  • 11. Data: 2022-02-25 18:16:12
    Temat: Re: stoi kolejka do bankomatu
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 25.02.2022 o 18:08, Kamil Jońca pisze:

    > Nie pamiętam dokładnego komunikatu, ale po wpiwsaniu większej kwoty (typu
    > 3tys) było chyba coś o "maksymalnej sugerowanej kwocie wypłaty 1000"
    > spokojnie uwierzę, że ileś osób mogło sądzić, że nie wyplaci więcej.
    >
    > KJ

    kluczem jest słowo "sugerowana"

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-02-25 18:50:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > kluczem jest słowo "sugerowana"

    Ależ ja to wiem. Powtórzę: spokojnie uwierzę, że wiele osób da sie na to
    nabrać.
    KJ

  • 13. Data: 2022-02-25 19:03:59
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.02.2022 o 18:50, Kamil Jońca pisze:

    > Ależ ja to wiem. Powtórzę: spokojnie uwierzę, że wiele osób da sie na to
    > nabrać.

    Powtórzę: mnie nic takiego nie sugerował.

    MJ

  • 14. Data: 2022-02-25 19:15:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 25 lutego 2022 o 17:05:24 UTC+1 Andrzej Kłos napisał(a):
> [...]
    nie tylko dzienne i miesięczne kwotowe i i ilościowe?
    > Ale czy bankomaty mogą być tylko "w banku"?

    Limity na karcie ustawisz jednak tylko w banku.

    > Euronet ma ograniczenie do 1000 zł. Zarabia na każdej transakcji?

    Zarabia ryczałtem na każdej transakcji, więc kombinuje jak może.
    Np. wyświetla "wypłacaj małe kwoty".
    Ale mimo to z 20-złotówek zrezygnowali, znam jeden tylko, który ma, ale to jest dawny
    skok24.
    Coraz trudniej o drobne, santander też już nie ma 10-złotówek.
    Albo jak chcesz "inną kwotę" to potrafił wyświetlić jeden ekran propozycji, potem
    następny, już trochę większe, a dopiero potem umożliwił wprowadzenie własnej kwoty.
    Ale banki nie są takie głupie i zwykle szybko różne pomysły ukrócają.
    Albo po prostu z euronetu rezygnują, przynajmniej z oferowania darmowych wypłat -
    oczywiście mogą tylko te, co mają wystarczająco dużo własnych bankomatów.

    Więc ten 1000 to ściema, coś chyba kiedyś o tym nawet było.
    Z każdego na raz dostaniesz 40 a nawet 50 banknotów.
    Inna sprawa, czy jednak nie jest bezpieczniej brać po 1000, szczególnie jeśli to bank
    za to płaci.
    No chyba że naprawdę jest kolejka - wtedy ktoś może się zachować jak Lobo, gdy klient
    przed nim w autokasie, nad którą był napis "2 transakcje na klienta", zrobił 3 ;>

    Jeszcze kiedyś były takie mikro-bankomaty euronetu, podwójnie dziwne - nie "połykały"
    karty, tylko się tak wsuwało jak do terminala, a poza tym najpierw wybierałeś kwotę,
    a potem dopiero pytał o pin - w każdym razie było odwrotnie niż (w tamtym czasie, to
    był jakiś 2014 chyba) "zwykle" - dla mnie na tyle, że zabrałem mu kartę i nie podałem
    pinu.
    Tamte mogły mieć mniejsze szczeliny. Ale znikły.

  • 15. Data: 2022-02-25 19:57:01
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Zarabia ryczałtem na każdej transakcji, więc kombinuje jak może.
    > Np. wyświetla "wypłacaj małe kwoty".
    > Ale mimo to z 20-złotówek zrezygnowali, znam jeden tylko, który ma, ale to jest
    dawny skok24.

    to u mnie w okolicy 20 zł jeszcze wypłacają, natomiast dziesiątek już
    dawno nie widziałem, były kiedyś na pkp, ale kiedy ostatnio byłem na
    dworcu? chyba lata świetlne temu...

