  • 11. Data: 2016-06-04 06:11:10
    Temat: Re: S?dy og?osi?y upad?o?ae SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/04/2016 05:36 AM, brum wrote:

    > Wyluzuj, jest piatek, piateczek, piatunio. Schowaj propagande do szuflady i
    > sprobuj odpoczac.

    Niestety to nie propaganda, to fakty.

    Na dzień dzisiejszy SKOKi mają aktywa w wysokości ok. 10 mld zł.

    Do tej pory narobiły strat w wysokości ok. 5 mld zł, czyli gdzieś
    "przepadła" połowa depozytów, które powierzyli SKOKom ludzie, firmy,
    samorządy itp.!
    Straty pokrył BFG (czyli jakaś część naszych depozytów) oraz państwowe
    banki (czyli ciepłe posadki kolesi) przejmujące upadające SKOKi.

    Kasa Krajowa SKOK i jej szefostwo od lat zapewnia, że wszystko jest w
    porządku.

    Marcina Plichta z Amber Gold by się nie powstydził, no ale on nie miał
    pleców politycznych, więc przepadł. Jakby trochę pomyślał i otworzył
    SKOK Amber Gold, to dziś by co najwyżej pokazywał zainteresowanym
    organom ścigania swój immunitet poselski.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 12. Data: 2016-06-04 11:39:05
    Temat: Re: Sądy ogłosiły upadłość SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 13:11:10 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    >
    > Do tej pory narobiły strat w wysokości ok. 5 mld zł, czyli gdzieś
    > "przepadła" połowa depozytów, które powierzyli SKOKom ludzie, firmy,

    Zaraz - ale skoro tak, to tych aktywow byloby wiecej.
    Ze 20 mld w 2008 ?

    > Straty pokrył BFG (czyli jakaś część naszych depozytów) oraz państwowe
    > banki (czyli ciepłe posadki kolesi) przejmujące upadające SKOKi.

    No, zakladam ze nie - bank przejmuje, jesli liczy na zysk, nie na
    strate :-)
    Zysk byc moze jak piszesz - na skutek pozniejszego wyrownywania strat
    przez BFG.

    Z drugiej strony - w ubieglym miesiacu rzad zarzucal poprzedniemu, ze
    nieprawidlowosci przy budowie autostrad doprowadzily wiele firm do
    bankructw i strat na 10 mld (kwota pewnie z sufitu ... ale bankructwa
    byly naprawde).

> [...]
    > SKOK Amber Gold, to dziś by co najwyżej pokazywał zainteresowanym
    > organom ścigania swój immunitet poselski.

    Jakby se podzielil z wlasciwymi osobami, to kto wie co dzis by bylo
    :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-06-04 13:05:32
    Temat: Re: S?dy og3osi3y upad3o?a SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Niestety to nie propaganda, to fakty.

    Fakt jest taki, ze jest idealny moment na koszenie trawy, a nie na
    propagande.

    > Straty pokrył BFG (czyli jakaś część naszych depozytów) oraz państwowe
    > banki (czyli ciepłe posadki kolesi) przejmujące upadające SKOKi.

    Objecie kas parasolem BFG bylo dzielem platformersow, wiec nie wmawiaj, ze
    czarne jest czarne.
    Ja ide strzyc trawnik, politykow zostawiam w glebokim powazaniu.

  • 14. Data: 2016-06-04 17:52:36
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/04/2016 08:05 PM, brum wrote:

    > Fakt jest taki, ze jest idealny moment na koszenie trawy, a nie na
    > propagande.

    Niestety nie dorobiłem się kosiarki, nie miałem kierowniczego stanowiska
    w SKOKach.

    > Objecie kas parasolem BFG bylo dzielem platformersow, wiec nie wmawiaj, ze
    > czarne jest czarne.

    Nikt mi nie będzie wmawiał, że czarne jest czarne, a białe jest białe!

    > Ja ide strzyc trawnik, politykow zostawiam w glebokim powazaniu.

    Czyli jak dla ciebie to straty SKOKów pokryły się "z powietrza"?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 15. Data: 2016-06-04 18:57:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/04/2016 06:39 PM, J.F. wrote:

    > Zaraz - ale skoro tak, to tych aktywow byloby wiecej.
    > Ze 20 mld w 2008 ?

    Marcin Plichta z Amber Gold też w "czasach świetności" nazbierał ze 2
    mld zł depozytów, a potem narobił strat na jakieś 800 mln zł.

    Tylko czego to dowodzi? Że i SKOKi, i Amber Gold były typową piramidą,
    bo przetraciły podobny procent powierzonych depozytów?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 16. Data: 2016-06-04 19:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik brum s...@n...berdyczow ...

    > Objecie kas parasolem BFG bylo dzielem platformersow, wiec nie
    > wmawiaj, ze czarne jest czarne.

    Dziwne prawda? Wspomogli ludzi ktorzy w wiekszosci nie byli ich wyborcami.
    Można powiedziec, ze wrecz altruizm, gdyby nie to, ze dawali nie ze
    swoich...

    Tak czy siak - trzeba miec niezłe klapki na oczach, zeby nie widziec, kto
    podbierał ze skoków...

  • 17. Data: 2016-06-05 10:43:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> writes:

    > Marcin Plichta z Amber Gold też w "czasach świetności" nazbierał ze 2
    > mld zł depozytów,

    Aż tyle?

    > a potem narobił strat na jakieś 800 mln zł.

    To by sugerowało, że 1200 mln udało się wypłacić - dziwna sprawa. Ale
    nic to.

    > Tylko czego to dowodzi? Że i SKOKi, i Amber Gold były typową piramidą,
    > bo przetraciły podobny procent powierzonych depozytów?

    Nie, problemy SKOKów są zupełnie inne. Oprocentowanie depozytów jest tam
    typowo mniejsze niż oprocentowanie kredytów (po odjęciu kosztów
    działalności), więc nie jest to piramida. Problemem jest jakość
    kredytów, których wiele zostało udzielonych "na słupa".
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 18. Data: 2016-06-05 15:57:34
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/05/2016 05:43 PM, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > działalności), więc nie jest to piramida. Problemem jest jakość
    > kredytów, których wiele zostało udzielonych "na słupa".

    No ale dlaczego akurat w SKOKach tyle kredytów zostało udzielonych "na
    słupa"? Nie w bankach, nawet nie w firmach pożyczkowych, nie w firmach
    "szybka stówka na dowód", gdzie potencjalni klienci wyciągający rękę po
    pieniądze bardzo często wręcz zakładają, że nie będą spłacać wziętej
    pożyczki? Nie w tych parabankach, Providentach, tylko akurat w systemie
    SKOK, nad którym w teorii stał przecież "nadzór własny SKOK"?

    SKOKi z mocy ustawy są instytucjami, które służą swoim spółdzielcom i w
    akcie założycielskim żadnego z nich oczywiście nie znajdziemy nic o
    piramidach.

    Niemniej swoją konstrukcją oba wręcz idealnie wpisują się w definicję
    piramidy finansowej:

    - Amber Gold "świetnie funkcjonował" do czasu gdy:

    - przybywali wciąż nowi "depozytariusze" (reklamy w TV, prasie i na
    billboardach, rosło "oprocentowanie" itp.)

    - rosły ceny złota (chyba na samym początku, potem to już było
    właściwie nieistotne)

    Plus oczywiste:

    - w końcu przyszedł moment, gdzie pieniądze były przejadane szybciej
    niż dopływały nowe "depozyty"

    - brak jakiegokolwiek zewnętrznego nadzoru, więc zarząd robi "hulaj
    dusza, piekła nie ma"

    - nietrafiona inwestycja w linię lotniczą (przypomina się tu "żart"
    Richarda Bransona: "jak zostać milionerem? być miliarderem i założyć
    linię lotniczą")

    - SKOKi "świetnie funkcjonowały" do czasu gdy:

    - przybywali wciąż nowi "depozytariusze" (to Lech Kaczyński publicznie
    poodznaczał założycieli SKOKów: darmowa reklama w pewnej telewizji,
    radiu, prasie; to pewien ksiądz-biznesmen w zamian za promesę kredytową
    od któregoś SKOKu pomagał w napędzaniu kolejnych owieczek w przenoszeniu
    kont z banków do SKOKów; ta "obrona rdzennie polskiego kapitału", nie
    powiem, trafiająca do sporej liczby osób)

    Plus oczywiste (co częściowo wymieniałeś poprzednio):

    - brak rzeczywistego właściciela (tysiące członków, każdy z jednym
    udziałem), więc firma działa jak w socjalizmie, bo nikt jej z niczego
    nie rozlicza

    - brak jakiegokolwiek zewnętrznego nadzoru (bardzo słabe procedury
    kredytowe, kredyty dla kolesi/znajomków, przez co często sam zarząd
    SKOKów był uwikłany w nielegalną działalność - "hulaj dusza, piekła nie ma")

    - osoby, które stworzyły system SKOK, same się "nadzorowały", same
    decydowały, jak się wynagradzać (nie tylko pensjami zarządów - ale też
    obowiązkowymi świadczeniami SKOKów na rzecz firm należących do osób... a
    jakże, które stworzyły system SKOK)

