  • 31. Data: 2016-06-07 20:43:37
    Temat: Re: Sądy ogłosiły upadłość SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 czerwca 2016 07:20:58 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
    > http://www.rp.pl/artykul/1273897-Sady-oglosily-upadl
    osc-SKOK--Jowisz--i--Kujawiak-.html

    > Sądy ogłosiły upadłość dwóch SKOK-ów: "Jowisz" i "Kujawiak" -
    > poinformowała Komisja Nadzoru Finansowego w czwartkowym
    > komunikacie. Wierzyciele tych instytucji będą mogli zgłaszać
    > swoje wierzytelności do sędziego komisarza.
    "Początkowo KNF zawiesiła SKOK Jowisz z dniem 22 kwietnia 2016 r., dodając, że
    "jeżeli do dnia 22 kwietnia 2016 r. do godz. 14 KNF nie otrzyma potwierdzenia, że
    Kasa Krajowa przekazała SKOK Jowisz środki finansowe w wysokości usuwającej stan
    niewypłacalności kasy, to w dniu 25 kwietnia 2016 r. KNF wystąpi do właściwego sądu z
    wnioskiem o ogłoszenie upadłości tej spółdzielczej kasy".

    Tymczasem Kasa Krajowa poinformowała 22 kwietnia, że "w dniu 20 kwietna 2016 r.
    podjęła decyzję o udzieleniu dodatkowej pomocy SKOK Jowisz oraz o modyfikacji
    dotychczasowej pomocy wypłaconej SKOK Jowisz zgodnie z wnioskiem Zarządcy
    Komisarycznego".

    Warunkiem udzielenia pomocy było, dodała KK SKOK, przedstawienie przez zarządcę
    komisarycznego programu postępowania naprawczego. Po jego przedstawieniu i
    zaakceptowaniu przez Kasę Krajową "głównych celów i założeń" pomoc SKOK Jowisz
    miałaby zostać wypłacona - poinformowała KK SKOK.

    "Informujemy, że do chwili obecnej Kasa Krajowa nie otrzymała od Zarządcy
    Komisarycznego SKOK Jowisz programu postępowania naprawczego, do czego Zarządca
    Komisaryczny jest zobowiązany przepisami prawa, mimo że od jego ustanowienia przez
    KNF upłynęło ponad 8 miesięcy" - podkreśliła Kasa Krajowa.

    Jak dodała, "jedna z Kas wyraziła gotowość połączenia ze SKOK Jowisz, jednak
    Zarządca Komisaryczny SKOK Jowisz zawiesił rozmowy w tej sprawie". "W ocenie Kasy
    Krajowej przejęcie SKOK Jowisz przez inną kasę umożliwiłoby uniknięcie upadłości SKOK
    Jowisz nawet w sytuacji, gdyby Zarządca Komisaryczny nie opracował skutecznego
    programu postępowania naprawczego"

    Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100969,19990521,bfg-wyp
    laty-dla-klientow-skok-jowisz-w-banku-zachodnim-wbk.
    html#ixzz4Av8KrROn

  • 32. Data: 2016-06-08 05:12:49
    Temat: Re: S?dy og3osi3y upad3o?a SKOK "Jowisz" i "Kujawiak"
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/08/2016 03:33 AM, Kris wrote:

> [...]
    A_przejmuje_SKOK_Kopernik__Jest_decyzja_KNF.html

    Czyli nadzór z Kasy Krajowej tak bez powodu komisarza wsadzić nie chciał.

    > 101mln podobno. Wychodzi więc że największe dopłaty to łącznie do
    > Kopernika(min 101mln) i Wołomina(2mld)a więc tam gdzie kumple
    > ośmiornicożercow zarządzali

    Zapomniałeś dodać, że chodzi o ośmiorniczki kolesi.