  • 16. Data: 2022-02-25 20:20:44
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2022-02-25 o 19:57, Robert_DF pisze:

    > to u mnie w okolicy 20 zł jeszcze wypłacają, natomiast dziesiątek już
    > dawno nie widziałem, były kiedyś na pkp, ale kiedy ostatnio byłem na
    > dworcu? chyba lata świetlne temu...

    Mam taki automat banku spółdzielczego
    gdzie "rozmieniam" sobie w razie potrzeby - biorę np. 2x po 30 zeta :)

    Pozdro

  • 17. Data: 2022-02-25 20:51:17
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Ale mimo to z 20-złotówek zrezygnowali,

    Negative, wypłaciło dziś m.in. dwudziestkami.

    > Z każdego na raz dostaniesz 40 a nawet 50 banknotów.

    Nawet więcej.

    MJ

  • 18. Data: 2022-02-26 09:46:20
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-25 o 18:08, Kamil Jońca pisze:

    > Nie pamiętam dokładnego komunikatu, ale po wpiwsaniu większej kwoty (typu
    > 3tys) było chyba coś o "maksymalnej sugerowanej kwocie wypłaty 1000"
    > spokojnie uwierzę, że ileś osób mogło sądzić, że nie wyplaci więcej.

    Z polskich bankomatów najczęściej potrzebuję drobne więc
    wypłacam raczej kwoty typu 110zł czy 130zł żeby dostać kilka
    dwudziestek, więc jedyna sugestią jaką widzę jest, że nie ma jakiegoś
    nominału
    i sugeruje kwoty wielokrotności tego co jest w maszynie.
    Natomiast kilka miesięcy temu miałem potrzebę wypłacenia kilkuset euro
    i ostatnio wypłacałem w niemieckich bankomatach
    i u nich też jest sugestia kwoty i mimo pewnych prób obejścia
    tego (bo potrzebowałem 1000) nie dało się wypłacić więcej niż 500 euro
    a raz nawet tylko 200 euro. (różne karty, rózne bankomaty) więc jeśli to
    nie blokada
    tylko sugestia, to potwierdzam, że jest bardzo skuteczna.
    Może na zagraniczne karty jest faktycznie blokada? Tego nie wiem.

    Teraz podejmę próbę wypłaty 1000-1200 euro w PL, to sprawdzę jak bardzo
    skuteczna jest ta sugestia (jak nikt nie będzie wisiał w kolejce)

  • 19. Data: 2022-02-26 09:49:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-02-26 o 09:46, cef pisze:

    > Teraz podejmę próbę wypłaty 1000-1200 euro w PL, to sprawdzę jak bardzo
    > skuteczna jest ta sugestia (jak nikt nie będzie wisiał w kolejce)

    Ale chyba nie będę próbował, bo o ile dobrze pamiętam, to
    tylko złotówkowa karta wypłaci w euronecie a ja chciałbym wypłacić swoje
    euro
    a nie kupić.

  • 20. Data: 2022-02-26 10:02:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 26 lutego 2022 o 09:49:47 UTC+1 cef napisał(a):
    > Ale chyba nie będę próbował, bo o ile dobrze pamiętam, to
    > tylko złotówkowa karta wypłaci w euronecie a ja chciałbym wypłacić swoje
    > euro
    > a nie kupić.

    Wypłaci i karta "eurowa", tyle że najpierw kupisz za euro złotówki od banku, który
    wydał kartę, a potem euro za złotówki od euronetu.
    Kursy niezachęcające.
    Hmm, a w ogóle jeszcze są takie bankomaty euronetu "wypłacające euro"? W DC chyba
    znikły, albo może znikły te papierowe nadstawki.

    Euro i dolary w bankomacie wypłacisz z citka (citkową kartą) w citkowym bankomacie -
    tylko musisz dotakiego dotrzeć, chyba ok. 60 mają.
    citek darmowy, mkgę Ci polecić ;>
    Można też darmowo wypłacić z konta w kantorze aliora w kasie w oddziale aliora -
    tylko coraz trudniej o oddział aliora z kasą.