  • 1. Data: 2005-07-05 20:29:41
    Temat: oplata za przelew przychodzacy BPH
    Od: Pyciu <p...@f...com>

    Czesc,

    Tak mnie zastanowila ijedna pozycja na moim wyciagu.
    Bank rzeczony to BPH, konto standardowe jakis tam sezam.
    Oprocz tego rachunek a'vista walutowy w EURo

    Bank pobral mi z konta oplate 30 PLN tytulem przelewu, ktory
    zlecilem w innym zagranicznym banku (w walucie EUR).
    Dodam, ze przelewy w zagranicznym banku mam bezplatne,
    o ile waluta sie nie zmienia (tu sie nie zmienila).

    No i nasuwa mi sie pytanie, czy bank BPH ma prawo
    pobierac sobie taka oplate za przelew, ktorego w gruncie
    rzeczy nie realizowal (jedynie jest operatorem rachunku, za
    co oplaty pobiera) ?
    --
    Jarek
    *Jak pchly skacza mysli z czlowieka na czlowieka. Ale nie kazdego gryza.

  • 2. Data: 2005-07-06 05:41:07
    Temat: Re: oplata za przelew przychodzacy BPH
    Od: " " <n...@g...pl>

    Pyciu <p...@f...com> napisał(a):

    zlecilem w innym zagranicznym banku (w walucie EUR).
    > Dodam, ze przelewy w zagranicznym banku mam bezplatne,

    Czesc!
    Zagraniczny w Polsce, czy zagraniczny za zagranica?

    Jest oplata w BPH za PRZYJECIE przychodzacy przelew zagraniczny na Twoj
    rachunek w BPH.
    Mozna tej oplaty unikanc, jezeli kwota zagranicznego przelewu przychodzacego
    nie przekeracza jakies tam kwoty.
    Sprawdz na infolinii lub wybierz bank, gdzie przelewy zagraniczne
    przychodzace sa bezplatne (tak jest np. w MultiBanku, konto lokacyjne w
    Raiffeisen Banku).

  • 3. Data: 2005-07-06 08:54:08
    Od: Pyciu <p...@f...com>

    On 2005-07-06, <n...@g...pl> wrote:
    > Zagraniczny w Polsce, czy zagraniczny za zagranica?

    zagraniczny za granica :)
    tzn. za granica jest on juz lokalny ;) no, ale wiadomo o co chodzi...

    > Jest oplata w BPH za PRZYJECIE przychodzacy przelew zagraniczny na Twoj
    > rachunek w BPH.

    To zdzierstwo straszne. Przy zakladaniu konta walutowego
    usluszalem, ze nie ma takich oplat. Do podpisanej umowy
    nie bylo dolaczonej tabeli oplat i prowizji.
    Moim zdaniem, to nabijanie klienta w butelke :(

    > Mozna tej oplaty unikanc, jezeli kwota zagranicznego przelewu przychodzacego nie
    przekeracza jakies tam kwoty.

    Ciekawe jaki to limit. Zrobilem maly testowy przelew (300 EUR).

    > Sprawdz na infolinii lub wybierz bank, gdzie przelewy zagraniczne
    > przychodzace sa bezplatne (tak jest np. w MultiBanku, konto lokacyjne w
    > Raiffeisen Banku).

    O, w reiffeisen nawet mam konto lokacyjne, ale przeciez w polskiej
    walucie. A sek w tym, ze ja mam bezplatne przelewy jesli waluta
    sie nie zmienia (czyli pozostaje EUR). Z tego co sie dowiedzialem
    w Reiffeisen, konta walutowe dla klientow indywidualnych nie sa
    jeszcze w ofercie banku.

    pzdr.

  • 4. Data: 2005-07-06 09:53:54
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > zagraniczny za granica :)
    > tzn. za granica jest on juz lokalny ;) no, ale wiadomo o co chodzi...

    Opłata jest pobierana od przelewu walutowego - może być on krajowy jak i
    zagraniczny

    > To zdzierstwo straszne. Przy zakladaniu konta walutowego
    > usluszalem, ze nie ma takich oplat. Do podpisanej umowy
    > nie bylo dolaczonej tabeli oplat i prowizji.
    > Moim zdaniem, to nabijanie klienta w butelke :(

    Jeżeli pytałeś o taką opłatę i pracownik powiedział że jej nie ma to albo
    skłamał albo nie wiedział o czym mówi
    Standardowo powinieneś dostać wyciag z TOiP dotyczący opłat za konto - tam
    jednak nie ma nic o operacjach walutowych.

    > Ciekawe jaki to limit. Zrobilem maly testowy przelew (300 EUR).

    Poniżej 500zł
    Wszystko jest w TOiP banku umieszczonym na stronie www.
    http://www.bph.pl/res/docs/det/1230pdf.pdf

    Polskie banki nie za bardzo chcą wprowadzić STEP2, jadą dalej na SWIFTie.
    Cholera wie kiedy będą musiały wprowadzić Euroelixira.
    Jak widzę w TOiP zagranicznych banków zrównanie ceny przelewu krajowego i
    zagranicznego to mnie coś bierze.
    Ale widocznie do Europy nam daleko.

    Darek

  • 5. Data: 2005-07-06 10:33:44
    Od: " " <n...@g...pl>

    Pyciu <p...@f...com> napisał(a):

> [...]
    > sie nie zmienia (czyli pozostaje EUR). Z tego co sie dowiedzialem
    > w Reiffeisen, konta walutowe dla klientow indywidualnych nie sa

    BPH jest potwornie drogim bankiem!
    Oczywiscie nie warto sie z niego wycofywac, jesli masz juz jakas historie,
    ale warto miec inne konto gdzies tam, aby uniknac drakonskich oplat! (np.
    swistek z BPH, ze masz na rachunku tyle i tyle kosztuje od 20-30 zl, w
    MultiBanku 0 zl, przelew w BPH-->>bank w Kanadzie kosztowlaby mnie ok 70 zl,
    w MultiBanku zaplacilem 25 zl).

    Nie wiem, czy przyjscie na walutowy rachunek w Euro w MultiBanku przelewu z
    zagranicy jest platne, z cala pewnoscia na rachunek w PLN w MultiBanku
    kosztuje Cie ZERO zlotych, to co "placisz", to koszty przewalutowania, ktore
    z cala pewnoscia sa mniejsze, niz prowizyjka BPH.

    Z reszta upewnij sie w MultiBanku, czy przelewy przychodzace z zagranicy w
    EURO na rachunek prowadzony w MultiBanku rowniez w EURO sa bezplatne (moze
    akurat).

    Multilinia: 0-801 6 300 000 lub (0) 42 6 300 000

  • 6. Data: 2005-07-06 11:16:20
    Od: Pyciu <p...@f...com>

    On 2005-07-06, Darek <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> wrote:
    > Poniżej 500zł
    > Wszystko jest w TOiP banku umieszczonym na stronie www.

    Ano jest, teraz widze (strona 21).
    Swoja droga, niedoinrformowanie pracownikow banku wychodzi
    z butow (dodatkowo potwierdza to fakt, ze na moja prosbe
    o wsparcie TOiP oplaty 20PLN za brak wplaty min. 100 EUR
    przy zakladaniu konta, Pani szukala tej pozycji prawie pol godziny)

    No to co ... mam im wysylac przelewy po 120 EUR ?
    Eeee tomnie sie nie chce, placic tez nie za bardzo lubie...

    btw. w takim ukladzie, skoro limit jest w PLN, za kazdym przelewem
    idzie lokalne przewalutowanie celem weryfikacji ew. przekroczenia
    limitu. To pewnie za to te 30 PLN placa Ci "uczciwi naiwni"...

    > Jak widzę w TOiP zagranicznych banków zrównanie ceny przelewu krajowego i
    > zagranicznego to mnie coś bierze.

    Ano wlasnie, przelewy w EUR w wiekszosci bankow
    sa bezplatne, niezaleznie od kraju beneficjenta.

    No wlasnie, jak realizujecie przelewy z zagranicy do PL,
    tak by bylo tanio, wzglednie bezplatnie :-) ?

    pzdr.

  • 7. Data: 2005-07-06 11:21:05
    Od: " " <n...@g...pl>

    > No wlasnie, jak realizujecie przelewy z zagranicy do PL,
    > tak by bylo tanio, wzglednie bezplatnie :-) ?

    Sprawdz MB (jak sugerowalem wczesniej) oraz polecal mi ktos stad pare dni
    temu www.moneybookers.com

  • 8. Data: 2005-07-06 12:54:11
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Pyciu wrote:

> [...]
    > pobierac sobie taka oplate za przelew, ktorego w gruncie
    > rzeczy nie realizowal (jedynie jest operatorem rachunku, za

    Odpowiedz brzmi 'BPH'. Masz tam konto, sames sobie winien. Bardzo
    kiepski bank, obsluga, przynajmniej w Lublinie, bardzo niekompetentna.

    --
    Jacek
    jacek>at<devguide>dot<net

  • 9. Data: 2005-07-06 13:11:12
    Od: Pyciu <p...@f...com>

    On 2005-07-06, Jacek <j...@-...devguide.net> wrote:
    > Odpowiedz brzmi 'BPH'. Masz tam konto, sames sobie winien. Bardzo
    > kiepski bank, obsluga, przynajmniej w Lublinie, bardzo niekompetentna.

    Eeetam to zaden argument, ja pytam o prawo a nie o jakosc.
    Poza tym, mam tam konto z innych powodek i wcale nie narzekam
    (na Sezama).

    pzdr.

  • 10. Data: 2005-07-06 13:14:10
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > No wlasnie, jak realizujecie przelewy z zagranicy do PL,
    > tak by bylo tanio, wzglednie bezplatnie :-) ?

    Mulltibank nie pobiera opłat za przyjęcie przelewu zagranicznego.

    Darek