    From: "Witek" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: przelew z dnia 31.12.2001 roku. proszę o pomoc
    Date: Thu, 31 Jan 2002 12:25:58 +0100

    > wobec powyższego wg mnie powinny tu mieć zastosowanie przepisy ogólne, a
    > więc obowiązek podatowkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury, a nikt
    nie
    > zabrania developerowi na wystawienie faktury np. zgodnie z umową.

    fakture developer MUSI wystawic, bo tylko na tej podstawie mozna dokonywac
    odliczen.

    > więc problem jest nieco szerszy i raczej natury ogólnej, chodzi o to że
    > prawo nie nakazuje na wystawienie faktury ale też tego nie zabrania (nie
    ma
    > przepisu który uniemożliwiałby wystawienie faktury przed otrzymaniem
    > płatności) problem może leżeć w chwili obecnej w zmianie stawki VAT,

    A co do platnosci to jest juz sprawa developera, moze przeciez wystawic
    fakture, na zaliczke czy usluge ktora nie jest jeszcze zaplacona. Malo tego
    to jest norma.

    > a więc co do momentu powstania obowiązku podatkowego...i tu zaczynają się
    schody
    > w Dz.U. 2000.151.1709 MF obniżył do 0% VAT dla tej części zaliczek które
    > zostały zrealizowane przed dniem 01 stycznia 2001 roku i w chwili ich
    > realizacji nie przekroczyły połowy ceny.

    Kurcze faktycznie sprawa sie zagmatwala przez ta zmiane VAT.
    Sprobuje sie zapytac wspolnika, on bardziej sie zna na podatkach (i VAT)
    moze cos wymyslimy. Podatki to nie moja dzialka, choc czasem sprawy sa
    interesujace... Powiedz z jakiego miasta jestes to moze bedzie latwiej ci
    kogos polecic od podatkow. Rozumiem, ze developer bedzie sie migal bo nawet
    jak zrobi dobrze, to US moze im kiedys dowalic. A po co ma sie spierac z US
    ? Lepiej obciazyc klienta. Swoja droga sam mialem taka batalie z developerem
    w sprawie garazu (w ub.r.), tez chcial mi dowalic 22% ! Ale udalo sie.
    Mozna tez zwrocic sie do US o zajecie stanowiska w tej sprawie. Tylko wtedy
    developer bedzie "kryty" w razie jakis problemow z US, gdyz ta opinia bedzie
    wiazaca w tej sprawie.
    pzd