    Popatrzmy, kto jest w zarządach:

    http://www.tzskokska.pl/dla-kas-stefczyka/struktura.
    html

    Rada Nadzorcza Towarzystwa Zarządzającego SKOK Sp. z o.o. S.K.A jest
    reprezentowana przez następujące osoby:

    Grzegorz Bierecki - Przewodniczący
    Lech Lamenta - Wiceprzewodniczący
    Wiktor Kamiński - Członek
    Jarosław Bierecki - Członek
    Adam Jedliński - Członek
    (...)
    * Andrzej Kapelczak - Członek

    http://www.kasajowisz.pl/organy-kasy

    Rada Nadzorcza:

    * Andrzej Kapelczak - Przewodniczący
    Czesław Ryszka - Wiceprzewodniczący (poszukaj jego artykułow w
    internecie, to wzorowy katolik i koleś Biereckiego)

    SKOK Kopernik

    Ewa Roszkowska-Kleszcz, dyrektor rozwoju "Kopernika", później
    "awansowana" na Dyrektora Regionalnego w SKOK Stefczyka (gdzie w
    zarządzie jest cała śmietanka kolesi)

    Chyba w 2009 roku SKOK Kopernik publicznie popiera objęcie SKOKów
    nadzorem KNF. Niedługo po tym Kasa Krajowa na polecenie Biereckiego
    wprowadza do SKOK Kopernik Michała Włoszczyka jako komisarza, który
    zwalnia część osób i zaczyna wprowadzać "swoje" osoby. Jakiś czas potem
    SKOK upada.

    SKOK Wołomin

    Jakiś członek zarządu zleca pobicie wiceszefa KNF ("swojego" by pobił)?

    Tu jest ciekawy dokument, który cokolwiek bardziej wskazuje na to, że
    Kasa Krajowa kryła nieprawidłowości w SKOK Wołomin aż do samego upadku
    (KK m.in. tuszowała skalę wyłudzeń, strat, pranie pieniędzy itp.):

    https://www.knf.gov.pl/Images/harmonogram%20_dzia%C5
    %82an_KNF_w_sprawie_SKOK_Wo%C5%82omin_tcm75-41547.pd

    I. Kasa Krajowa:
    1. nie poinformowała, od kiedy stwierdziła nieprawidłowości w
    działalności SKOK Wołomin oraz
    2. nie przekazała dokumentacji z kontroli przeprowadzonych w SKOK Wołomin,
    3. nie przekazała do KNF w pełnym zakresie informacji o sytuacji w tej
    kasie (po objęciu przez KNF nadzoru nad działalnością skok).
    II. Zgodnie z ujawnionymi w SKOK Wołomin dokumentami, Kasa Krajowa miała
    wiedzę na temat budzącej wątpliwości sytuacji w SKOK
    Wołomin od 2008 r.
    III. Kasa Krajowa nie zawiadomiła prokuratury o ujawnionych
    nieprawidłowościach.
    IV. Kasa Krajowa nie ustanowiła zarządcy komisarycznego w SKOK Wołomin
    na podstawie ustawy z 1995 r. Ustanowienie zarządcy
    komisarycznego przez Kasę Krajową nie wymagało zastosowania procedury
    postępowania administracyjnego, tzn. mogło nastąpić w
    bardzo krótkim czasie.
    V. Pomimo stwierdzonych nieprawidłowości w SKOK Wołomin Kasa Krajowa:
    1. w 2011 r. przyznała prezesowi zarządu SKOK Wołomin podczas Krajowej
    Konferencji Spółdzielczych Kas OszczędnościowoKredytowych
    nagrodę Feniksa - najwyższą nagrodę w systemie spółdzielczych kas - w
    kategorii ,,Najlepszy menedżer roku",
    2. opowiadała się za tzw. strategią ,,dwóch wież", która zakładała
    restrukturyzację sektora kas w oparciu o dwie największe kasy
    (SKOK Stefczyka i SKOK Wołomin) do czego przekonywała np. Bankowy
    Fundusz Gwarancyjny).
    VI. Kasa Krajowa nie wypracowała formuły prawnej dot. udzielenia pomocy
    płynnościowej Kasie w przed złożeniem wniosku o upadłość.

    No i oczywiście nie może zabraknąć kluczowego dowodu.

