  • 1. Data: 2022-02-22 13:08:53
    Temat: stopy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Stopy jakie są kazdy widzi, ale ciagle mnie jednak zastanawiaja.

    RPP obnizyla prawie do zera. Banki zaregowaly, obnizyly oprocentowanie
    oszczednosci.
    Ludzie niewiele zrobili, bo co mogli zrobic. Za duzo pieniadza na
    rynku.

    RPP podniosla stopy ... i pare bankow zaraz tez podnioslo.
    Co sie stalo - pieniadza na rynku zabrakło?

    Bo chyba nie pożyczają banki w NBP ...

    J.

  • 2. Data: 2022-02-22 13:51:28
    Temat: Re: stopy
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 22 lutego 2022 o 13:08:57 UTC+1 J.F napisał(a):
> [...]
    > rynku.
    >
    > RPP podniosla stopy ... i pare bankow zaraz tez podnioslo.
    > Co sie stalo - pieniadza na rynku zabrakło?

    Który bank podniósł i na ile?

  • 3. Data: 2022-02-22 14:27:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 04:51:28 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

    > Który bank podniósł i na ile?

    Getin, Alior, ING, Mille ... na razie tak nieduzo - 1.5-1.7% w
    promocji ... o, w CA nawet 3%

    i co - pieniedzy im brakuje? A wczesniej nie brakowalo?

    J.

  • 4. Data: 2022-02-22 14:30:23
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2022 o 13:08, J.F pisze:

    > Co sie stalo - pieniadza na rynku zabrakło?

    wysokie stopy --> wysokie koszty kredytowania --> niechęć do
    zaciągania kredytów i chęć do szybkiego spłacania kredytów -->
    forsa w banku --> mała presja na podnoszenie oprocentowania
    oszczędności i niechęć do kupowania --> hamowanie inflacji

    -=-

    Raz rozchwianej sytuacji nie można łatwo uspo_koić.
    Łatwo wpaść w poślizg, ale trudno z niego wyjść... ;)

    -=-

    Od lat bankierzy manipulują stopami -- w górę, w dół...
    W efekcie najpierw (gdy w dole) nieroztropni ludzie zaciągają
    kredyty i rozkręcają biznesy, po czym (gdy w górze) płacą
    odsetki ze łzami w prześlicznych oczętach... Pół biedy,
    gdy płacą tak tylko za sobie; gorzej, gdy wciągają bliźnich
    w tę spłatę; najgorzej, gdy ci bliźni (jak ja) żyją od dawna
    na krawędzi życia...

    -=-

    W RFN producencka doszła do 25% -- na szczęście w Chinach
    czy w Japonii jest zerowa...

    -=-

    O kształcie świata (także lokalnego) zadecydują silni -- dobrze,
    jeśli mądrzy, gorzej, jeśli głupi... Dryfuję od dziesięcioleci
    bez wpływu [i wypływu? -- z wypływem jest lepiej, bo zawsze można
    coś kupić taniej...] na swą przyszłość, pogarszając nieustannie
    swój los i jednoznacznie kierując się do śmietnika... Efekty
    zawierzenia ,,bogu'', czyli rzymskokatolickim duchownym,
    żądnym zemsty z powodu katechetki...

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 5. Data: 2022-02-22 20:03:57
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > W RFN producencka doszła do 25% -- na szczęście w Chinach
    > czy w Japonii jest zerowa...

    Dziś byłem u fryzjera i tez się podnieśli o 20%
    - bo i po co denerwować klienta - łupnąć raz a dobrze ;P

    Pozdro

  • 6. Data: 2022-02-23 12:25:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    U mojej od września były dwie podwyżki: o 33% i o 25%.

    -----

  • 7. Data: 2022-02-23 14:59:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Waldek <m...@a...nie.dam> writes:

    > Dziś byłem u fryzjera i tez się podnieśli o 20%
    > - bo i po co denerwować klienta - łupnąć raz a dobrze ;P

    Będzie tylko raz?
    Nie było przedtem?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 8. Data: 2022-03-09 05:20:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F" kxfs1hdkdsq5$.idi5x1q7fdfr$....@4...net

    > RPP podniosla stopy ... i pare bankow zaraz tez podnioslo.
    > Co sie stalo - pieniadza na rynku zabrakło?

    > Bo chyba nie pożyczają banki w NBP ...

    Millennium już promuje 2% -- szkoda, że płaci ~zero...

    Wkrótce może ,,zabraknąć'' złotówek -- ludzie rzucą się na waluty...
    W cudzysłowie, gdyż zabraknąć może lokat i oszczędności w złotówkach,
    zaś złotówek przybędzie, ;) skoro ludzie zatrzymają obce waluty...

    Ciekawi mnie:
    - do jakiej wartości dojdą stopy i kiedy nastąpi apogeum
    - do jakiej wartości skoczą: USD, EUR i CHF
    - do jakiej wartości (i kiedy) opadną: USD, EUR i CHF
    - do jakiej wartości dojdą %% oszczędności
    - któremu bankowi zabraknie najszybciej i najwięcej
    (który bank da największe odsetki)
    - do jakiej wartości dopełznie inflacja
    (ile ,,zarobi'' oszczędzający w złotówkach)
    - czy PiS wygra wybory w 2023 roku
    [demografię naprawiono błyskawicznie -- sukces 500+]
    - dlaczego Ukraińcy nie kasują zbrodniczej kolumny sterczącej
    od wielu dni na kilkudziesięciu kilometrach niedaleko Kijowa
    - jak długo potrwa wojna i czym zakończy się
    - jak mocno podrożeją mieszkania w Polsce
    (choćby z powodu naprawy demograficznego problemu)

    --