  • 21. Data: 2016-06-06 18:34:46
    Temat: Re: S?dy og3osi3y upad3o?a SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 06/06/2016 10:46 PM, J.F. wrote:

    >No wręcz wyborne.
    >Czyli jak KNF nie opiekował się SKOKami, to Kasie Krajowej
    >najwyraźniej zwisało, że w SKOK w Wołominie są jakieś niejasności?
    >Dopiero jak KNF przejmowała nadzór, to coś nadmienili "ehem, coś tam
    >nie gra, ale co złego to nie my"? O_o

    Trudno mi powiedziec jakie KK miala uprawnienia - byc moze znacznie
    mniejsze niz KNF.
    No i zakladam, ze KK ma kopie odpowiedniego pisma - jesli 2 lata
    pozniej skok upadl, to juz wina KNF, ze niewlasciwie pilnowala :-)

    P.S.
    http://natemat.pl/137861,kiedy-upadal-skok-wolomin-m
    ial-w-lokatach-4-mln-dramat-781-ciulaczy-ktorym-nie-
    zwrocono-pieniedzy-po-upadku-bankruta

    No i ciagle mnie nurtuje - ile mozna z takiej kasy/banku ukrasc, aby
    to jeszcze jakos dzialalo.
    Jak sie ma takich klientow, ktorzy nie wynosza srodkow tylko wierza
    prezesowi (i czekaja na zakonczenie lokat) ... no, pewnie sporo.

    Ale - jesli wierzyc powyzszemu - to tylko 640mln z 2.4mld na minusie
    bylo.
    No coz, 640mln calkiem spory pieniadz, warty kradziezy, ale to znow
    raptem 25%.
    Obok sie wspomina o dziwnych kredytach na 1.3 mld - cos tu nie pasuje,
    z funduszami wlasnymi wyprowadzili ?

    No ale 20 lat dzialali ... czyzby prezes dojrzal widmo bankructwa i
    postanowil sie zabezpieczyc ?

    No i jeszcze "Teraz już nikt z kredytobiorców nie poczuwał się w
    obowiązku do spłaty zobowiązań wobec bankruta".
    Co natychmiast daje przeterminowane kredyty i strate, ktora komisarz
    moze wykazac.
    To moze kto inny tu zrobil skok na kase ?

    J.

  • 22. Data: 2016-06-06 19:09:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    > Trudno mi powiedziec jakie KK miala uprawnienia - byc moze znacznie
    > mniejsze niz KNF.
    Pamiętam awanture z przed kilku lat jak Ka sa Krajowa chcała zarząd komisaryczny w
    Skok Kopernik wprowadzić
    Ośmiornicożercy wtedy bronili prezesa Kopernika i ostatecznie Kasie Krajowej się nie
    udało.

  • 23. Data: 2016-06-06 20:10:41
    Temat: Re: S?dy og?osi?y upad?o?ae SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> writes:

    > Niemniej swoją konstrukcją oba wręcz idealnie wpisują się w definicję
    > piramidy finansowej:

    Idealnie, na pewno nie, gdyż przynajmniej teoretycznie mają możliwości
    przynoszenia dochodu.
    Praktycznie, być może, niektóre.

    > - Amber Gold "świetnie funkcjonował" do czasu gdy:
    >
    > - przybywali wciąż nowi "depozytariusze" (reklamy w TV, prasie i na
    > billboardach, rosło "oprocentowanie" itp.)
    >
    > - rosły ceny złota (chyba na samym początku, potem to już było
    > właściwie nieistotne)

    No ale to nie daje zysków. Tzn. rosnące ceny złota mogą dać zysk, ale
    także stratę.

    > - w końcu przyszedł moment, gdzie pieniądze były przejadane szybciej
    > niż dopływały nowe "depozyty"

    Owszem. Teoretycznie, w SKOKu niczego podobnego nie powinno być. Może
    być problem zamrożenia środków w kredytach (ale to nie oznacza
    bankructwa w tradycyjnym znaczeniu).

    > - brak jakiegokolwiek zewnętrznego nadzoru, więc zarząd robi "hulaj
    > dusza, piekła nie ma"

    Może tak być.

    > - nietrafiona inwestycja w linię lotniczą (przypomina się tu "żart"
    > Richarda Bransona: "jak zostać milionerem? być miliarderem i założyć
    > linię lotniczą")

    Tu to nie wiem - możliwe że to dałoby zysk, tylko nie tak natychmiast
    przecież.

