  • 21. Data: 2002-01-31 07:58:55
    Temat: Re: przelew z dnia 31.12.2001 roku. proszę o pomoc
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    może troszkę podpowiem co już wiem:

    bardzo często w tym temacie powołuje się na szczególny moment powstania
    obowiązku podatkowego (ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 grudnia
    1999 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów
    i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. 99.109.1245) par 6 ust 2d dotyczy
    to usług budowlanych, przy czym moja umowa nie dotyczy usług budowlanych a
    jest typową umową określającą warunki sprzedaży mieszkania, która to
    sprzedaż będzie miała miejsce dopiero w momencie podpisania aktu
    notarialnego

    wobec powyższego wg mnie powinny tu mieć zastosowanie przepisy ogólne, a
    więc obowiązek podatowkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, a nikt nie
    zabrania developerowi na wystawienie faktury np. zgodnie z umową.

    więc problem jest nieco szerszy i raczej natury ogólnej, chodzi o to że
    prawo nie nakazuje na wystawienie faktury ale też tego nie zabrania (nie ma
    przepisu który uniemożliwiałby wystawienie faktury przed otrzymaniem
    płatności) problem może leżeć w chwili obecnej w zmianie stawki VAT, a więc
    co do momentu powstania obowiązku podatkowego...i tu zaczynają się schody

    w Dz.U. 2000.151.1709 MF obniżył do 0% VAT dla tej części zaliczek które
    zostały zrealizowane przed dniem 01 stycznia 2001 roku i w chwili ich
    realizacji nie przekroczyły połowy ceny

    użyto tu sformułowania "zrealizowane" kwestia interpretacji

    itd.... w zasadzie błędne koło

  • 22. Data: 2002-01-31 11:25:58
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    nie
    > zabrania developerowi na wystawienie faktury np. zgodnie z umową.

    fakture developer MUSI wystawic, bo tylko na tej podstawie mozna dokonywac
    odliczen.

> [...]
    > przepisu który uniemożliwiałby wystawienie faktury przed otrzymaniem
    > płatności) problem może leżeć w chwili obecnej w zmianie stawki VAT,

    A co do platnosci to jest juz sprawa developera, moze przeciez wystawic
    fakture, na zaliczke czy usluge ktora nie jest jeszcze zaplacona. Malo tego
    to jest norma.

> [...]
    > zostały zrealizowane przed dniem 01 stycznia 2001 roku i w chwili ich
    > realizacji nie przekroczyły połowy ceny.

    Kurcze faktycznie sprawa sie zagmatwala przez ta zmiane VAT.
    Sprobuje sie zapytac wspolnika, on bardziej sie zna na podatkach (i VAT)
    moze cos wymyslimy. Podatki to nie moja dzialka, choc czasem sprawy sa
    interesujace... Powiedz z jakiego miasta jestes to moze bedzie latwiej ci
    kogos polecic od podatkow. Rozumiem, ze developer bedzie sie migal bo nawet
    jak zrobi dobrze, to US moze im kiedys dowalic. A po co ma sie spierac z US
    ? Lepiej obciazyc klienta. Swoja droga sam mialem taka batalie z developerem
    w sprawie garazu (w ub.r.), tez chcial mi dowalic 22% ! Ale udalo sie.
    Mozna tez zwrocic sie do US o zajecie stanowiska w tej sprawie. Tylko wtedy
    developer bedzie "kryty" w razie jakis problemow z US, gdyz ta opinia bedzie
    wiazaca w tej sprawie.
    pzd

  • 23. Data: 2002-01-31 11:28:44
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    Ps. a co do grupy pl.soc.prawo, to pozostawie to bez komentarza. Nie licz
    jednak ze znajdziesz tam cos ciekawego. Niestety wiekszosc prawnikow -
    doswiadczonych (czy starej daty) - nie potrafi obslugiwac komputera, a grupy
    dyskusyjne to juz kosmos !

  • 24. Data: 2002-01-31 14:18:21
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

> [...]
    wtedy
    > developer bedzie "kryty" w razie jakis problemow z US, gdyz ta opinia

    a że jest to mała młoda firma to boją się US, i tak na prawdę boją się
    podjąć najmniejszego ryzyka

    z tym że, ich obawy mają mnie kosztować 7.000 zł - co jest dość wygórowaną
    ceną

    więc jest o co walczyć

    pozdrawiam
    Radek Podhorecki

  • 25. Data: 2002-02-01 11:10:31
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    chyba już czas zakończyć ten wątek

    dziękuje wszystkim za cenne uwagi i zaangażowanie

    pozdrawiam

    Radek Podhorecki