    Wszak wiadomo, że (chyba jedynym?) dowodem na to, że SKOK Wołomin
    należał do "ośmiorniczek" było to, że na jednym zdjęciu znalazł się
    Bronisław Komorowski i członek zarządu SKOK Wołomin:

    http://niezalezna.pl/uploads/still2015/6532291885142
    6957040.jpg

    A tu mamy na jednym zdjęciu Biereckiego i założyciela SKOK Wołomin:

    http://m.ocdn.eu/_m/56abfff0424fef7a9669e0d44f48a0ff
    ,10,255.jpg

    Tak więc ad absurdum - Komorowski z Biereckim - do paki!

    SKOK Kujawiak:

    * Szopa Stanisław Członek Rady Nadzorczej
    ** Jasiński Henryk Członek Rady Nadzorczej
    Łopacki Bogumił Aleksander Członek Rady Nadzorczej
    Kowalski Janusz Jerzy Członek Rady Nadzorczej
    Słoboda Władysław Piotr Członek Rady Nadzorczej
    Nakonowska Jolanta Członek Rady Nadzorczej
    *** Wójcik Leszek Ludwik Prezes Zarządu
    Szczutko Elżbieta Wiceprezes
    Kotula Jerzy Wacław Wiceprezes Zarządu

    * wg. KRS, prowadzi firmę razem z Biereckim

    ** Jasiński Wojciech, został szefem Orlenu kilka miesięcy temu

    *** odznaczenie od Lecha Kaczyńskiego, również dla Biereckiego:
    http://monitorpolski.gov.pl/M2007059068201.pdf

    Jak poszukać w KRS, to zadziwiająco często w jakichś firmach występują i
    Bierecki, i członkowie zarządów różnych SKOKów... no ale nie ma prawnego
    zakazu łączenia stanowisk, mimo że na oko to jest korupcjogenne, że
    kontrolujący i kontrolowany "siedzą w tej samej ławce"...

    I takie powiązania niemal w każdym SKOKu, czy firmach, fundacjach,
    towarzystwach, stowarzyszeniach itp. na rzecz których płacą SKOKi.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 33. Data: 2016-06-08 12:02:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    A_przejmuje_SKOK_Kopernik__Jest_decyzja_KNF.html

    >101mln podobno. Wychodzi więc że największe dopłaty to łącznie do
    >Kopernika(min 101mln)
    > i Wołomina(2mld)a więc tam gdzie kumple ośmiornicożercow zarządzali

    Usilowalem sie doszukac u zrodla - czyli w raportach BFG.
    Za 2015 ciagle nie ma, za 2014 informacja tylko fragmentaryczna.
    Ktos rozumie ten bilans BFG ? Bo mnie cos slabo te wszystkie pozycje
    pasuja.

    Ale jest ciekawa informacja - od syndyka ktoregos z bankow
    spoldzielczych BFG uzyskal ostatnia rate naleznosci, ktora zamknela
    roszczenie.
    Ciekawe ... bank upadl ale w sumie BFG nic nie stracil (moze z
    wyjatkiem odsetek), czy wczesniej zredukowal dlug i odzyskal tylko
    czesc ?

    J.

  • 34. Data: 2016-06-08 14:48:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Nie twierdze ze to byli działacze PiS.
    >Twierdze ze to byli w duzej mierze ich wyborcy.

    IMO - zbyt daleko wysuniety wniosek.
    Jak wybierasz bank, to sprawdzasz jaka partie zarzad popiera ?

    >Naprawde nie wiesz?
    >Bierecki, finansowanie mediów, reklamy...

    Media tak nadaja, ale sprawdzisz wszystkie SKOKi i wymienisz
    przynaleznosc partyjna zarzadow ?
    Tomasz to zaczal ...

    kuly/738551,skok-i-
    rem-knf-sa-zagrozone.html

    >ROTFL...
    >Dajesz sie nabierać na takie sztuczki?

    Nie, podziwiam rzecznika :-)

    >Naprawde nie wiesz, w jakiej sytuacji były niektore skoki po tym jak
    >KNF
    >otrzymał nad nimi nadzór...?