    > - SKOKi "świetnie funkcjonowały" do czasu gdy:
    >
    > - przybywali wciąż nowi "depozytariusze" (to Lech Kaczyński
    > publicznie poodznaczał założycieli SKOKów: darmowa reklama w pewnej
    > telewizji, radiu, prasie; to pewien ksiądz-biznesmen w zamian za
    > promesę kredytową od któregoś SKOKu pomagał w napędzaniu kolejnych
    > owieczek w przenoszeniu kont z banków do SKOKów; ta "obrona rdzennie
    > polskiego kapitału", nie powiem, trafiająca do sporej liczby osób)

    Owszem.

    > - brak jakiegokolwiek zewnętrznego nadzoru (bardzo słabe procedury
    > kredytowe, kredyty dla kolesi/znajomków, przez co często sam zarząd
    > SKOKów był uwikłany w nielegalną działalność - "hulaj dusza, piekła
    > nie ma")

    To możliwe.

    > - osoby, które stworzyły system SKOK, same się "nadzorowały", same
    > decydowały, jak się wynagradzać (nie tylko pensjami zarządów - ale też
    > obowiązkowymi świadczeniami SKOKów na rzecz firm należących do osób...
    > a jakże, które stworzyły system SKOK)

    Przyznaję że tak dokładnie się tym nie interesowałem.

    Możliwe że w praktyce część tych kas działała jak coś w stylu piramidy.
    Ale nie widzę tu takiej teoretycznej potrzeby, kasy mogłyby działać
    także jako nie-piramidy. Amber Gold nie mógł, bo inwestycje w złoto itp.
    nie zapewnią stałego, przewidywalnego i statystycznie gwarantowanego
    zysku.

    Innymi słowy, firma, w której szef uciekł z kasą, zostawiając
    wierzycieli i np. wspólników na lodzie, to nie jest żadna piramida.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2016-06-06 20:31:57
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/07/2016 02:09 AM, Kris wrote:

> [...]
    Skok Kopernik wprowadzić
    > Ośmiornicożercy wtedy bronili prezesa Kopernika i ostatecznie Kasie Krajowej się

    O to chodzi?

    http://www.tvp.info/543659/biznes/skok-kopernik-zarz
    ad-przegral-wraca-prezes/

    publikacja: 24.04.2009

    Pracownicy SKOK im. Kopernika, którzy nie uznawali ustanowionego przez
    Kasę Krajową SKOK zarządu komisarycznego, weszli do centrali swojej
    firmy w Ornontowicach. Mieli sądowe potwierdzenie, że zarządza nią
    poprzedni prezes. Doszło do przepychanek. Policja prowadzi postępowanie
    w sprawie zniszczenia mienia.

    (...)

    Jak informowali przedstawiciele centrali SKOK, decyzja o wprowadzeniu
    zarządu komisarycznego zapadła po przeprowadzeniu wewnętrznej kontroli
    przez Kasę Krajową. Według centrali SKOK, kontrola wykazała wiele
    nieprawidłowości, którymi teraz zajmuje się prokuratura.

    Według załogi protestującej przeciwko zarządowi komisarycznemu prawdziwe
    tło sporu było zupełnie inne ; wszystko zaczęło się jesienią ub.r., gdy
    Stadnicki na łamach ,,Polityki" poparł projekt PO, przewidujący
    likwidację Kasy Krajowej i oddanie SKOK-ów pod nadzór bankowy.

    -Powszechnie wiadomo, że Kasa Krajowa jest związana z PiS-em, podobnie
    jak SKOK Stefczyka, który zamierza nas teraz wchłonąć- wskazywali
    członkowie powołanych w ,,Koperniku" związków zawodowych.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 25. Data: 2016-06-06 20:44:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 20:32:01 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski
    napisał:

> [...]
    > jak SKOK Stefczyka, który zamierza nas teraz wchłonąć- wskazywali
    > członkowie powołanych w ,,Koperniku" związków zawodowych.
    A skończyło się tak
    http://wyborcza.biz/biznes/1,147872,17083386,Pekao_S
    A_przejmuje_SKOK_Kopernik__Jest_decyzja_KNF.html
    Czyli nadzór z Kasy Krajowej tak bez powodu komisarza wsadzić nie chciał.

  • 26. Data: 2016-06-06 20:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jun 2016 11:44:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
> [...]
    A_przejmuje_SKOK_Kopernik__Jest_decyzja_KNF.html
    > Czyli nadzór z Kasy Krajowej tak bez powodu komisarza wsadzić nie chciał.

