  • 11. Data: 2002-01-25 22:17:01
    Temat: Re: przelew z dnia 31.12.2001 roku. proszę o pomoc
    Od: Mariusz Mroczkowski <M...@p...f128.n480.z2.fidonet.org>

    Hello All!

    25 Jan 02 08:48, Radoslaw Podhorecki pisal do All:

    RP> bank odbiorcy powinien zaksięgować.... ale co jeśli tego nie zrobił ?
    RP> można im udowodnić zaniedbanie obowiązków ? (tym bardziej, iż domyślam
    RP> się że jest to powszechna praktyka) i którą datę przyjąć za datę
    RP> wpływy środków na rachunek developera ?

    W pekao 1 dzien roboczy na eliksir to norma, ktora chyba jest zapisana w jakims
    regulaminie bankowym, - wiec sądze ze nic im nie zrobisz, - tym bardziej
    że ta praktyka jest stosowana w pekao od dawna (od "zawsze"?) i wszyscy
    przelewający (często bardzo duże kwoty) zawsze przeklinali ten bank i utracone
    odsetki. Ten sam problem jest zresztą dobrze znany warszawskiemu oddziałowi
    SKOK im. Stefczyka ktory ma rachunek w tym banku - (klienci regularnie składają
    skargi, że przesyłając na rachunek SKOK w pekao kwoty n.p. lokat, tracą dzien
    odsetkowy). Skoro SKOK sobie z tym nie dał rady, to wszelkie interwencje jak
    sądze będą w Twoim przypadku stratą czasu.

    Pozdrawiam!
    Mariusz -=maVox=-

  • 12. Data: 2002-01-28 11:37:31
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@d...pm.waw.pl...

    > Nie znam przepisow na temat mieszkan i VAT, ale - jakie znaczenie ma
    > data _zaksiegowania_ przelewu w banku odbiorcy na wysokosc VAT?

    Moment powstania obowiazku podatkowego.
    Dla budownictwa/mieszkan jest to troche pokrecone.
    Dodatkowo nalozyla sie zmiana stawek VAT.

    Karol

  • 13. Data: 2002-01-28 23:20:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@b...com> writes:

    > Moment powstania obowiazku podatkowego.
    > Dla budownictwa/mieszkan jest to troche pokrecone.
    > Dodatkowo nalozyla sie zmiana stawek VAT.

    I na pewno wazna jest data ksiegowania, a nie data wykonania operacji?
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 14. Data: 2002-01-29 08:43:20
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    wlasnie w tym rzecz...

    i kwota zostala zaksiegowana dopiero 2.01.2002 (co dla develeopera stanowi
    date wplywu srodków na rachunek i date powstania obowiazku podatkowego a
    wiec jakies 7 % od 100.000 jak dla mnie :(

    czyli reasumujac dotychczasowa dyskusje: slusznym byloby zrzucanie winy na
    bank odbiorcy a nie nadawcy ?

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

  • 15. Data: 2002-01-29 09:19:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Radoslaw Podhorecki <m...@a...gdansk.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a35n63$bt0$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > wiec jakies 7 % od 100.000 jak dla mnie :(
    >
    > czyli reasumujac dotychczasowa dyskusje: slusznym byloby zrzucanie winy na

    Proponuje lekture Rzepy, zolte strony, AFAIR z data 28.01 lub 26-27.01.
    Doradca podatkowy z E&Y wypowiada sie na temat tego 7% VAT od mieszkan, daty
    przelewu itp.

    Karol

  • 16. Data: 2002-01-29 11:02:19
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    dziękuje bardzo ... czytałem

    ale sam autor zauważa, że jest to dość odważna teza (zawsze może się zdarzyć
    że US będzie miał odmienne zdanie - niestety)

  • 17. Data: 2002-01-29 23:39:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl> writes:

> [...]
    > date wplywu srodków na rachunek i date powstania obowiazku podatkowego a
    > wiec jakies 7 % od 100.000 jak dla mnie :(

    Aaa... skad developer zna date ksiegowania? Data uznania powinna byc
    wczesniejsza, i to sie moim zdaniem powinno liczyc. Ale nie wiem, moze
    bank istotnie dostal to pozniej?

    > czyli reasumujac dotychczasowa dyskusje: slusznym byloby zrzucanie winy na
    > bank odbiorcy a nie nadawcy ?

    Jesli w ogole jest tu jakas wina. Niestety banki czesto ksieguja przelewy
    nastepnego dnia (lub pozniej?). Ale to nie znaczy, ze data uznania bylo
    z data ksiegowania - w koncu na wtornikach jest data uznania.

    Dobrze by bylo zobaczyc co dostal developer na wtorniku/wyciagu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 18. Data: 2002-01-30 09:46:41
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    Zob. w swojej umowie z developerem czy sa jakies zapisy na temat daty
    uznania - ze cena zostala zaplacona. Mozesz sie dogadac z developerem i
    zmienic ew. (jesli pojdzie ci na reke) umowe (to jest zwykla umowa pisemna)
    w ten sposob, ze moment zaplaty ceny = data obciazenia rachunku banku w
    ktorym brales kredyt. Rozumiem, ze data obciazenia rachunku banku, to
    31.12.2001 ? Powinno zadzialac i nie bedzie VAT.
    A swoja droga wplaciles cos wczesniej na to mieszkanie u developera ? Czy te
    100k bylo pierwsza wplata ?
    pzd

  • 19. Data: 2002-01-30 12:21:31
    Od: "Radoslaw Podhorecki" <m...@a...gdansk.pl>

    pierwotnie było w umowie ze data płatności = data uznania rachunku
    developera, developer co prawda zgodził się aneksować ale i tak twierdzi (z
    uporem maniaka) ze dla VAT to nie ma znaczenia co jest w umowie (i nie mogę
    go w żaden sposób przekonać ze nie ma racji, równolegle próbuję rozwiązać
    ten problem na pl.soc.podatki (ale też z miernym skutkiem)

    "....w ramach podpisanej z developerem umowy na sprzedaż mieszkania
    dokonałem
    wpłaty kolejnej raty (przekraczającej w momencie realizacji 50 % wartości
    mieszkania) w dniu 31.12.2001 roku (przelewem bankowym z tego dnia),
    rachunek developera został uznany tą kwotą w dniu 3.01.2002 roku. Developer
    najpierw wystawił 31 grudnia fakturę VAT z 0% podatkiem, po czym w styczniu
    wystawił korektę na 7 %. Podpisać ją czy nie ????

    Czy wpłacona kwota objęta jest 0% czy 7% podatkiem VAT ????

    z góry dziękuję za pomoc

    vide: Gazeta Prawna GP nr 9(614) z 14 stycznia 2002 "Co ze spóźnionymi
    wpłatami".........."

    w rzepce z 26 styczeń 2002 też o tym pisali, doradca podatkowy wyrokował na
    moją korzyść, ale i tak dla mojego (sit) developera liczy się opinia US,
    której defeacto nie zna ale na wszelki wypadek się zabezpiecza

  • 20. Data: 2002-01-30 16:23:16
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    Zastanowie sie i dam znac. Trzeba by troche poczytac... Choc w tym kraju (a
    zwlaszcza w podatkach - szczegolnie z VAT) to nic nie wiadomomo. A wiem to z
    doswiadczenia, gdyz zwykle sprawy sie koncza w NSA a i nawet tam jest
    ruletka.
    pzd