  • 1. Data: 2016-06-02 15:43:42
    Temat: Kredyt na pesel...
    Od: Marek <f...@f...com>

    Tak zastanawiając się nad tą historią, czy nie było tak, że kredyt
    był wzięty na wygenerowany pesel a reszta danych była tylko
    formalnością? Trafiło akurat na tego pana, choć Koluszki niedaleko
    Brzezin, przypadek?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-06-02 16:53:17
    Temat: Re: Kredyt na pesel...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-02 o 15:43, Marek pisze:
    > Tak zastanawiając się nad tą historią

    Nad czym?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-06-03 00:43:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Jun 2016 16:53:17 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Nad czym?

    Brawa za czujność, link zjadło.
    Oczywiście to była dygresja do tej sprawy:
    http://www.tvn24.pl/kredyt-widmo-zalamany-dluznik-i-
    happy-end-po-naszej-interwencji,648703,s.html

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-06-03 08:27:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-03 o 00:43, Marek pisze:

    > Brawa za czujność, link zjadło.
    > Oczywiście to była dygresja do tej sprawy:
    > http://www.tvn24.pl/kredyt-widmo-zalamany-dluznik-i-
    happy-end-po-naszej-interwencji,648703,s.html

    Szkoda czytać takie dziennikarskie dyrdymały. Generalnie - brak podpisu,
    brak długu. A nie, "dzięki naszej interwencji"...

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-06-03 08:33:42
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-06-03 o 08:27, Liwiusz pisze:
    > Generalnie - brak podpisu, brak długu.

    Tak mówi teoria. Obyś w praktyce nigdy nie musiał tego testować.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2016-06-03 08:39:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-03 o 08:33, Miroo pisze:

    > Tak mówi teoria. Obyś w praktyce nigdy nie musiał tego testować.

    Oby, niemniej jednak jest droga odkręcenia, i to bez potrzeby łażenia po
    dziennikarzach.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-06-03 08:41:01
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/03/2016 03:27 PM, Liwiusz wrote:

    happy-end-po-naszej-interwencji,648703,s.html

    > Szkoda czytać takie dziennikarskie dyrdymały. Generalnie - brak podpisu,
    > brak długu. A nie, "dzięki naszej interwencji"...

    Niemniej, dość ciekawe są te fakty, i jak nie wiadomo o co chodzi, to
    chodzi o... wyłudzenia w SKOKach:

    Tako rzecze niedoszły dłużnik:

    mieszkam w Koluszkach 36. Nigdy w tym mieście nie mieszkałem.
    Ale to najmniejszy problem. Adres z umowy nie istnieje. W
    Koluszkach są ulice, ale jak widać nikt tego nie sprawdził -
    mówi.

    Parę parametrów kredytu:

    340 tys. złotych kredytu

    Kredyt, który do niedawna ciążył na rozmówcy tvn24.pl figurował
    w BIK jako "niecelowy i studencki". Rata wynosiła 2400 złotych,
    czyli więcej niż miesięczny, podstawowy dochód "dłużnika".

    Alior Bank przejomwał jakieś upadające SKOKi:

    Julian Krzyżanowski w komunikacie przesłanym do naszej
    redakcji, podkreślił jednocześnie, że kredyt został udzielony
    przez inną instytucję bankową, która została przejęta przez
    Alior Bank w ubiegłym roku.

    Tak więc wynika z tego, że BFG dosypie trochę więcej kasy Aliorowi (bo
    BFG partycypuje w złych kredytach, gdy jakaś instytucja bankowa
    przejmuje upadły SKOK).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 8. Data: 2016-06-03 09:55:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Oby, niemniej jednak jest droga odkręcenia, i to bez potrzeby łażenia
    >po dziennikarzach.

    Tak jak z tym komornikiem z Mlawy ...

    J.

  • 9. Data: 2016-06-03 10:03:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-06-03 o 08:39, Liwiusz pisze:

    > Oby, niemniej jednak jest droga odkręcenia, i to bez potrzeby łażenia po
    > dziennikarzach.

    To łatwiej chodzić po prawnikach, którzy biorą dużo kasy, a nic nie
    gwarantują, nawet tego, że cokolwiek zrobią? Ty może masz na to czas,
    przeciętny pracujący człowiek nie.

    A tymczasem bank chce kasę, komornicy nie śpią, a niewinny człowiek
    miesiącami chodzi w nerwach.

    Ciekawe ile jest w Polsce osób, które spłacają cudzy kredyt, bo nie
    potrafili się przed tym obronić, albo walka trwa latami.
    To pewnie jest niewielki odsetek, ale dlaczego ci ludzie w ogóle taki
    problem mają? Przecież powinno wystarczyć oświadczenie "to nie mój
    kredyt" i niech bank udowadnia swoje racje, a nie obywatel.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2016-06-03 10:16:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-03 o 09:55, J.F. pisze:

    > Tak jak z tym komornikiem z Mlawy ...

    Nie, to zupełnie inna sytuacja. Do egzekucji jeszcze tutaj daleka droga.

    --
    Liwiusz