    Nie wiem
    -KNF im zarzucal zbyt niski poziom kapitalow wlasnych, ale to ciagle
    bylo 7-8% na plus, a nie na minus,
    -niewatpliwym faktem jest, ze przez 20 lat dzialaly i nie upadly,
    -chyba zaden nie upadl, bo w kasie zabraklo pieniedzy, tylko dlatego,
    ze sie KNF nie spodobaly wskazniki.

    Tak latwo utrzymac piramide i manipulowac wynikami ?
    Czy masowa kradziez sie zaczela dopiero w ostatnich latach ?
    A moze wcale nie taka kradziez - w miedzyczasie gospodarka padla i
    sporo niewyplacalnych dluznikow sie zrobilo.

    W druga strone tez latwo manipulowac - jesli wystarczy np jeden dzien
    opoznienia, aby zaliczyc kredyt do niesplacanych.

    Czekam na sprawozdanie syndyka z likwidacji kasy czy banku ... ale
    a) pewnie sie nie doczekam,
    b) tym manipulowac jeszcze latwiej :-(

    y-upadnie-newsweek-pl,artykuly,353352,1.html

    >A co powyzszy fragment zmienia?

    a) w SKOK nie sam PIS siedzial, a wrecz "odwrotna opcja" tez sie
    zdarzala
    b) KNF ostrzegli, a jej dalsza dzialalnosc to juz tylko wielka porazka
    :-)

    J.

  • 35. Data: 2016-06-08 15:14:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >wprowadza do SKOK Kopernik Michała Włoszczyka jako komisarza, który
    >zwalnia część osób i zaczyna wprowadzać "swoje" osoby. Jakiś czas

    a w/w pani Ewa, to z jakiego okresu ?

    >SKOK Wołomin
    >Jakiś członek zarządu zleca pobicie wiceszefa KNF ("swojego" by
    >pobił)?

    A kto powiedzial, ze swojego ...

> [...]

    >https://www.knf.gov.pl/Images/harmonogram%20_dzia%C
    5%82an_KNF_w_sprawie_SKOK_Wo%C5%82omin_tcm75-41547.p
    df

> [...]
    >tej
    >kasie (po objęciu przez KNF nadzoru nad działalnością skok).

    No, to akurat moze byc zadanie nowego nadzorcy - ostrzezony powinien
    przeprowadzic staranna kontrole, nie musi sie opierac na poprzednich
    zarzutach.

    >III. Kasa Krajowa nie zawiadomiła prokuratury o ujawnionych
    >nieprawidłowościach.

    A KNF kazda "nieprawidlowosc" zamienia w zawiadomienie ?

    >VI. Kasa Krajowa nie wypracowała formuły prawnej dot. udzielenia
    >pomocy
    >płynnościowej Kasie w przed złożeniem wniosku o upadłość.

    Chyba jednak wypracowala
    http://www.skok.pl/o-skok/aktualnosci/komunikat-kasy
    -krajowej-w-sprawie-skok-u-wolomin

    "Zarządca Komisaryczny SKOK Wołomin nie sporządził dotychczas programu
    postępowania naprawczego, do chwili obecnej w SKOK Wołomin nie
    przeprowadzono badania ksiąg rachunkowych na dzień wprowadzenia
    zarządcy komisarycznego w tej SKOK, zatem nie jest możliwa wiarygodna
    ocena rzeczywistego stanu tej SKOK "

    I nie ma pomocy, ale z to winy komisarza ustanowionego przez KNF :-)

    "Natomiast po objęciu nadzorem Kas, do czego doszło ponad dwa lata
    temu, Komisja Nadzoru Finansowego uzyskała dostęp do wszelkich
    informacji niezbędnych do oceny stanu faktycznego w nadzorowanych
    podmiotach, w tym do dokumentacji SKOK Wołomin i Kasy Krajowej. "

    Swietny rzecznik :-P

> [...]
    >zakazu łączenia stanowisk, mimo że na oko to jest korupcjogenne, że
    >kontrolujący i kontrolowany "siedzą w tej samej ławce"...