    Przejmuje a nie upada - nalezy sie spodziewac, ze w kasie niewiele
    brakowalo, moze nawet nic.

    No i zauwaz - 5 lat po w/w wydarzeniach, przez 5 lat tej rzekomej
    piramidy starczylo, i nie zakonczylo sie spektakularna klapa - to
    chyba te nieprawidlowosci nie byly takie duze ?

    J.

  • 27. Data: 2016-06-06 21:21:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 20:59:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    A_przejmuje_SKOK_Kopernik__Jest_decyzja_KNF.html

    > Przejmuje a nie upada - nalezy sie spodziewac, ze w kasie niewiele
    > brakowalo, moze nawet nic.
    Coś pamiętam o 150mln straty
    Chyba ponad 100mln PKO od BFG dostał wsparcia za Kopernika

  • 28. Data: 2016-06-06 23:23:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kris" b...@g...co

    > Trudno mi powiedziec jakie KK miala uprawnienia - byc
    > moze znacznie mniejsze niz KNF.

    : Pamiętam awanture z przed

    nie sprzed?

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /, _..
    \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    .;\|/.......................................

  • 29. Data: 2016-06-07 06:00:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No, kto tam trzymal pieniadze, to niekoniecznie mial cokolwiek z PiS
    > wspolnego.
    > Chyba ze masz na mysli wspomozenie zarzadow.

    Nie twierdze ze to byli działacze PiS.
    Twierdze ze to byli w duzej mierze ich wyborcy.

    > No wiesz, Bierecki niewatpliwie byl senatorem z PIS ... ale cos
    > wiadomo o reszcie ?
    > Media nadaja "PIS, PIS, PIS," a dofinansowuje z BFG PO a nie pis :-)

    Naprawde nie wiesz?
    Bierecki, finansowanie mediów, reklamy...

    > P.S Ciekawa wypowiedz rzecznika SKOK - i to jeszcze z 2013
    > http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/arty
    kuly/738551,skok-i-
    > przez-ponad-20-lat-nie-upadla-zadna-kasa-a-pod-nadzo
    rem-knf-sa-zagrozon
    > e.html
    >
    > "Przez ponad 20 lat żadna Kasa nie upadła i nikt w SKOK-u nie stracił
    > złotówki. Gdyby pod nadzorem KNF doszło do upadłości jakiejkolwiek
    > Kasy, byłaby to wielka porażka tej instytucji. Nadzór ma wszystkie
    > narzędzia do tego, by chronić oszczędności."

    ROTFL...
    Dajesz sie nabierać na takie sztuczki?
    Naprawde nie wiesz, w jakiej sytuacji były niektore skoki po tym jak KNF
    otrzymał nad nimi nadzór...?

    > Dobry rzecznik - z gory zrzucil na przeciwnika :-)
    > No ale troche racji ma - czy piramida by sie utrzymala 20 lat ?
    >
    > http://samcik.blox.pl/2012/08/Sensacyjne-ustalenia-w
    -sprawie-SKOK-ow-Za
    > miataja.html To z kolei informacja, ze SKOK Stefczyka utworzyla 929mln
    > rezerwy. Jesli sie nie myle - to powinno pochodzic z funduszy
    > wlasnych, to skad oni tyle wzieli ?
    > Przeciez nie z tych symbolicznych skladek czlonkowskich, z zysku wiec
    > ?
    >
    > W komentarzach mozna zas wyczytac, ze z tym Luksemburgiem to nie takie
    > dziwne ...
    >
    > Czy cos takiego
    > http://polska.newsweek.pl/skok-wolomin-zawieszony-cz
    y-upadnie-newsweek-
> [...]
    > śledztwa prokuratorskie"
    >
    > Rzecznik naprawde dobry, czy kazdy mogl SKOK zalozyc ? :-)
    >
    > No i sam juz nie wiem, co o tym wszystkim sadzic.

    A co powyzszy fragment zmienia?

  • 30. Data: 2016-06-07 20:33:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    Chmielewski napisał:

    A_przejmuje_SKOK_Kopernik__Jest_decyzja_KNF.html

    > Coś pamiętam o 150mln straty
    > Chyba ponad 100mln PKO od BFG dostał wsparcia za Kopernika
    101mln podobno. Wychodzi więc że największe dopłaty to łącznie do Kopernika(min
    101mln) i Wołomina(2mld)a więc tam gdzie kumple ośmiornicożercow zarządzali