  • 1. Data: 2005-01-29 15:35:08
    Temat: przelew
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    witam
    ktos przelal mi pieniadze na konto, na 100% sie mylil, kase wybralem i
    oczywiscie spozytkowalem.
    czy bank moze podac osobie ktora przelala pieniadze moje dane ?
    jak osoba ktora przelala gotowke moze domagac sie jej zwrotu ?

    czy ktos z szanownych grupowiczow ma wiedze na ten temat ?

    pozdrawiam
    Marc

  • 2. Data: 2005-01-29 15:51:15
    Temat: Re: przelew
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "szafi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak osoba ktora przelala gotowke moze domagac sie jej zwrotu ?
    >
    > czy ktos z szanownych grupowiczow ma wiedze na ten temat ?

    bank nie poda twoich danych,
    ale z Ciebie ............
    a moze to jedyne kogos pieniadze na zycie (na chleb)

  • 3. Data: 2005-01-29 15:57:37
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    > bank nie poda twoich danych,
    > ale z Ciebie ............
    > a moze to jedyne kogos pieniadze na zycie (na chleb)

    to kasa od firmy budowlanej... nie sadze by byli biedni..
    calkiem jej sporo wiec ciekaw jestem jak to moze sie skonczyc...

  • 4. Data: 2005-01-29 16:00:41
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-29 16:57 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy szafi myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > to kasa od firmy budowlanej... nie sadze by byli biedni..
    > calkiem jej sporo wiec ciekaw jestem jak to moze sie skonczyc...

    Normalnie: procesem o bezpodstawne wzbogacenie. Oddasz co dostałeś i
    zapłacisz koszta procesu. Tajemnica bankowa nie jest bezwarunkowa.

    --
    **** ****
    **** If you're so smart, why Microsoft Outlook Express ****

  • 5. Data: 2005-01-29 17:20:05
    Od: Pimpf <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>

    Dnia Sat, 29 Jan 2005 16:35:08 +0100, szafi napisał(a):

> [...]
    > jak osoba ktora przelala gotowke moze domagac sie jej zwrotu ?
    >
    > czy ktos z szanownych grupowiczow ma wiedze na ten temat ?

    Oto co mowi Kodeks Cywilny o BEZPODSTAWNYM WZBOGACENIU:

    Art. 405. Kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową kosztem innej
    osoby, obowiązany jest do wydania korzyści w naturze, a gdyby to nie było
    możliwe, do zwrotu jej wartości.

    Art. 406. Obowiązek wydania korzyści obejmuje nie tylko korzyść
    bezpośrednio uzyskaną, lecz także wszystko, co w razie zbycia, utraty lub
    uszkodzenia zostało uzyskane w zamian tej korzyści albo jako naprawienie
    szkody.

    Art. 407. Jeżeli ten, kto bez podstawy prawnej uzyskał korzyść majątkową
    kosztem innej osoby, rozporządził korzyścią na rzecz osoby trzeciej
    bezpłatnie, obowiązek wydania korzyści przechodzi na tę osobę trzecią.

    Art. 409. Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa, jeżeli
    ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.

    Art. 410. § 1. Przepisy artykułów poprzedzających stosuje się w
    szczególności do świadczenia nienależnego.
    § 2. Świadczenie jest nienależne, jeżeli ten, kto je spełnił, nie był w
    ogóle zobowiązany lub nie był zobowiązany względem osoby, której świadczył,
    albo jeżeli podstawa świadczenia odpadła lub zamierzony cel świadczenia nie
    został
    osiągnięty, albo jeżeli czynność prawna zobowiązująca do świadczenia była
    nieważna i nie stała się ważna po spełnieniu świadczenia.

    Art. 411. Nie można żądać zwrotu świadczenia:
    1) jeżeli spełniający świadczenie wiedział, że nie był do świadczenia
    zobowiązany, chyba że spełnienie świadczenia nastąpiło z zastrzeżeniem
    zwrotu albo w celu uniknięcia przymusu lub w wykonaniu nieważnej czynności
    prawnej;
    2) jeżeli spełnienie świadczenia czyni zadość zasadom współżycia
    społecznego;
    3) jeżeli świadczenie zostało spełnione w celu zadośćuczynienia
    przedawnionemu roszczeniu;
    4) jeżeli świadczenie zostało spełnione, zanim wierzytelność stała się
    wymagalna.

    --
    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2005-01-29 17:32:26
    Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <k...@O...fm>

    Pewna osoba, czyli *Pimpf*
    oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:

    > Oto co mowi Kodeks Cywilny o BEZPODSTAWNYM WZBOGACENIU:

    Myślisz, że to do niego dotrze...?

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 7. Data: 2005-01-29 17:49:00
    Od: Pimpf <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>

    Dnia Sat, 29 Jan 2005 18:32:26 +0100, Henryk "Plumski" Plumowski
    napisał(a):

    > Myślisz, że to do niego dotrze...?

    Predzej czy pozniej (z pismem z prokuratury) na pewno :)

    --
    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-01-29 18:32:08
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    > Predzej czy pozniej (z pismem z prokuratury) na pewno :)

    no tak, zatem oddac kase od tak sobie ?

    M.

  • 9. Data: 2005-01-29 18:40:34
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik szafi napisał:

    > no tak, zatem oddac kase od tak sobie ?

    A niby jak inaczej?

    Postaw sie na miejscu nadawcy przelewu. Gdybys komus przez pomylke
    przelal kase, to czego bys od niego oczekiwal? Ze wyda i nawet nie
    podziekuje?

    Bartol

  • 10. Data: 2005-01-29 18:44:21
    Od: "szafi" <s...@o...pl>

    > A niby jak inaczej?
    >
    > Postaw sie na miejscu nadawcy przelewu. Gdybys komus przez pomylke przelal
    > kase, to czego bys od niego oczekiwal? Ze wyda i nawet nie podziekuje?

    nie istotne jest to czego bym oczekiwal itd...
    chodzi mi o sam fakt i procedury w takich przypadkach...