    Trudno tez, aby "w malym stawie", jakimi sa SKOKi, wszyscy sie nie
    znali.

    A w KNF jest inaczej ? Moze i laczenia stanowisk nie ma, ale skad
    wziac fachowca do kontrolowania, jak nie z banku ?

    J.

  • 36. Data: 2016-06-08 15:49:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/08/2016 10:14 PM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > a w/w pani Ewa, to z jakiego okresu ?

    2009, pewnie wcześniej.

    [ciach dużo tekstu, spekulacji, przerzucania oskarżeń KNF <> Kasa Krajowa]

    > Trudno tez, aby "w malym stawie", jakimi sa SKOKi, wszyscy sie nie znali.
    >
    > A w KNF jest inaczej ? Moze i laczenia stanowisk nie ma, ale skad wziac
    > fachowca do kontrolowania, jak nie z banku ?

    Ale co sugerujesz? Że prezes Pekao SA jest jednocześnie wiceprezesem KNF
    i członkiem zarządu w mBanku, dyrektorem PKO BP, a jego brat jest
    prezesem KNF i prezesem mBanku, dyrektorem finansowym Pekao SA, a w
    dodatku, kolejne pół rodziny i kolesi jest zatrudnione na podobnie
    wysokich stanowiskach w innych bankach i zarządzie KNF, część z tych
    prezesów jest chroniona immunitetami poselskimi?

    A w dodatku wszystkie banki w Polsce są zmuszone do kupowania usług
    prawniczych od firm należących do innych dyrektorów KNF, utrzymywania
    Instytutu Badań nad Bankami w Pcimiu Dolnym (a jakże, należącego do
    prezesa Pekao SA), Fundacji Rozwoju Bankowości w Pcimiu Górnym (ta
    należy do prezesa PKO BP) i Towarzystwa Edukacji Młodzieży (która należy
    i którym pracuje cała rodzina dyrektora Banku Handlowego)?

    Bo mniej więcej tak by wyglądała nasza bankowość, jakby zrobić ją na
    wzór SKOKów.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 37. Data: 2016-06-08 17:31:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 06/08/2016 10:14 PM, J.F. wrote:

    >2009, pewnie wcześniej.

    Czy mam rozumiec, ze p. Ewa najpierw publicznie popiera objecie SKOKow
    nadzorem KNF, a potem dostaje posade u Stefczyka ?

    No to cos tu nie gra w tezie :-)

    >Ale co sugerujesz? Że prezes Pekao SA jest jednocześnie wiceprezesem
    >KNF i członkiem zarządu w mBanku, dyrektorem PKO BP,

    Nie, ze w KNF pracuje np byly Dyrektor z Banku ... i kto wie, czy w
    przyszlosci z KNF nie wroci znow do banku, byc moze innego.

    >a jego brat jest prezesem KNF i prezesem mBanku, dyrektorem
    >finansowym Pekao SA, a w

    O, a brat np nadal jest w zarzadzie banku, bo to takie rodzinne hobby

    >dodatku, kolejne pół rodziny i kolesi jest zatrudnione na podobnie
    >wysokich stanowiskach w innych bankach i zarządzie KNF, część z tych

    Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby wtedy pol rodziny w bankach pracowalo
    ... czy raczej piastowalo :-)

    >prezesów jest chroniona immunitetami poselskimi?
    >A w dodatku wszystkie banki w Polsce są zmuszone do kupowania usług
    >prawniczych od firm należących do innych dyrektorów KNF, utrzymywania

    A nie ma tak ... w praktyce ?

    Pamietasz, jak KNF przezesa wybierala w jakims banku ?

    J.

  • 38. Data: 2016-06-08 18:08:11
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 06/09/2016 12:31 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup

    > Czy mam rozumiec, ze p. Ewa najpierw publicznie popiera objecie SKOKow
    > nadzorem KNF, a potem dostaje posade u Stefczyka ?
    >
    > No to cos tu nie gra w tezie :-)

    Może krecią robotę robiła :)

    A publicznie poparł ktoś z zarządu.

