  • 1. Data: 2019-07-12 00:55:38
    Temat: korekta obciążeń po przewalutowaniu?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    wróciłem z wojaży, podczas których oczywiście testowałem różne karty
    płatnicze (napiszę więcej nt. obserwacji), ale jedna kwestia mnie nurtuje:

    karta VISA Świat (mBąk) rozlicza transakcje po kursie VISA, jednak skąd
    biorą się np. takie historie:

    1.07 obciążenia 698 DKK czyli 399,51 zł, a po kilku dniach zmiana
    obciążenia na 400,18 zł niby prawie nic, a jednak 67 groszy bank pobrał
    więcej, tylko za co?

    w przypadku revoluta nie było takich korekt, oczywiście korekta zawsze
    in plus, nie zauważyłem, aby bank obniżał wartość obciążenia...

    macie jakiś pomysł?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2019-07-12 00:59:56
    Temat: Re: korekta obciążeń po przewalutowaniu?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.07.2019 o 00:55, RobertS pisze:
> [...]
    >
    > w przypadku revoluta nie było takich korekt, oczywiście korekta zawsze
    > in plus, nie zauważyłem, aby bank obniżał wartość obciążenia...

    To pierwsze to blokada środków? A rozliczenie po kursie dnia obciążenia?

  • 3. Data: 2019-07-12 10:37:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-07-11, RobertS <b...@x...pl> wrote:
> [...]
    >
    > 1.07 obciążenia 698 DKK czyli 399,51 zł, a po kilku dniach zmiana
    > obciążenia na 400,18 zł niby prawie nic, a jednak 67 groszy bank pobrał

    VISA rozlicza wg kursu z dnia w którym nastąpi realne obciążenie karty
    (mają taką informację na swoim kalkulatorze). W moim przypadku końcowa
    kwota była trochę mniejsza niż początkowa blokada.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2019-07-12 10:39:11
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 00:55, RobertS pisze:
    > 1.07 obciążenia 698 DKK czyli 399,51 zł, a po kilku dniach zmiana
    > obciążenia na 400,18 zł niby prawie nic, a jednak 67 groszy bank pobrał
    > więcej, tylko za co?

    > macie jakiś pomysł?

    Tak. Kurs z dnia rozliczenia, a wcześniej blokada. Standard w bankach.
    Czasami in plus, czasami in minus... A czasami można nie zauważyć, gdy
    kurs danej waluty przez te 2-3 dni między blokadą a rozliczeniem jest w
    miarę stały.

  • 5. Data: 2019-07-12 11:57:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >1.07 obciążenia 698 DKK czyli 399,51 zł, a po kilku dniach zmiana
    >obciążenia na 400,18 zł niby prawie nic, a jednak 67 groszy bank

    Ale w jakim sensie - zmienilo sie obciazenie, czy obciazenie wyszlo
    inaczej niz blokada ?
    Obciazenie zmienic to jakos nie bankowo, ale moze mBank cos
    wykombinowal.

    A zawsze byl problem p.t. Data rozliczenia i ew data ksiegowania -
    splywalo to jakos pozniej i kurs byl inny.

    A w ogole to w mbanku masz usluge wielowalutową ... choc nie wiem czy
    w przypadku Danii cos da .. bo placic swiadomie tych 6% prowizji, to
    mnie odrzuca :-)

    J.

  • 6. Data: 2019-07-16 19:14:47
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    W dniu 2019-07-12 o 11:57, J.F. pisze:

    > Ale w jakim sensie - zmienilo sie obciazenie, czy obciazenie wyszlo
    > inaczej niz blokada ?
    > Obciazenie zmienic to jakos nie bankowo, ale moze mBank cos wykombinowal.

    zastanawia mnie to, że niektóre transakcje blokada = obciążenie, a w
    niektórych nie
    jeżeli kurs zmienia się codziennie to (jakaś) różnica powinna być zawsze?

    > A w ogole to w mbanku masz usluge wielowalutową ... choc nie wiem czy w
    > przypadku Danii cos da .. bo placic swiadomie tych 6% prowizji, to mnie
    > odrzuca :-)

    VISA Świat z mBanku, kursy VISA, wychodziło (prawie) tak jak na revolucie

    z drugiej strony jak to jest, ze revolut żadnych różnic nie nalicza?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/