  • 11. Data: 2004-01-25 21:54:55
    Temat: Re: planowane oplaty a mCzat w mBanku...
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 25 Jan 2004 22:31:11 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Spokojnie - wprowadznie oplaty za konto i karty musialoby byc spowodowane
    >jakims wiekszym wydarzeniem na rynku.
    Brakiem konkurencji najpewniej, skoro już zmienili swoją filozofię z
    wszystko za darmo, na wszystko dla akcjonariuszy, to dlugo pewnie nie
    bedzie trzeba czekac ...

    >Wbrew pozorom - ta operacja byla podjeta swiadomie - i oferta banku dla
    >_wiekszosci_ uzytkownikow dalej bedzie atrakcyjna i konkurencyjna w
    >porownaniu z innymi bankami.
    Niby masz rację, bo jak przejrzałem oferty innych banków, to
    rzeczywiście nie ma gdzie przejść, na szczęście chyba będę z pewnego
    powodu robić mniej przelewów (mniej zakupów online), ale i tak pare
    przelewów muszę w miesiącu wykonać, to mów znajomy w Pekaosie ma PZty
    za darmo ... LOL.

    >Tobie moze nie potrzebne - a mBankowi - jak najbardziej. Polska to nie kraje
    >zachodnie, gdzie mozna liczyc na wysokie depozyty. Interes bedzie sie
    >obecnie krecil jak bedzie duzo klientow. A zeby onu byli to a) nalezy
    >nadrobic strate, ktora powstanie po tej podwyzce :)
    I jakim sposobem będą łapać klientów ? Sposób "u nas zero opłat", był
    naprawdę dobry, znam kilkanaście osób które dzięki temu założyły sobie
    u nich konto ... a teraz będzie reklama "pomóż akcjonariuszom" ? ;)))
    >b) rozszerzyc pole dzialania na kolejne segmenty rynku ;)
    Na jaki segment ? Wydaje mi się, że w mbanku dużo kont mają młodzi
    ludzie, którzy zarabiają średnio lub w miarę dużo (jak na etat),
    ludzie ponad 40 czy 50 lat, dość sceptycznie podchodzą do takich
    banków, a mkioski ich nie zachęcą, bo wyglądają tandetnie ... jaką
    grupę klientów mbank chce zdobyć mkioskami ?

    >Dlaczego przykre?
    >W zamian za swiadczona usluge bank musi w koncu zarobic. To nie wina bankow,
    >ze nasze portfele sa malo zasobne.
    Ja ostatnio pare zeta w mbanku trzymam, mimo że VW ma lepsze
    oprocentowanie, ale teraz po zmianie TOiP chyba się wyniosę (tylko
    niech mi VW dośle token W KOŃCU !!!).

    >Siec placowek, nowe technologie, bankomaty i to wszystko duzo kosztuje.
    Jaka sieć placówek ? Idea miała być taka, że brak placówek i brak
    opłat, czy te tandetne mkioski generują takie koszty, że muszą walnąć
    opłaty ? Mi placówki do szczęścia nie potrzebne, a jeśli mbank
    decyduje się na placówki kosztem opłat, to wybiore inny bank, który
    mam pod nosem, skoro koszty będą takie same, a najbliższy bankomat
    mbanku mam 15 km od domu.

    >A sytuacja na rynku jest taka, ze
    >duza czesc kredytow jest stracona - i to nie dlatego, ze banki i kierujacy w
    >nich sa do dupy. Po prostu taka sytuacja rynkowa i specyfika rynku.
    Ja tam jak na razie moje kredyty spłacam, ale % kredytu w mbanku jest
    sporo większy niż w banku w którym mam kredyt ... w mbanku trzymam
    depozyty, ale skoro to im się nie podoba i chcą, żebym płacił za to
    trzymanie kasy, to dzięki. Wogóle dla mnie opłata za prowadzenie konta
    jest śmieszna (co prawda na razie nie ma jej w mbanku, ale wydaje mi
    się, że nie na długo). Ja tam mogę cudzą kase za darmo trzymać ;).

    >Popatrz- Niemcy maja klopoty gospodarcze - i juz widac znaczna roznice w
    >zlych kredytach od sredniej w UE.
    Niemcy mnie nie obchodzą, rozmawiamy o mbanku w Polsce ;)
    >A popatrz na nasz rynek! Z jednej strony bezrobocie 18%, z drugiej dalej
    >gospodarka z calymi sektorami, gdzie jak za socjalizmu "nalezy sie", a z
    >trzeciej nie ma jeszcze dobrze dzialajacych biur informacji gospodarczych....
    Niestety, ja bym chętnie opłacał sobie sam ubezpieczenie zdrowotne w
    jakiejś dobrej firmie, zbierał sam na emeryturę, a musze płacić haracz
    do ZUS ... taki kraj, ale mbank był wyjątkiem, który 15.02 przestanie
    istnieć ;((

    >No coz. Takie czasy.
    I taki kraj ;((.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 12. Data: 2004-01-25 22:10:52
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    In news:bv1e15$n3d$3@atlantis.news.tpi.pl,
    krab <_...@k...pl> typed:

    > serio uwazasz, ze wystawienie mkioskow z beznadziejna obsluga
    > daje cos wiecej niz np daje eurobank ? w euro przynajmniej
    > lokaty sa ciekawe, a co daly mbankowe mkoiski poza
    > niezadowloleniem ? z bylejakosci i zerowosci tam obslugi

    A wlasnie, skoro przy tym jestesmy, - to czy czysto teoretycznie
    za posrednictwem mKiosku mozna przeprowadzic procedure zamykania
    rachunku ?

