generuje nowa karte kodow jednorazowych po
    wykorzystaniu 35. kodu z aktywnej karty i ta nowa zostaje wysłana na adres
    korespondencyjny uzytkownika.

    --
    Pozdrawiam,
    Kasia

  • 6. Data: 2005-07-05 21:25:07
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    tarpan napisal(a):

> [...]
    > 400zl, ale cena wizyty "autoryzowanego" lekarza kosztuje 1700zl ;-)
    > Pytanie2: jak to praktycznie wyglada? Ma ktos jakies doswiadczenia

    Co prawda nie z własnego doświadczenia ale...

    1. To działa.
    2. W przypadku napraw typu hydraulik, rtv etc. płaci się za części.
    Limity podane w OWU dotyczą w takich przypadkach kosztów dojazdu
    i robocizny.

    Nie napisałeś jakie masz konto, więc przeczytaj dokładnie OWU,
    bo w zależności od rodzaju rachunku są różne zakresy ubezpieczenia.

    Marek Szapajko | http://www.szapajko.republika.pl
    Adres w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 7. Data: 2005-07-05 21:28:55
    Od: "Nieradek" <n...@p...onet.pl>

    MrMrooz wrote:

    Użytkownik "tarpan"

    > Nie, nie trzeba, ale trzeba sprawdzac co jakis czas ile zostało
    > wykorzystanych - zakładka bezpieczeństwo i aktywna lista - wtedy
    > wyświetla się liczba wykorzystanych haseł.
    > Jest to dość istotne, bo kolejną listę można aktywować mając hasło z
    > poprzedniej jeszcze (nie wiem czy musi to być ostatnie
    > niewykorzystane).

    Moze byc ostatnie niewykorzystane, byleby było :-)

    > Inaczej musisz robić to za pomocą infolinii, która
    > z tego co pamiętam działa tylko do pewnej godziny (mama na myśli
    > obsługę ludzką).

    Dodam tylko, ze w takim momencie trzeba znajdowac się pod numerem tego
    telefonu, ktory sie zapodalo do kontaktów z infolinią. Niestety ja swego
    czasu mialam potezny niefart, ze podalam telefon sluzbowy, ktory z racji
    zakonczenia wspolpracy z firma (wlascicielem telefonu) musialam zdac.
    Zupelnie wylecialo mi z glowy, ze przed oddaniem telefonu powinnam byla
    skontaktowac sie z infolinia i podac nowy namiar telefoniczny do siebie, bo
    żeby nowy numer zaistnial w systemie (poprzez kontakt z infolinią) trzeba
    byc dostepnym w trakcie aktualizowania namiarów zarówno pod starym numerem
    jak i nowym - tak mi wówczas wytłumaczono. A że stary telefon byl juz poza
    moim zasiegiem nie pozostalo mi nic innego jak odwiedzic oddzial -
    pojechalam tam zgrzytajac zębami, bo blisko tam nie mam ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kasia

  • 8. Data: 2005-07-05 21:38:23
    Temat: Re: Eurokonto - pekao SA + pakiet
    Od: "KRZYSZTOF KRAWCZYK" <k...@N...gazeta.pl>

    Korzystałem z dobrodziejstw Pakietu Pomocnego dwa lata temu. Było to z
    okazji opóźnienia dostarczenia bagażu w podróży. Wydatki na odzież i
    przybory toaletowe zwrócili w ciągu siedmiu dni od wysłania rachunków na
    adres Elvii. Do tego zwrócono mi koszty połączeń telefonicznych kiedy
    zgłaszałem szkodę i kiedy się ze mną kontaktowano z centrali Elvii.

  • 9. Data: 2005-07-05 22:05:28
    Od: Krzysztof Kosminski <k...@n...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 5 Jul 2005 22:16:43 +0200, tarpan napisał(a)
    w <news:daeqf2$280$1@nemesis.news.tpi.pl>:

    > Pytanie1: Co w tym banku moze mnie jeszcze zaskoczyc? (bez zadnych zgrzytow
    > uzywam zestawu mB/VW/Intelligo).

    Uważaj przy zmianie adresu korespondencyjnego:
    jeden adres jest do usługi Pekao 24, drugi do wyciągów i karty Maestro,
    a trzeci do innych kart i wyciągów z Centrum Kart i Czeków.

    Jeśli zmieniasz jeden, to pozostałe pozostają bez zmian, musisz wyraźnie
    zaznaczyć, że chcesz zmienić wszystkie i wyliczyć, które.

    W razie jakichkolwiek problemów - zachowaj spokój i od razu dzwoń do
    Działu Kontroli Jakości (czy jakoś tak) w centrali banku żądając
    odpowiedzi na piśmie - szybko interweniują w oddziale i nagle okazuje
    się, że kity, które ci wciskano w oddziale nie są jednak prawdą. Bo
    musisz przyzwyczaić się, że pracownicy Pekao SA nie znają oferty
    włąsnego banku, nie starają sie zatrzymać klienta, nie identyfikują się
    również z własnym pracodawcą krytykując swojego pracodawcę w rozmowie z
    klientem. Słowem mają w głębokim poważaniu swojego pracodawcę, jego
    ofertę oraz klienta.

    Pamiętaj też, że jeżeli Pekao SA ma do wyboru ułatwić Ci życie albo
    utrudnić, to wybierze to drugie. Vide info na wyciągach elektronicznych,
    że nie są dokumentem albo wymaganie wizyty w oddziale przy niemal każdej
    sparwie nawet tak prozaicznej jak zmiana adresu do korespondencji.

    Mają za to profesjonalną infolinię Pekao24, gdzie pracują
    profesjonaliści o dużych kompetencjach oraz umiejętnościach
    interpersonalnych, czego nie można powiedzieć bardzo chamskich i
    niedouczonych z reguły praconikach oddziałów.

    Pozdrawiam

    Krzysztof

  • 10. Data: 2005-07-05 22:17:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof Kosminski wrote:

    > Uważaj przy zmianie adresu korespondencyjnego:
    > jeden adres jest do usługi Pekao 24, drugi do wyciągów i karty Maestro,
    > a trzeci do innych kart i wyciągów z Centrum Kart i Czeków.

    no fakt, to trzeba wiedzieć.

> [...]
    > również z własnym pracodawcą krytykując swojego pracodawcę w rozmowie z
    > klientem. Słowem mają w głębokim poważaniu swojego pracodawcę, jego

    jaka płaca taka praca.

> [...]
    > że nie są dokumentem albo wymaganie wizyty w oddziale przy niemal każdej
    > sparwie nawet tak prozaicznej jak zmiana adresu do korespondencji.

    Cała korespondencja idzie faksem z worda z podpisem wklejanym z gif.
    Nikt się nigdy nie przyczepił. Zmienianie adresów, wydanie duplikatu
    karty. Bez problemu, mimo, że w oddziale mnie nigdy nie widzieli i nie
    zoabczą, bo to nie ja wymyśliłem, żeby całe Eurokonto WWW przenieść do
    Warszawy.

> [...]
    > interpersonalnych, czego nie można powiedzieć bardzo chamskich i
    > niedouczonych z reguły praconikach oddziałów.

    akurat mam odwrotne zdanie.
    Jak już przeszedłem przez infolinię, to potem już było normalnie.