  • 21. Data: 2022-02-26 11:53:02
    Temat: Re: stoi kolejka do bankomatu
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Wypłaci i karta "eurowa", tyle że najpierw kupisz za euro złotówki od banku, który
    wydał kartę, a potem euro za złotówki od euronetu.
    > Kursy niezachęcające.
    > Hmm, a w ogóle jeszcze są takie bankomaty euronetu "wypłacające euro"? W DC chyba
    znikły, albo może znikły te papierowe nadstawki.

    > Euro i dolary w bankomacie wypłacisz z citka (citkową kartą) w citkowym bankomacie
    - tylko musisz dotakiego dotrzeć, chyba ok. 60 mają.
    > citek darmowy, mkgę Ci polecić ;>
    > Można też darmowo wypłacić z konta w kantorze aliora w kasie w oddziale aliora -
    tylko coraz trudniej o oddział aliora z kasą.

    Ostatnio takie eurowe widziałem we Wrocławiu już tylko chyba na dworcu PKP
    i może po hotelach zostały (na pewno był w Nowotelu kiedyś)
    A ten citkowy wypłaci euro z mojego rachunku euro czy też przewalutuje?
    No i pewnie opłata jest, bo rachunku w citku nie mam.

    Ostatnio gotówkę w euro wypłacałem w placówce,
    ale albo jest kolejka (mam wrażenie, że zarówno wczesniej w Raifim
    jak i teraz w BNP zatrudniają jakieś mało sprawne osoby albo
    przychodzą ludzie z nietypowymi sprawami) albo jest zamknięte
    albo obsługa kasowa niedostępna albo przeniesiona na drugi koniec miasta.
    Aliora jeszcze nie szukałem z obsługa kasową, ale dla mnie to musi
    być jeszcze warunek parkowania spełniony - nie będzie łatwo :-)

  • 22. Data: 2022-02-26 12:46:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Wypłaci i karta "eurowa", tyle że najpierw kupisz za euro złotówki od banku, który
    wydał kartę, a potem euro za złotówki od euronetu.

    Jak przyjedzie Niemiec i wyjmie ze ściany euro to też mu przez złotówki
    przeliczą?

    To jest gdzieś na ekranie napisane?

    MJ

  • 23. Data: 2022-02-26 16:12:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 12:46:48 UTC+1 Michał Jankowski napisał(a):

    który wydał kartę, a potem euro za złotówki od euronetu.
    > Jak przyjedzie Niemiec i wyjmie ze ściany euro to też mu przez złotówki
    > przeliczą?
    >
    > To jest gdzieś na ekranie napisane?

    Na 99% przeliczy mu przez złotówki.
    I chyba było napisane.
    Tzn. że kupujesz euro po x zł - a reszta, czyli wymiana euro (czy dowolnej innej
    waluty rachunku karty) na złotówki, to już euronet nie wie, bo to sprawa banku
    klienta - tak samo jak kupuje bułkę w polskim sklepie niemiecką kartą.
    Ale sam nie sprawdzałem, niemieckiej karty jeszcze nie miałem, jedynie słoweńską -
    hmm, o, może nawet wtedy już tam mieli euro! - bo ktoś się w N26 kropnął, a byłem
    jednym z pierwszych, nawet dostałem 10 euro na powitalne piwo ;), i taką mi dali (bo
    karta N26 nie jest "niemiecka" tylko też "polska" dla rezydentów PL) - wyszło dopiero
    jak "polskie" karty N26 zaczęły działać z google pay, a "słoweńskie" jeszcze nie i
    moja zadziałać nie chciała - dostałem wtedy nową.

  • 24. Data: 2022-02-26 16:30:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 11:53:50 UTC+1 cef napisał(a):

> [...]
    > Ostatnio takie eurowe widziałem we Wrocławiu już tylko chyba na dworcu PKP
    > i może po hotelach zostały (na pewno był w Nowotelu kiedyś)

    Myślę, że było na to sporo skarg.
    Ale z drugiej strony po co komu euro wypłacać w PL?
    Chyba Ukraińcom.
    A zostało do rżnięcia turystów.

    Ciekawe, że w Danii podobno bankomaty wypłacają euro bez dodatkowych opłat. Czemu nie
    w PL?
    Euro u nas w sklepie wolno płacić - choć chyba zależy to od woli sklepu, jest po
    kursie sklepu, a reszta tylko w złotówkach (i tak dobrze, bo reszta nie jest
    obowiązkowa).

    > A ten citkowy wypłaci euro z mojego rachunku euro czy też przewalutuje?
    > No i pewnie opłata jest, bo rachunku w citku nie mam.

    To też pisałem, że mogę Ci polecić.
    Darmowy 100% + jeszcze premia dla Ciebie i dla mnie ;>
    Potem możesz zamknąć.

    Hmm, a pewnie nawet by Ci euro nie dał na obcą kartę.
    ZTCP wyświetla rachunki i każe wybrać, który ma obciążyć.
    Z obcą kartą to nie pójdzie.

