  • 1. Data: 2022-02-22 10:36:05
    Temat: jest dycha!
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Mamy to!
    Dokładniej rzecz ujmując, mamy oprocentowanie obligacji powyżej 10%.
    Dziesięciolatki EDO0330 od marca będą przez najbliższy rok oprocentowane na
    10.7%.
    Glapiński nie jest w ciemię bity i doskonale wiedział, co mówi, kiedy
    głosił, że grozi nam deflacja, a podnoszenie stóp procentowych byłoby
    szkolnym błędem.
    Ciąg dalszy niechybnie nastąpi.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Stefan Kisielewski

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 2. Data: 2022-02-22 12:02:39
    Temat: Re: jest dycha!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 10:36:05 +0100, Olin wrote:
    > Mamy to!
    > Dokładniej rzecz ujmując, mamy oprocentowanie obligacji powyżej 10%.
    > Dziesięciolatki EDO0330 od marca będą przez najbliższy rok oprocentowane na
    > 10.7%.

    A kiedy oni wyplacaja odsetki?
    Co roku, czy za 10 lat ?

    > Glapiński nie jest w ciemię bity i doskonale wiedział, co mówi, kiedy
    > głosił, że grozi nam deflacja, a podnoszenie stóp procentowych byłoby
    > szkolnym błędem.
    > Ciąg dalszy niechybnie nastąpi.

    J.

  • 3. Data: 2022-02-22 12:32:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2022 o 12:02, J.F pisze:

    > A kiedy oni wyplacaja odsetki?

    Jacy oni? To my -- nasi reprezentanci, nasi wybrańcy, którzy
    dzierżąc władzę z naszego nadania, wypełniają naszą wolę!

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 4. Data: 2022-02-22 13:01:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 12:32:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Jacy oni? To my -- nasi reprezentanci, nasi wybrańcy, którzy
    > dzierżąc władzę z naszego nadania, wypełniają naszą wolę!

    Ja sie nie przyznaje do takich reprezentantow.

    A oni sie nie przyznaja do mnie, i robia co chcą.

    Wiec jestem ciekaw, czy te 10% to PiS bedzie musiał wziąc na klatę,
    czy następcy.

    Ale co tam - jeden rok weźmie, najwyzej Glapinski dodrukuje ...

    J.

  • 5. Data: 2022-02-22 14:10:10
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2022 o 13:01, J.F pisze:

    > Ja sie nie przyznaje do takich reprezentantow.

    [kogo to obchodzi?!]

    Jak to? Nie płacisz podatków na utrzymanie [przesadnie
    dostatniego życia wybrańców] narodu i Twojego państwa!?

    > A oni sie nie przyznaja do mnie, i robia co chcą.

    [słusznie! -- kto chce przyznawać się do hołoty?!
    przyznawali się do nas, gdy ONI byli biedni a MY -- bogaci...]

    Jak możesz tak straszliwie szkalować Władze wybrane przez Naród?!
    Bezwstydniku!!!

    > Wiec jestem ciekaw, czy te 10% to PiS bedzie musiał wziąc na klatę,
    > czy następcy.

    [rosną: ZUSowe składki, mandaty, wynagrodzenia minimalne i średnie
    stanowiące podstawę wyliczania różnorakich danin i kar...]

    Wypłaci z najserdeczniejszymi życzeniami -- jak wypłaca inne
    świadczenia, jak kochający rodzice wypłacają swym pociechom,
    by te mogły godnie żyć!

    > Ale co tam - jeden rok weźmie, najwyzej Glapinski dodrukuje ...

    [nie jest problem drukowanie -- lecz skrzętne ukrywanie tego druku...]

    Jak możesz?! Rząd odbiera mafiom, by płacić uczciwym!!!

