  • 91. Data: 2005-01-31 16:29:12
    Temat: [OT] przelew
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to dokładnie 2005-01-31 17:20 (a było wonczas zimno jak
    cholera), kiedy kam myśl swoją ubrał(a) w słowa takie:

    > chyba że rzeczywiście porzucił...

    To się robi już kompletnie OT, ale cóż: oczywiście można się wyzbyć
    własności rzeczy przez porzucenie, o można nabyć własność rzeczy
    niczyjej ale nie ma pewności, czy rzecz została porzucona z intencją
    wyzbycia się własności do niej. W konsekwencji znalazca takiej rzeczy
    winien, dla dopełnienia należytej staranności, poinformować o
    znalezieniu rzeczy właściwy organ państwowy (art. 183 k.c.). Przepisy
    wykonawcze i szczegóły różne --> rozporządzenie RM z dnia 14 czerwca
    1966 r. w sprawie rzeczy znalezionych

    **** ****
    **** yayco (yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com) ****

  • 92. Data: 2005-01-31 20:29:53
    Temat: Re: przelew
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Dobrze. No i co z tego ze bym sie zastanawial?! Nigdy nad niczym sie nie
    > zastanawiales? Przeciez "zastanawianie sie" to nie to samo co "podjecie
    > decyzji".
    No ja bym się też zastanowił ... czy zwrócić co nie moje od razu,
    czy poczekać 1 dzień, żeby z odsetek zwróciła się prowizja za przelew.

    > Gdybym napisal "zastanowil sie, na co je wydac"
    > to wtedy zrozumialbym atak na moja osobe.
    > Ale ja nigdzie nie napisalem ze wydalbym te pieniadze.
    No tak, przecież z przemyśleń mogło Ci wyjść, że np.
    "2 latka w zawiasach" za taką sumę, to dość ryzykowna operacja ;-P

    > Naprawde nie widzisz tu nadinterpretacji?
    Nie, dla mnie "czy wydać" i "na co wydać",
    w kontekście klimatu tej dyskusji, na jedno wychodzi,
    choć domyślam się, że Ty tego klimatu nie czujesz

    > Zaraz, zaraz, chcesz powiedziec ze za samo "zastanawianie sie", bez wzgledu
    > na ostateczna decyzje, dostaje sie sie etykietke bandyty?
    Ale za to inteligentnego!;-)
    OK, epitet 'na wyrost', ale
    -taka już rola epitetu, ma uwydatnić, przejaskrawić,
    zapobiec "rozmydleniu się klimatu",
    -już padł wcześniej, ja go tylko 'adpotowałem'.

    > Wiem, ze ludzie uczciwi nawet takich wariantow nie biora pod uwage, ale
    > przeciez mozna pomyslec o takiej sytuacji (nic wiecej - tylko pomyslec!)
    > i nadal byc uczciwym.

    No niech Ci będzie, pomyśl sobie - nic więcej ;-)

    St.

  • 93. Data: 2005-01-31 22:13:20
    Od: "szastox" <s...@g...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie, dla mnie "czy wydać" i "na co wydać",
    > w kontekście klimatu tej dyskusji, na jedno wychodzi,
    > choć domyślam się, że Ty tego klimatu nie czujesz

    Jak moze wychodzic na jedno? Wszystko co robisz, robisz automatycznie, bez
    zastanowienia? Czlowiek nie musi byc bandyta zeby sie wahac.
    Rzeczywiscie, nie czuje klimatu tej dyskusji - najpierw obrzucono mnie
    blotem a potem wkladano mi do ust slowa, ktorych nie powiedzialem.

    > Ale za to inteligentnego!;-)
    > OK, epitet 'na wyrost', ale
    > -taka już rola epitetu, ma uwydatnić, przejaskrawić,
    > zapobiec "rozmydleniu się klimatu",
    > -już padł wcześniej, ja go tylko 'adpotowałem'.

    Niech sobie wzmacnia, ale niech nie obraza.

    --
    szastox