  • 1. Data: 2019-07-13 17:23:51
    Temat: którą karta najlepiej się sprawdziła zagranicą?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    testowałem na sobie: mBąk VISA Świat, Revolut, KK Mille Gold

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2019-07-13 17:29:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To quiz?
    A co z N26?

    KK mille gold na pewno na szarym końcu - 5%.
    visa świat i revolut podobnie - z tym, że na rewolwer trzeba uważać poza godzinami
    pracy forex (albo, kupując na zapas, pamiętać o kosztach internetu za granicą), więc
    gdy ma się coś w rodzaju visy świat, to najwyżej backup.
    Bo wątpię, by było miejsce, gdzie nie przyjmą visy świat, a przyjmą revoluta - zaś
    odwrotnie to i owszem, może być.
    Chyba że trafimy na punkt, który akceptuje tylko MC ;>

  • 3. Data: 2019-07-14 22:11:06
    Od: RobertS <a...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lipca 2019 17:29:33 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > To quiz?
    > A co z N26?

    miałem, ale nie zdążyłem doładować i na razie wróciła nieużywana, ale mam już patent,
    doładowałem robiąc przelew z revoluta ;-)

> [...]
    odwrotnie to i owszem, może być.
    > Chyba że trafimy na punkt, który akceptuje tylko MC ;>

    za internet płacę 20 zł/m-c, mam wszelkie połączenia, smsy itp. gratis + 15Gb netu w
    Polsce i 2,5Gb w UE, jeszcze mi się nie udało wykorzystać więcej niż 80%

    revolutem płaciłem też w weekendy, kurs nawet jeżeli wyższy to niewiele

    tutaj opisałem swoje wrażenia + kursy itp...
    https://cutt.ly/RDECGw

    ps
    dlaczego nie mogę korzystać z pbb przez program pocztowy? coś padło?

  • 4. Data: 2019-07-15 14:31:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 14 lipca 2019 22:11:07 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > miałem, ale nie zdążyłem doładować i na razie wróciła nieużywana, ale mam już
    patent, doładowałem robiąc przelew z revoluta ;-)

    A, no to hint - żeby była premia, trzeba jednak zrobić pojedynczą transakcję na ponad
    15 euro. Jak ew. dostanę za Ciebie premię, to dam znać, sprawdzisz, czy i Tobie dali
    10 euro - jak nie, to będziemy reklamować.
    Sam czekam na odpowiednie zakupy w biedronce - chcę przy okazji sprawdzić, czy karta
    N26 zapyta o DCC przy pikaczu na ponad 50zł - curve niestety pyta.

    > za internet płacę 20 zł/m-c, mam wszelkie połączenia, smsy itp. gratis + 15Gb netu
    w Polsce i 2,5Gb w UE, jeszcze mi się nie udało wykorzystać więcej niż 80%

    Czyżby plush dla 2+ osób z umową na 2 lata?
    UE w kwestii komórek to już prawie nie jest zagranica (chyba że ktoś trwa przy starym
    abonamencie) - ale przy dalszym wyjeździe koszt netu może mieć znaczenie.

    > revolutem płaciłem też w weekendy, kurs nawet jeżeli wyższy to niewiele

    Ale ile?

    > dlaczego nie mogę korzystać z pbb przez program pocztowy? coś padło?

    Ostatnio było bodajże na pręgierzu piętno za wyłączenie serwera news Atman - być może
    z niego korzystałeś.
    http://www.grupy.egospodarka.pl/Koniec-Atmana-jaki-s
    erwer-news-zamiast,t,595051,8.html

  • 5. Data: 2019-07-15 15:52:55
    Od: Waldek <m...@n...dam>

> [...]
    odwrotnie to i owszem, może być.
    > Chyba że trafimy na punkt, który akceptuje tylko MC ;>

    Różnice pomijalne
    17 czerwca - poniedziałek - wypłata z ATM w Bułgarii 50 lewa
    Curve - 109,03 zł (MC)
    Revolut - 109,18 (Visa)

    Co ciekawe bankomat olał kartę Visa Eurobanku :]
    W innym bankomacie ale już 21.06 (również 50 Lewa)
    EB 109,99 + 1% haraczu 1,99 zł