    [zazwyczaj mataczenie jest przypisywane nieuczciwym... tymczasem rząd
    MMorawieckiego mataczy z podatkami, by?... dopomóc uczciwym i stłamsić
    cwaniaków?... odstępstwo od zasady?... ciekawe, co uczynią nauczyciele,
    gdy za rok będą musieli rozliczyć się z rocznego PIT... na razie ponoć
    składają PIT-2 wszędzie tam, gdzie są zatrudnieni, jakby nie pojmując,
    że 30kpln to roczna kwota wolna od podatku, ale łączna, ze wszystkich
    etatów itp. źródeł a zdrowotna składka już nie pomniejsza PIT... przy
    okazji naród dowiaduje się o ,,skandalicznie niskich wynagrodzeniach''
    ludzi uczących późniejszych expierdów typu Irena Bernacka... gdyby
    mnie uczelnia płaciła dziś tyle, ile w najlepszym okresie, miałbym
    wynagrodzenie, przy którym dzisiejsza pensja prezydenta RP wypadałaby
    blado... było to możliwe, albowiem obecni prezydenci itp. zarabiali na
    bazarach tysiące razy więcej ode mnie... później przenieśli się z tych
    bazarów na uczelnie, aby uczyć ,,nowej optyki'' i wprowadzać ,,nowy
    ład''... nie popierałem PiS, ale nie popierałem też PO-PSL; gdyby
    mógł -- popierałbym uczciwych, niestety tacy mogliby co najwyżej
    liczyć na śladowe ;) poparcie w tym kraju... BTW -- nie popierałem
    także ani MMkolonki, ani WCejrowskiego... ich idee wyglądają słodko,
    ale programy MMoraweckiego też wyglądają przyjaźnie... ;) wojny, co
    do zasady, wygrywają silni -- obecnie FR, niebawem Chiny mogą zagrozić
    stabilności świata, wg mnie niezbyt uczciwego świata... ponad sto lat
    różni ludzie zamieszkujący na setkach tysięcy kwadratowych kilometrów
    marzyli o wolnej Rzeczpospolitej; gdy taka powstała, może nawet zanim
    powstała -- owi marzyciele rozczarowali się... niebawem wymarzona oaza
    dobrobytu i uczciwości runęła, gnieciona z dwóch stron jednocześnie...
    zabrakło czynnych obrońców takiej ,,oazy''... tym razem także może
    zabraknąć... emeryci są silni w urnach, ale niebyt silni na innych
    placach zabaw dzisiejszej piaskownicy...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 6. Data: 2022-02-22 14:17:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Feb 2022 14:10:10 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > [kogo to obchodzi?!]
    > Jak to? Nie płacisz podatków na utrzymanie [przesadnie
    > dostatniego życia wybrańców] narodu i Twojego państwa!?

    Sie nie przyznaje, a nie nie płace.
    Choc niektorzy wybieraja tez opcje nie placenia :-)

    > [słusznie! -- kto chce przyznawać się do hołoty?!
    > przyznawali się do nas, gdy ONI byli biedni a MY -- bogaci...]
    >
    > Jak możesz tak straszliwie szkalować Władze wybrane przez Naród?!
    > Bezwstydniku!!!

    Ja na nich nie glosowalem :-P
    Zaraz ... czy ja sie moge do tego przyznac ? :-)

> [...]
    >
    > Wypłaci z najserdeczniejszymi życzeniami -- jak wypłaca inne
    > świadczenia, jak kochający rodzice wypłacają swym pociechom,

    No widzisz - przypadek Jaruzelskiego - inflacja sie panstwu oplaca,
    spada "nawis inflacyjny".
    Ale on nie musial splacac obligacji.

    > [nie jest problem drukowanie -- lecz skrzętne ukrywanie tego druku...]

    A co za problem. Obligacje kupi PKOBP, za pieniadze pozyczone z NBP,
    albo otrzymane pod innym zboznym pretekstem.

    Lub Alior. Lub Pekao. Lub PZU. Lub KGHM.

    J.

  • 7. Data: 2022-02-22 15:24:12
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2022 o 14:17, J.F pisze:

    > Choc niektorzy wybieraja tez opcje nie placenia :-)

    Polacy? Ależ skąd -- Polacy wybierają co najwyżej opcje niepłacenia...
    Cóż uczynić, gdy najwyżej postawieni przywódcy narodu piszą (myślą
    i mówią) niezbyt poprawnie? Można coraz więcej płacić nauczycielom... ;)

    > Ja na nich nie glosowalem :-P
    > Zaraz ... czy ja sie moge do tego przyznac ? :-)

    Możesz. Masz takie prawo. Za EGierka też miałeś, ale roztropni
    głosowali, by uniknąć komplikacji... Głosując zaś -- potwierdzali
    wybór narzucony z góry... Liczba kandydatów niezbyt mocno ;)
    przekraczała liczbę miejsc do obsadzenia tymi kandydatami...
    Jako kilkuletnie dziecko pytałem -- po co te wybory, skoro
    te liczby są sobie tak bliskie?...