    - Kasa Krajowa, jakiś ich własny system ubezpieczeń, Fundacja na Rzecz
    Polskich Związków Kredytowych, i masa innych spółek-pasożytów, które w
    zasadzie nic nie robiły, poza zbieraniem "haraczu" od podległych SKOKów
    i lobbowaniem na rzecz nieobejmowania SKOKów nadzorem (zauważ, że chyba
    przy każdym upadającym SKOKu pojawia się komunikat "Kasa Krajowa
    odmówiła wsparcia"; co się stało z pieniędzmi z ubezpieczeń za bardzo
    nie wiadomo, pieniądze z likwidacji Fundacja na Rzecz Polskich Związków
    Kredytowych, przeszło 70 mln zł, zostały "sprywatyzowane" gdzieś do
    Luksemburga przez osoby związane z PiSem; straty się teraz upaństwawia);
    na te spółki, fundacje, towarzystwa, "stowarzyszenia krzewienia edukacji
    finansowej", "stowarzyszenia rozwoju gospodarności finansowej" itd.
    jeszcze w 2013 SKOKi płaciły ze 100 mln rocznie opłat.

    - no i w końcu przyszedł moment, gdzie pieniądze były przejadane

  • 19. Data: 2016-06-06 15:46:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości
    Użytkownik brum s...@n...berdyczow ...

    >Dziwne prawda? Wspomogli ludzi ktorzy w wiekszosci nie byli ich
    >wyborcami.

    No, kto tam trzymal pieniadze, to niekoniecznie mial cokolwiek z PiS
    wspolnego.
    Chyba ze masz na mysli wspomozenie zarzadow.

> [...]
    >swoich...
    >Tak czy siak - trzeba miec niezłe klapki na oczach, zeby nie widziec,

    No wiesz, Bierecki niewatpliwie byl senatorem z PIS ... ale cos
    wiadomo o reszcie ?
    Media nadaja "PIS, PIS, PIS," a dofinansowuje z BFG PO a nie pis :-)

    P.S Ciekawa wypowiedz rzecznika SKOK - i to jeszcze z 2013
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/arty
    kuly/738551,skok-i-przez-ponad-20-lat-nie-upadla-zad
    na-kasa-a-pod-nadzorem-knf-sa-zagrozone.html

    "Przez ponad 20 lat żadna Kasa nie upadła i nikt w SKOK-u nie stracił
    złotówki. Gdyby pod nadzorem KNF doszło do upadłości jakiejkolwiek
    Kasy, byłaby to wielka porażka tej instytucji. Nadzór ma wszystkie
    narzędzia do tego, by chronić oszczędności."

    Dobry rzecznik - z gory zrzucil na przeciwnika :-)
    No ale troche racji ma - czy piramida by sie utrzymala 20 lat ?

    http://samcik.blox.pl/2012/08/Sensacyjne-ustalenia-w
    -sprawie-SKOK-ow-Zamiataja.html
    To z kolei informacja, ze SKOK Stefczyka utworzyla 929mln rezerwy.
    Jesli sie nie myle - to powinno pochodzic z funduszy wlasnych, to skad
    oni tyle wzieli ?
    Przeciez nie z tych symbolicznych skladek czlonkowskich, z zysku wiec
    ?

    W komentarzach mozna zas wyczytac, ze z tym Luksemburgiem to nie takie
    dziwne ...

    Czy cos takiego
    http://polska.newsweek.pl/skok-wolomin-zawieszony-cz
    y-upadnie-newsweek-pl,artykuly,353352,1.html

    "Dunajski przypomniał też, że jeszcze w 2012 r., gdy KNF przejmowała
    od Kasy Krajowej nadzór nad Kasami, informowano nadzorcę o
    wątpliwościach Kasy Krajowej, co do działalności SKOK w Wołominie.
    - Kasa Krajowa m.in. wyraźnie wskazywała wówczas na istnienie tam
    "zorganizowanej grupy o niejasnych powiązaniach, która może narazić
    kasę na szkody wielkich rozmiarów", a dodatkowo niepokój wzbudza to,
    że w centrum tej grupy znajdują się byli oficerowie WSI, znani z
    różnych działań gospodarczych, w sprawie których prowadzone były
    śledztwa prokuratorskie"

    Rzecznik naprawde dobry, czy kazdy mogl SKOK zalozyc ? :-)

    No i sam juz nie wiem, co o tym wszystkim sadzic.

    J.

  • 20. Data: 2016-06-06 16:16:55
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/06/2016 10:46 PM, J.F. wrote:

> [...]
    > prokuratorskie"
    >
    > Rzecznik naprawde dobry, czy kazdy mogl SKOK zalozyc ? :-)

    No wręcz wyborne.

    Czyli jak KNF nie opiekował się SKOKami, to Kasie Krajowej najwyraźniej
    zwisało, że w SKOK w Wołominie są jakieś niejasności? Dopiero jak KNF
    przejmowała nadzór, to coś nadmienili "ehem, coś tam nie gra, ale co
    złego to nie my"? O_o

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com