  • 21. Data: 2021-10-18 21:01:25
    Temat: Re: Wieczne polecenia zapłaty?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-października-2021 o 18:06, cef pisze:

    > Nie mam prawie nigdy gotówki w portfelu.
    > Karta (z powodu braku środków) nie zadziałała mi może z raz,
    > a raz jakiś problem techniczny był i uzyłem innej.

    Inni wolą gotówkę. ;-)
    Szanuj innych to i twoje zachcianki ktoś będzie szanował ;-)

    > Jak tego nie ogarniasz, to może faktycznie pozostań przy gotówce.

    Nie mam problemu z gotówką a sprawdzać co godzinę stanu konta czy mnie
    jakiś "automat" nie OKRADŁ mi się nie chce.
    Życie jest zbyt piękne żeby użerać się ze złodziejami ;-)

    Moje racje wyartykułowali naukowcy i stwierdzili że karta jest
    przeżytkiem tylko zgarniającym prowizję a pieniędzy elektronicznie
    wydaje się kilkanaście procent BEZ POTRZEBY.

    Jaki bank da Ci lokatę na kilkanaście procent? ;-)

  • 22. Data: 2021-10-18 21:03:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-października-2021 o 19:00, Robert Tomasik pisze:
    > Ale operator też nie powinien wysyłać faktur do zapłaty.

    O właśnie. Już mamy dwie strony których system może popełnić błąd _na
    niekorzyść_ użytkownika.

    Niepotrzebną wtyczkę się wyciąga ;-)
    Przezorny zawsze ubezpieczony.

  • 23. Data: 2021-10-18 21:05:57
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-października-2021 o 20:00, J.F. pisze:
    > ale jak wysle, to co bank klientowi powie?

    Nic nie powie tylko prześle pieniądze bo ma to w dupie.

    Może Aktywne polecenia zapłaty mają np. 10 lat od zakończenia umowy. ;-)

  • 24. Data: 2021-10-18 21:11:32
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-października-2021 o 18:09, cef pisze:
    > Nigdy nie dostrzegłem zalet PZ i nigdy tego nie uruchamiałem,

    Elektrownia, gazownia, czynsz...

    Jeśli płacenie kartą tak ułatwia życie... to polecenie zapłaty jeszcze
    bardziej. ;-)

    Ale... aktywne do śmierci albo i dłużej ? ;-)

  • 25. Data: 2021-10-18 21:14:07
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-18-października-2021 o 20:40, cef pisze:
    > Poza tym nigdy nie wiem jakie będzie saldo na czas płacenia.

    Wybacz.
    Ale nie rozumiem ludzi którzy nie potrafią zapewnić środków na koncie...

    Chyba że się już komuś pierdoli od ilości tych kont ;-)

  • 26. Data: 2021-10-18 21:19:43
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Dla mnie to akurat wada.

    A dla mnie zaleta.
    Dodatkowo znakomicie ułatwia sprawę gdy dostawca twierdzi, że nie
    zapłaciłem. Zadaję pytanie: "a kiedy pobraliście i czy była
    odmowa". Zwykle po tym pytaniu milczą i obciążają konto (a raz TP SA
    nawet tego nie zrobiła :) )

    Natomiast faktem jest, ze banki traktują PZ po macoszemu czego
    najlepszym dowodem są opłaty za odwołanie upoważnienia czy transakcji.

    KJ

  • 27. Data: 2021-10-18 21:52:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-18 o 21:01, _Master_ pisze:

    > Inni wolą gotówkę. ;-)
    > Szanuj innych to i twoje zachcianki ktoś będzie szanował ;-)

    Jakie zachcianki?
    Pisałem o zabezpieczeniu na wypadek odmowy przy płaceniu kartą -
    Ty sugerowałeś gotówkę, ja inne karty.
    Jest mi wszystko jedno czym się zabezpieczasz.
    W sklepie na rogu pod domem mogę kupić "na zeszyt" nawet.

    > Nie mam problemu z gotówką a sprawdzać co godzinę stanu konta czy mnie
    > jakiś "automat" nie OKRADŁ mi się nie chce.

    Ale masz problem z kartą. Nie musisz zaglądać co chwilę
    Wystarczy zajrzeć na konto raz, dwa razy na miesiąc,
    żeby wyłapać jakieś dziwne transakcje - jeśli są.

    > Życie jest zbyt piękne żeby użerać się ze złodziejami ;-)

    No pewnie.
    Płacę kilkadziesiat razy kartami miesięcznie,
    żadnych poważnych niedociągnięć, więc nie ma użerania się.
    Jeśli masz tyle problemów z kartami, że jest to dla Ciebie trauma,
    to może używasz jakiegoś wadliwego rozwiązania
    albo nie umiesz używać...

    > Moje racje wyartykułowali naukowcy i stwierdzili że karta jest
    > przeżytkiem tylko zgarniającym prowizję a pieniędzy elektronicznie
    > wydaje się kilkanaście procent BEZ POTRZEBY.

    Jak ktoś się poddaje reklamie czy sugestii i ma słabą wolę, to tak.

    > Jaki bank da Ci lokatę na kilkanaście procent? ;-)

    A gotówka tak zarabia?
    Nie używam lokat do zarabiania.
    Raczej do przechowywania.
    Pieniądze się inwestuje a nie umieszcza na lokatach.

  • 28. Data: 2021-10-18 21:55:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-18 o 21:14, _Master_ pisze:

    > Wybacz.
    > Ale nie rozumiem ludzi którzy nie potrafią zapewnić środków na koncie...

    Mam nieregularne wpływy i wydatki.
    Dziś mam saldo dodatnie ale nie wiem co będzie za tydzień.
    Ale rozumiem ludzi, którzy mają stałe wpływy,
    w określonym dniu.

  • 29. Data: 2021-10-18 22:52:03
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-10-18 o 21:19, Kamil Jońca pisze:

    > A dla mnie zaleta.
    > Dodatkowo znakomicie ułatwia sprawę gdy dostawca twierdzi, że nie
    > zapłaciłem. Zadaję pytanie: "a kiedy pobraliście i czy była
    > odmowa". Zwykle po tym pytaniu milczą i obciążają konto

    A jeśli twierdzili, że nie zapłaciłeś a już raz pobrali?
    Tak samo trzeba to kontrolować.
    Usługa jak usługa - jednym pasuje innym nie.
    Kliknięcie paru przelewów
    miesięcznie z gotowego szablonu nie jest dla mnie wielkim problemem.

  • 30. Data: 2021-10-19 04:57:29
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > A jeśli twierdzili, że nie zapłaciłeś a już raz pobrali?
    Nie zdarzyło się, ale wtedy zrobiłbym pewnie to co przy przelewie -
    wysłałbm potwierdzenie operacji.

    > Tak samo trzeba to kontrolować.
    Truizm.
    > Usługa jak usługa - jednym pasuje innym nie.
    Truizm.

    > Kliknięcie paru przelewów
    > miesięcznie z gotowego szablonu nie jest dla mnie wielkim problemem.

    Dla mnie też nie było. A później pojawiły się dzieci :)
    KJ