    > No widzisz - przypadek Jaruzelskiego - inflacja sie
    > panstwu oplaca, spada "nawis inflacyjny".

    Kiedyś tłumaczyłeś ów ,,nawis'', ale nie zrozumiałem...
    Ogólnie władcy nie lubią zamożnych podwładnych...
    Lepsi są zadłużeni -- gdyż cisi, niemrawi, potulni...
    Zasobni bywają hardzi...

    > Ale on nie musial splacac obligacji.

    Dlaczego?

    WojciechJ splajtował, bo naród nie chciał pracować na
    niego, polskiego wojska zabrakło do ,,nakłaniania'',
    przyjaciół nie było, polska gospodarka nie mogła
    funkcjonować bez dostaw z Zachodu -- warunkowanych
    spłacaniem długu...

    > A co za problem. Obligacje kupi PKOBP, za pieniadze pozyczone z NBP,
    > albo otrzymane pod innym zboznym pretekstem.

    Czyje obligacje? Rządu RP? Wówczas jawny dług rządu wzrośnie.

    Należy powołać jakąś instytucję, która by mogła emitować obligacje...
    Dobrze by było, gdyby zajmowała się jakąś opieką społeczną, jakimiś
    rentami czy emeryturami... może jakimiś inwestycjami... ZUS takie
    funkcje skutecznie pełni od lat -- co wykorzystał DTusk, przenosząc
    dług jawny wobec rządu do długu ukrytego w ZUS... Gdyby tak inna
    instytucja?... Pod przykrywką inwestycji i dodatkowych emerytur?...
    Koniecznie trzeba powiązać taką instytucję z jakimiś tarczami
    covidowymi, jakimiś dodatkowymi emeryturami, jakimiś inwestycjami...
    Aha... Te dodatkowe emerytury muszą być dobrowolne!!! W istocie
    zaś mogą być przymusowe, oby głośno krzyczeć o dobrowolności!!!

    > Lub Alior. Lub Pekao. Lub PZU. Lub KGHM.

    Obojętne kto kupi -- emitować nie może rząd, jeśli chcemy ukryć dług
    rządu... Trzeba tak zadłużać, by oficjalnie nie wykazywać tego długu...
    By głośno krzyczeć, że polski dług to zdecydowanie mniej niż 60% PKB,
    podczas gdy za rządów DTuska czasami (przed przejęciem części OFE)
    przekraczał owe 60%...

    Część tego zadłużenia należy przeznaczać na zasiew -- jak rolnik...
    Karmi ziemię, by widziała, że jest zadbana i by go chętnie karmiła...
    Część na spłatę dotychczasowego długu, część na mydlenie oczu, część
    na rzeczywiste (i urojone też) inwestycje, a dopiero to, co zbywa,
    na cel zasadniczy, czyli do własnej kieszeni...

    Jest tylko jeden, ale poważny problem -- wpierw trzeba objąć władzę!
    [po przejęciu -- trzeba zapłacić tantiemy?... jak za koło? fortuny?...]

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2022-02-22 22:28:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.02.2022 o 10:36, Olin pisze:

    > Dokładniej rzecz ujmując, mamy oprocentowanie obligacji powyżej 10%.
    > Dziesięciolatki EDO0330 od marca będą przez najbliższy rok oprocentowane na
    > 10.7%.

    A przez pozostałe 9 lat? Pytam, bo temat mnie mało interesuje tak
    ogólnie, ale widzą Twój wpis zastanowiłem się po prostu. Ludzie kupią te
    obligacje, to się potem obniży do 5% :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-02-23 10:11:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Feb 2022 12:02:39 +0100, J.F napisał(a):

    > A kiedy oni wyplacaja odsetki?
    > Co roku, czy za 10 lat ?

    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-10-letnie-edo/edo0330/

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 10. Data: 2022-02-23 10:16:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Feb 2022 22:28:01 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > A przez pozostałe 9 lat?

    Zależnie od inflacji:

    2,70 % w pierwszym rocznym okresie odsetkowym, w kolejnych rocznych
    okresach odsetkowych: marża 1,50% + inflacja,

    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/ob
    ligacje-10-letnie-edo/edo0330/

    Od zeszłego roku jest gorzej, bo oprocentowanie 10-latek to 1,70 % w
    pierwszym rocznym okresie odsetkowym, w kolejnych rocznych okresach
    odsetkowych: marża 1,00% + inflacja.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek