  • 71. Data: 2005-01-30 17:44:57
    Temat: Re: przelew
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 30 Jan 2005 18:26:44 +0100, w <4...@n...vogel.pl>, Łukasz Cielecki
    <m...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > I prędzej czy później się o nie upomną. A skoro je już
    > przehulałeś to masz problem. :D

    E tam, wyrok będzie pewnie najwyżej w zawieszeniu :)

    Plus zwrot z odsetkami oczywiście...

  • 72. Data: 2005-01-30 18:00:32
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-30 18:07 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy Slawek Kos myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > Ale stwierdzenie "jestes bandyta" skierowane do konkretnej osoby to IMHO
    > _nie_jest_ opisana przez ciebie "przenosnia" tylko bardzo konkretne
    > oskarzenie. I jak kazde oskarzenie powinno _precyzyzjnie_ wyrazac poglady
    > oskarzajacego.
    > IMHO bylo nie na miejscu.

    Niby to prawda jest, co piszesz. Jednakże, interesującym nas tutaj
    przestępstwem jest przywłaszczenie (art. 284 k.k. - jakkolwiek zdolny
    prokurator coś tam jeszcze mógłby dodać). I pojawia się pewna trudność
    językowa. No, bo jak na takiego trolla powiedzieć:" ty przywłaszczycielu
    brzydki, ty"?

    PS. Dla wyjaśnienia dodam, że bezpodstawne wzbogacenie nie jest
    przestępstwem, a jedynie tytułem prawnym prawa cywilnego, umożliwiającym
    domaganie się zwrotu czegoś tam...

    --
    **** ****
    **** If you're so smart, why Microsoft Outlook Express ****

  • 73. Data: 2005-01-30 20:05:21
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Sat, 29 Jan 2005 18:20:05 +0100, Pimpf <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>
    wrote:

    >Art. 411. Nie można żądać zwrotu świadczenia:
    >1) jeżeli spełniający świadczenie wiedział, że nie był do świadczenia
    >zobowiązany, chyba że spełnienie świadczenia nastąpiło [...] w wykonaniu
    >nieważnej czynności prawnej;

    Czyli nie można żądać zwrotu takiego błędnego przelewu? Wszak jego nadawca
    (spełniający świadczenie) wiedział, że nie był tej osobie zobowiązany, a
    zwykły przelew bankowy nie jest chyba czynnością prawną?

    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 74. Data: 2005-01-30 20:06:10
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    szastox napisał:

    > Użytkownik "Bartol Partol" <bartolpartol@gazeta.> napisał w wiadomości

    > wiesz co, chyba masz problem z nadinterpretacja... w ktorym miejscu
    > napisalem ze "przejadlbym" kase?

    To żadna nadinterpretacja, napisałeś wprost:
    "ja najpierw zastanowilbym sie czy z wydania
    tych pieniedzy mialbym wiekszy pozytek czy problem"
    a tymczasem uczciwy człowiek tu nie ma nad czym się zastanawiać.

    > moze zamiast wypisywania bzdur zastanow sie nad tym, co piszesz
    Sam się zastanów, czu pomyślałeś to samo co napisałeś,
    jeśli tak, to w pełni się z Bartolem zgadzam,
    jeśli nie - tym bardziej zastosuj się do swojej rady

    Różnica pomiędzy głupim a inteligentnym bandytą polega właśnie na tym,
    że ten drugi się zastanowi, czy ze "skoku na kasę"
    będzie miał wiekszy pozytek czy problem ...

  • 75. Data: 2005-01-30 20:34:33
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > no ladnie teraz mnie od zlodzieji wyzywaja... :)
    >
    > puki co nikt mnie nie prosil o oddanie, wiec zlodziejem nie jestem.

    Jasne,
    złodziejem będziesz dopiero jak zostaniesz skazany,
    wyrok się uprawomocni, a z odwołania wyjdą nici ...
    teraz pewnie jesteś ... 'politykiem' ;-P

  • 76. Data: 2005-01-30 20:53:45
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sun, 30 Jan 2005 19:00:32 +0100, w <ctj7js$3t1$1@nemesis.news.tpi.pl>, yayco
    <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com> napisał(-a):

    > PS. Dla wyjaśnienia dodam, że bezpodstawne wzbogacenie nie jest
    > przestępstwem, a jedynie tytułem prawnym prawa cywilnego, umożliwiającym
    > domaganie się zwrotu czegoś tam...

    Świadome już jest.

  • 77. Data: 2005-01-30 21:02:33
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

> [...]
    > (spełniający świadczenie) wiedział, że nie był tej osobie zobowiązany, a
    > zwykły przelew bankowy nie jest chyba czynnością prawną?

    nareszcie ktos madry sie udzielil... :)

    jak to jest wkoncu ?

  • 78. Data: 2005-01-30 21:03:37
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    > Różnica pomiędzy głupim a inteligentnym bandytą polega właśnie na tym,
    > że ten drugi się zastanowi, czy ze "skoku na kasę"

    ludzie ! jakiego skoku na kase !

  • 79. Data: 2005-01-30 21:07:20
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    > Czyli jak ktoś Ci ukradnie samochód to nie jest złodziejem dopóki go nie
    > poprosisz o zwrot? Dobre!

    to troche nie tak

    jest tak, ze ktos ow samochod porzucil na moim podworku ktore jest bardzo
    dobrze strzerzone.
    i jak dotad po niego nie wrocil.

    jestem przestepcą ?

  • 80. Data: 2005-01-30 21:09:12
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    bardzo chetnie bede zainteresowanym komentowal na bierzaco jak sytuacja sie
    rozwija

    ciekawe kto ma racje...
    jak narazie minely 4 miesiace i jest cisza..