    Curve okazała się tańsza, ale różnica z Revolutem do pominięcia

    Pozdro

  • 6. Data: 2019-07-16 09:07:27
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]
    karta N26 zapyta o DCC przy pikaczu na ponad 50zł - curve niestety pyta.

    doładowałem i teraz kwestia wykonania transakcji, skoro ma być
    pojedyncza na min. 15 euro to taka będzie
    dam znać ;-)

> [...]
    starym abonamencie) - ale przy dalszym wyjeździe koszt netu może mieć znaczenie.

    tak, plush abo dla 2 osób, ale umowa na czas nieokreslony (z innych
    ofert już nie korzystam)

    > Ale ile?

    przykładowo 6.07 (sobota)
    1 DKK to 0,5738 (revolut)
    1 DKK = 0,5747 (VISA Świat)

    dla porównania, kurs w piątek (5.07) był następujący:
    1 DKK = 0,5690 (revolut)

    w poniedziałek (8.07)
    1 DKK = 0,5707

    czyli ok. 0,5 grosza różnicy

    > Ostatnio było bodajże na pręgierzu piętno za wyłączenie serwera news Atman - być
    może z niego korzystałeś.
    > http://www.grupy.egospodarka.pl/Koniec-Atmana-jaki-s
    erwer-news-zamiast,t,595051,8.html

    korzystałem z news.man.poznan.pl i już nie działa, ale zmieniłem na
    news.neostrada.pl i jak widzisz mogę pisać
    dzięki za pomoc ;-)

    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2019-07-16 10:28:42
    Od: mk <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2019 15:52:55 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > 17 czerwca - poniedziałek - wypłata z ATM w Bułgarii 50 lewa
    > Revolut - 109,18 (Visa)

    Ja niestety nie mogłem w BG (Złote Piaski) wypłacić revolutem. Bankomat rozpoznawał
    karte, ale odmawiał współpracy (nie obsługiwał takowej).

  • 8. Data: 2019-07-16 10:33:51
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 10:28:43 UTC+2 użytkownik mk napisał:

    > Ja niestety nie mogłem w BG (Złote Piaski) wypłacić revolutem. Bankomat rozpoznawał
    karte, ale odmawiał współpracy (nie obsługiwał takowej).

    A tylko jeden w całych Złotych Piaskach znalazłeś?

  • 9. Data: 2019-07-16 11:48:56
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    rozpoznawał karte, ale odmawiał współpracy (nie obsługiwał takowej).

    > A tylko jeden w całych Złotych Piaskach znalazłeś?

    Nie, nie jeden. Jeden olał (pierwszy znaleziony) EB Visa
    Test "powównawczy" zrobiłem pierwszego dnia - wypłata z każdej po 50
    Lewa, dla rozeznania - później z EB nie korzystałem - do czasu :/

    Revoluta i Curve łykały wszystkie ATM-y z których wypłacałem
    ale wyczerpałem limit wypłat gotówkowych ~200funtow (na obu),
    więc wróciłem do Visy EB.
    Ale generalnie w mniejszych miejscowościach "kiszkowato" z płatnościami
    plastykiem - w spożywczaku jakaś ichniejsza sieć, zapłaciłem EB Visą za
    zakupy i zamiast pinu kobitka zażądała podpisu na rachunku :)

    Za 2 kurtki (kobitek) usiłowałem zapłacić w sklepie i żadna karta nie
    poszła - nawet kredytówka Santiego MC World.
    - no chyba że laska specjalnie coś "utrudniała"
    - skończyło się na marszu do ściany przy poczcie i płatności gotówkowej.

    To jeszcze taki trochę "dziki kraj" jak na warunki Europejskie ;)
    ale generalnie daleko im jeszcze do "Bułgarii Bezgotówkowej" :D

    Ps.
    A co mi się podobało ? - automaty z kawą np.Lavazza prawie na każdym
    rogu i całkiem smaczne espresso za 0,5 lewa ;)

    Pozdro

  • 10. Data: 2019-07-16 20:29:15
    Od: mk <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 10:33:52 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > A tylko jeden w całych Złotych Piaskach znalazłeś?

    W 2 próbowałem (jeden to euronet) i w każdym ten sam efekt.