> [...]
    > Aliora jeszcze nie szukałem z obsługa kasową, ale dla mnie to musi
    > być jeszcze warunek parkowania spełniony - nie będzie łatwo :-)

    Citi akurat z parkowaniem da radę - oddziały zostawili tylko w miejscach działalności
    galerianek ;>
    Inna sprawa, że ktoś woli jechać na koniec miasta niż wsiąść w tramwaj (sprawdzić,
    czy nie na wózku), to chcącemu nie dzieje się krzywda.
    Oddziałow aliora trochę we Wrocławiu google pokazuje (citi aż 2, ale jeden z nich to
    "gold", nie dla plebsu, choć kto wie, może bankomat tam mają, pytanie, czy wolno
    wejść z ulicy, do lion's banku musiałem się umawiać, więc nawet buty wyczyściłem jak
    poszedłem ;), ale o kasach nie wie, trzeba na stronie aliora szukać.
    Kiedyś byłem to gość w saszecie przyniósł 80k euro...
    Otworzyli dla niego drugie stanowisko ;>

  • 25. Data: 2022-02-26 16:55:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    > To też pisałem, że mogę Ci polecić.
    > Darmowy 100% + jeszcze premia dla Ciebie i dla mnie ;>
    > Potem możesz zamknąć.

    Jakoś nie odebrałem tego tak.
    Nie będę specjalnie zakładać tylko po to, żeby zgarnąć premię.
    Apropos polecenia - jak dostałeś już premię z Aliora z mojego otwarcia,
    to daj na Orkiestrę albo Ukrainę :-)

    > Oddziałow aliora trochę we Wrocławiu google pokazuje

    Z ciekawości zajrzałem i nawet mam po drodze oddział
    z obługą kasową waluty i to obok mojego wubeku,
    to może przy okazji pozbędę się tokena :-) i wypłacę euro.

  • 26. Data: 2022-02-26 21:50:52
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > Hmm, a w ogóle jeszcze są takie bankomaty euronetu "wypłacające euro"? W DC chyba
    znikły, albo może znikły te papierowe nadstawki.

    Mówisz i masz, w DC jakieś 87 o ile się nie kropnąłem
    https://euronetpolska.pl/index.php?m=maps&m_2=result
    s&id=254&district_id=7&city_id=2&street_id=0&service
    %5B%5D=8

    (też mam wrażenie że było więcej)

    --
    Alf/red/

  • 27. Data: 2022-02-26 22:13:00
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 25.02.2022 o 14:29, Michał Jankowski pisze:
    > i każdy bierze 2,3,4, 5 razy.

    https://subiektywnieofinansach.pl/w-wielu-bankomatac
    h-zabraklo-dzis-gotowki-sa-dwa-powody-oba-glupie/

    > Zaprzyjaźnieni bankowcy mówią, że w bankomatach wartość wypłacanych pieniędzy
    wynosiła w czwartek 300-400% ,,normy". Ba, nawet w niektórych oddziałach banków
    pojawili się klienci żądający wypłat większych kwot ze swoich rachunków. I oburzający
    się, że nie jest to możliwe (zwykle bez awizacji można wypłacić nie więcej, niż 20
    000 zł).

    --
    Alf/red/

  • 28. Data: 2022-02-26 22:24:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 21:50:58 UTC+1 Alf/red/ napisał(a):
> [...]
    > https://euronetpolska.pl/index.php?m=maps&m_2=result
    s&id=254&district_id=7&city_id=2&street_id=0&service

    A ile jest takich bez-eurowych (w DC)?

  • 29. Data: 2022-02-26 23:15:52
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-02-26 o 22:13, Alf/red/ pisze:

    > https://subiektywnieofinansach.pl/w-wielu-bankomatac
    h-zabraklo-dzis-gotowki-sa-dwa-powody-oba-glupie/

    W moim profiu w banku "stoi", że nie mam limitu. Mogę pobrać ile chcę (w
    ramach zasobnśoci mojego konta. Ale i tak guzik co mam i tym bardziej
    nie muszę się martwić.
    Kiedyś sama sobie ustaliam limit, a jak kupowaam glazurę to ten limit
    był za mały i musiałam iść daleko do bankomatu, żeby wziąć dodatkowe
    pieniądze na zakup.

    --
    animka

  • 30. Data: 2022-02-26 23:17:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 26.02.2022 o 21:50, Alf/red/ pisze:

    > Mówisz i masz, w DC jakieś 87 o ile się nie kropnąłem
    > https://euronetpolska.pl/index.php?m=maps&m_2=result
    s&id=254&district_id=7&city_id=2&street_id=0&service
    %5B%5D=8

    Bardzo mi się podoba informacja, że bankomat jest czynny w godzinach
    pracy obiektu. Jakiego obiektu, to już nie piszą.

    MJ