    > Nie, ze w KNF pracuje np byly Dyrektor z Banku ... i kto wie, czy w
    > przyszlosci z KNF nie wroci znow do banku, byc moze innego.

    Wtedy nie jest to bezpośredni konflikt interesów. To nie jest tak, że
    rano jest szefem w KNF, po południu dyrektorem w jednym banku, a
    wieczorem dyrektorem w innym banku.

    W Kasie Krajowej i SKOKach był ten konflikt interesów, bo tak system
    SKOK zaprojektowali jego twórcy. Rano nadzorowali samych siebie z
    popołudnia. Jaka może być skuteczność takiej kontroli?

    > O, a brat np nadal jest w zarzadzie banku, bo to takie rodzinne hobby ...

    Ale teoretyzujesz, czy rzucisz jakimś faktem?

    > Wcale bym sie nie zdziwil, gdyby wtedy pol rodziny w bankach pracowalo
    > ... czy raczej piastowalo :-)

    W SKOKach to normalne.

    W razie czego - proszę o kilka przykładów, gdzie ktoś z KNF jest
    jednocześnie prezesem / w zarządzie banku.

    > A nie ma tak ... w praktyce ?

    Nie, nie ma tak w praktyce. Zarząd banku oczywiście może sobie wybrać
    "ulotki drukujemy w firmie X, a obsługę prawniczą w firmie Y", ale nie
    jest tak, że KNF mówi: "drogie banki - od dzisiaj wszyscy drukujemy
    ulotki w drukarni szefa KNF".

    > Pamietasz, jak KNF przezesa wybierala w jakims banku ?

    Nie pamiętam? I zdołali wsadzić na stanowisko prezesa banku, spółki
    giełdowej, jednego z wicedyrektorów KNF, właściciela firmy drukującej
    materiały reklamowe dla wszystkich banków i posła zarazem?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 39. Data: 2016-06-09 11:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 06/09/2016 12:31 AM, J.F. wrote:

    >Ale teoretyzujesz, czy rzucisz jakimś faktem?

    Tylko teoretyzuje, ale IMO nie ma w tym nic dziwnego, ze wiele osob w
    rodzinie bedzie z finansami zwiazana, a brat juz nie jest przeszkoda w
    objeciu stanowiska rzadowego.

> [...]
    >"ulotki drukujemy w firmie X, a obsługę prawniczą w firmie Y", ale
    >nie jest tak, że KNF mówi: "drogie banki - od dzisiaj wszyscy

    Ale moze jeszcze bedzie :-)
    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/wiadomosci/bezkryty
    czny-obro%C5%84ca-skok-%C3%B3w-szefem-knf-nawet-w-pi
    s-si%C4%99-tego-boj%C4%85/ar-AAgMzkW

    Szewczak do KNF :-)

    No i jeszcze to ...
    http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/rusza-zewn%c4%99trzny-audyt-w-kasie-krajowej
    -skok/ar-AAgNmWs

    ale jak KNF zamierza za drugi audyt zaplacic, to moze jeszcze nic w
    tym zlego.

    Ale cos tu jest nie tak ... do KNF jeszcze nie dotarla dobra zmiana,
    czy w PIS zrobil sie rozlam ? :-)

    http://samcik.blox.pl/2014/05/Filozoficzne-podejscie
    -do-focha-czyli-druzyna.html

    Niby wszystko w zakresie uprawnien ...

    J.

  • 40. Data: 2016-06-10 15:26:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 czerwca 2016 15:49:08 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:

    > 2009, pewnie wcześniej.
    W 2009 to już chyba prezesem byl Stadnicki
    http://www.ibs.edu.pl/content/view/2644/38/
    http://www.tvp.info/543659/biznes/skok-kopernik-zarz
    ad-przegral-wraca-prezes/

    http://wpolityce.pl/polityka/163823-po-naszym-sledzt
    wie-komisja-nadzoru-finansowego-wprowadza-zarzad-kom
    isaryczny-w-skok-im-kopernika-zwanym-skok-iem-platfo
    rmy
    Zamieszanie totalne, można się pogubić