  • 81. Data: 2019-07-18 20:29:14
    Temat: Re: zmiany ... zmiany
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dobrym bankom wszystko jedno skąd dokąd.

    -----

  • 82. Data: 2019-07-18 21:35:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ale nie za darmo. A wręcz bardzo drogo.

  • 83. Data: 2019-07-20 10:11:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Chyba trzeba pamiętać akronimy słowne numerów tel. do banków, jak w Stanach do wielu
    firm.
    Zbierzemy te akronimy w jednym miejscu?

    -----
    > "Gdzie byś zastrzegł ukradzioną kartę, jeśli numer telefonu do zastrzegania kart
    był zapisany na tej karcie?"

  • 84. Data: 2019-07-21 15:07:30
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-17, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Co nie zmienia faktu, że wymaganie telefonu do logowania
    > jest kretyńskie. Ale póki co na taką interpretację PSD2 wpadły
    > tylko mBąk i pocztowy. Oby pozostali byli rozsądniejsi.

    Nie sądzę. W wielu żródeł wynika, że uwierzytlnienie ma być silne.
    A to oznacza:

    ---
    Dyrektywa PDS2 dokładnie określa, jak bank powinien weryfikować
    tożsamość użytkownika. W skrócie bank lub dostawca usług płatniczych
    powinien wykorzystać dwa z trzech elementów:

    - coś, co masz (np. telefon komórkowy)
    - coś, co wiesz (np. hasło)
    - coś, czym jesteś (czyli np. odcisk palca lub system rozpoznawania twarzy)
    ---

    więc nie widzę obejścia. Oczywiście zamiast SMS pewnie można korzystać
    z aplikacji banku i push notification. Alternatywą będzie jeśli system
    system np. będzie weryfikować próbkę głosu, odcisk palca, czy właśnie
    wygląd twarzy (np. jak w iPhone), ale póki co nie ma w tym zakresie
    powszechych standardów (poza urządzeniami Apple).

    Myślę, że płatności telefoniczne w systemie Apple Pay pozostaną bez-pinowe,
    bo wykorzystują dwa pozostałe elementy (odcisk palca/face id/detekcję osoby
    + telefon/zegarek).

    Google Pay, ze względu na mało powszechną i mniej wiarygodną implementację
    systemow biometrycznych w telefonach z A. podejrzewam, że również będzie
    wymagać okresowo PINów.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 85. Data: 2019-07-21 15:17:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-17, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Zaś jeśli naprawdę są offline, bez żadnej możliwości on-line, to powinny 14
    września zamilknąć
    > na zawsze i zostać wymienione.

    za https://www.cashless.pl/2312-bedziecie-musieli-zmien
    ic-nawyki-w-korzystaniu-z-uslug-bankowych-jest-final
    na-wersja-wytycznych-do-psd-ii
    ---
    Od powyższej zasady będzie jednak wyjątek, zarówno wobec transakcji zbliżeniowych i
    jak i innych
    sposobów płatności. A więc silna autentykacja nie będzie obowiązywać przy
    płatnościach za parkingi
    i transport. Niezależnie zatem od tego ile razy będziecie płacić kartą za postój w
    płatnej
    strefie parkowania, za przejazd autostradą czy bilet na autobus, PIN-u nie będziecie
    musieli
    podawać.
    ---

    --