  • 41. Data: 2019-07-17 14:32:21
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 14:22:40 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czyli pierwszy raz jej użyć bezstykowo z podaniem pinu

    Raczej stykowo.
    Dawniej w bankomacie, obecnie również w POSach.

    Choć kto wie, może da się i bezstykowo - np. karty milka nie wymagają, aby pierwsza
    transakcja była z chipa.

    Można też aktywować przez telefon (niekoniecznie komórkowy), można w oddziale.

    Jest tu jednak jeszcze jeden problem - jak uzyskać PIN?
    Są niestety banki, gdzie zrobisz to tylko przez net.
    W kopercie jeszcze niektóre przysyłają (choć pozwalają również zmienić przez net),
    alior pozwala odsłuchać przez telefon.
    Ale czy np. w oddziale można sobie ustawić/zmienić? Nigdy nie próbowałem.
    Bo żeby zmienić w bankomacie, trzeba jakoś poznać ten pierwotny ;>

  • 42. Data: 2019-07-17 14:34:30
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.07.2019 o 14:06, Kris pisze:

    > Spróbuj doczytać jakie dane są potrzebne do zastrzeżenia karty

    Numer telefonu do banku na pewno jest potrzebny.

    > Ciebie bym np poprosił o użyczenie komórki na 2 minutową rozmowę

    > Z 10 najczęściej używanych jak najbardziej

    Tak często zastrzegasz karty?

    MJ

  • 43. Data: 2019-07-17 14:35:13
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 11:59:17 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > To teraz wyobraź sobie, że na wakacjach skroili ci
    > plecak/saszętę/portfel z kartami i telefonem.
    >
    > Jesteś w czarnej d....

    Ale czy dodanie do tej listy telefonu cokolwiek utrudnia?
    Poza koniecznością znalezienia innego telefonu w celu zadzwonienia do banku, by
    zatrzec karty?

    No i tylko debil bierze ze sobą na wyjazd jedną kartę i zero gotówki, albo bierze
    kilka kart i gotówkę i nosi to wszystko razem.

  • 44. Data: 2019-07-17 14:37:32
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-07-17 o 10:57, Olin pisze:

    > Umyj się i ubierz przyzwoicie, to będziesz zwracał niczyjej uwagi, nawet w
    > autobusie.

    W autobusie?! Właśnie wtedy będzie się wyróżniał :P

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2019-07-17 14:42:26
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-07-17 o 14:20, Kris pisze:

    > Ale co za problemy?
    > Że telefon potrzebny?
    > Dzisiaj nolimit z netem można mieć w cenie poniżej 20zł miesiecznie wiec koszt
    pomijalny
    > a jak ktoś nie chce tel komórkowego używać to liczyć się z tym trzeba że mogą być
    jakies ograniczenia(np do bankowości internetowej się nie zaloguje)

    Nie że nie chce, ale że nie może (bo ukradli). A żeby się zalogować na
    konto (np. wspomniany tu mbank), będziesz musiał potwierdzić to w apce w
    telefonie (a jak to zrobić jak telefon z apką ukradli). Na innym
    telefonie tak łatwo apki nie aktywujesz.

    > Kilkadziesiąt przylotów bocianów już przeżyłem i pamiętam czasy gdy nikt nawet
    jeszcze nie myślał że za jakiś czas będzie można sprawdzić stan konta siedząc w
    basenie w Egipcie. I dało się żyć
    > Losowe sytuacje się zdarzają, wiec nie neguję tego ze można stracić portfel z
    kartami i gotówkę. Można stracić teraz, można było stracić ćwierć wieku temu.
    Rozwiązanie tego problemu było możliwe i 25lat temu jak i jest możliwe teraz.
    > Teraz nawet więcej możliwości jest

    Nie do końca więcej, zostanie WU i konsulat.
    Jak 30 lat temu :P

    > Pewnie tak ale piszemy o losowej sytuacji w której większość z nas nie było a i nie
    będzie. A jak już się przydarzy to trudno te kilka godzin trzeba poświecić

    czasami ter kilka godzin generuje dodatkowe niemałe koszty. np skroili
    cie na lotnisku i nie masz jak zapłacić np za nadanie bagażu. Nie stać
    cię na czekanie kilku godzin na załatwienie sprawy, którą można by
    załatwić dwoma kliknięciami.

    > To jedna z opcji ale ok

    > Sytuacja losowa, awaryjna, miliony nie będziesz przesyłał wiec te koszty można
    pominąć

    ale w imię czego?
    PSD2???

    > A co zrobisz jak gwizdną Tobie na wczasach portfel, karty, gotówke a będziesz miał
    dostęp do konta via net?

    Mogę przelać PLN znajomym na konto z którego wypłacą je dla mnie. W PL
    możesz sobie wypłacić czekiem BLIK.
    No i możesz zamówić kartę Revoluta pod dowolny adres :P

    --
    Pete

  • 46. Data: 2019-07-17 14:44:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jul 2019 13:52:05 +0200, J.F. napisał(a):

    > smsy wlasnie wycofuja.
    > Teraz trzeba bedzie miec smartfona, i to niekoniecznie najtanszego ...

    Ale dlaczego?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2019-07-17 14:44:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To jest 240 zł rocznie, a więc nie pomijalny.

    -----

  • 48. Data: 2019-07-17 14:53:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ale czy dodanie do tej listy telefonu cokolwiek utrudnia?

    Kontekst był PSD2 - gdzie telefon może być niezbędny do zalogowania na
    konto przez WWW.

> [...]
    >
    > No i tylko debil bierze ze sobą na wyjazd jedną kartę i zero gotówki, albo bierze
    kilka kart i gotówkę i nosi to wszystko razem.

    Zawsze dbasz o to, by w każdej walizce mieć po jednej karcie. Oraz
    obowiązkowo jedną przy sobie (nawet na basenie :P )

    --
    Pete

  • 49. Data: 2019-07-17 15:02:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Ale dlaczego?

    Bo nie beda przysylali SMS, tylko bedzie autoryzacja w "aplikacji
    mobilnej".

    https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis
    /platnosci/mobilna-autoryzacja/

    SMS jeszcze sa mozliwe. Jeszcze :-)

    J.

  • 50. Data: 2019-07-17 15:34:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 17 Jul 2019 15:02:02 +0200, J.F. napisał(a):

    > Bo nie beda przysylali SMS, tylko bedzie autoryzacja w "aplikacji
    > mobilnej".
    >
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/aplikacja-i-serwis
    /platnosci/mobilna-autoryzacja/

    No to ich zrobiłem w ciula, bo nie mam konta w mBąku.