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości. Adres zwrotny

  • 13. Data: 2004-01-25 22:20:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dentarg <d...@i...com> wrote:
    > Brakiem konkurencji najpewniej, skoro już zmienili swoją filozofię z
    > wszystko za darmo, na wszystko dla akcjonariuszy, to dlugo pewnie nie
    > bedzie trzeba czekac ...

    Akcjonariuszom tez sie cos nalezy, nie sadzisz?
    I nie dramatyzuj, oferta owszem jest trudna do przelkniecia dla osob
    aktywnie korzystajacych z przelewow - ale na rynku jest sporo innych
    propozycji.

> [...]
    > powodu robić mniej przelewów (mniej zakupów online), ale i tak pare
    > przelewów muszę w miesiącu wykonać, to mów znajomy w Pekaosie ma PZty

    Moim zdaniem - jak nie zrobia tak jak w Inteligo - ze PZ za free to oferta
    bedzie... do bani.
    Trzeba odejsc od myslenia - ze mBank to ten sam bank jaki byl. Nowi klienci
    nie przynosili zupelnie depozytow - a tylko aktuywnie korzystaja z konta. A
    to oznacza - same koszty dla banku - kase placili Euronetowi, KIRowi za
    przelewy, TPSA za telefony.
    Przychodow z depozytow nie bylo, koszty byly generowane, wiec...
    Wiec wprowadzono oplaty - ktore z jednej strony dla _wiekszosci_
    uzytkownikow nie sa jakas radykalna zmiana, a z drugiej dadza pokazny
    przychod dla banku.
    Czesc osob zrezygnuje z konta zupelnie, ale podejrzewam, ze czesc je
    zachowa - nawet dla wyzszego oprocentowania i SFI - a koszty bedzie
    generowac w marmurku.
    Do oferue VW Banku direct - osobiscie nie przywiazuje duzej wagi, bo 1) kto
    mial przeniesc gotowke to i tak tam juz dawno przeniosl, a reszta - zapcha
    bank + zacznie generowac takie koszty, ze sam szybko sie wycofa z aktualnej
    oferty...

    > I jakim sposobem będą łapać klientów ? Sposób "u nas zero opłat", był
    > naprawdę dobry, znam kilkanaście osób które dzięki temu założyły sobie
    > u nich konto ... a teraz będzie reklama "pomóż akcjonariuszom" ? ;)))

    Moze - "za darmo mozna dostac tylko w zeby" :)

> [...]
    > banków, a mkioski ich nie zachęcą, bo wyglądają tandetnie ... jaką
    > grupę klientów mbank chce zdobyć mkioskami ?

    zauwaz, ze wlasnie studenci i mlodzi ludzie - to raczej same koszty. Kasy
    nie maja, aktywenie korzystaja z bankomatow i przelewow...
    Przeciez to nie oni odpowiadaja za wiekszosc depozytow. Reszta - przeboli i
    zaplacil

    > Ja ostatnio pare zeta w mbanku trzymam, mimo że VW ma lepsze
    > oprocentowanie, ale teraz po zmianie TOiP chyba się wyniosę (tylko
    > niech mi VW dośle token W KOŃCU !!!).

    Zobaczymy na jak dlugo. VW Bank moze wprowadzic zasade - konta srebrne i
    zlote - free, a reszta placi za przelewy... 0,40 groszy :D

> [...]
    > decyduje się na placówki kosztem opłat, to wybiore inny bank, który
    > mam pod nosem, skoro koszty będą takie same, a najbliższy bankomat

    Idea - to byla przy zalozeniu - ze to bank depozytowy. Popatrz na liczbe
    kilentow i depozytow. Ta pierwsza wystrzelila w gore, druga praktycznie stoi
    w miejscu.
    Polacy nie maja kasy, przyciaga ich brak lub male oplaty za proweadzenie
    rachunku.
    Czesc owszem zrezygnuje - ale nie jestem pewien, ze mBank tak duzo na tym
    straci.
    Owszem - moze odejsc i 10% klentow, polaczywszy to z ~20% martwych
    rachunkow - ale suma sumarum bedzie na duzym plusie.

> [...]
    > jest śmieszna (co prawda na razie nie ma jej w mbanku, ale wydaje mi
    > się, że nie na długo). Ja tam mogę cudzą kase za darmo trzymać ;).

    Kazda kase? Nawet wtedy, gdy do klienta doplacasz?
    wybacz - ale nie kazdy klient zasluguje na taka sama obsluge. Wszystko
    zalezy od grubosci jego portfela. Kazdy kto mysli inaczej ten mentalnie
    dalej zyje w socjalizmie, gdzie wszyscy byli rowni. Bank komercyjny ma za
    zadanie zarabiac kase. A jego oferte porownuje sie z konkurencja.

    > Niemcy mnie nie obchodzą, rozmawiamy o mbanku w Polsce ;)

    Ale to ta sama sytuacja - przez analogie. Banki nie zarabiaja tyle ile by
    chcialy - wiec wala oplaty w klientow.

    Wszystko co dobre kiedys sie konczy

  • 14. Data: 2004-01-25 22:22:58
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    krab <_...@k...pl> wrote:
> [...]
    > wiecej niz np daje eurobank ? w euro przynajmniej lokaty sa ciekawe,
    > a co daly mbankowe mkoiski poza niezadowloleniem ? z bylejakosci i

    Mozliwosc akwizycji nowych klientow, zwiekszenie swiadomosci marki, byc moze
    w krotce mozliwosc otwierania kont oraz skladania wnioskow kredytowych.
    Mozliwosc wplaty kasy na rachunek, mozliwosz zapoznania sie z oferta,
    przelamania bariery "braku rzeczywistego kontaktu".

    Wybacz - ale ty, czy ja - nie jestesmy juz najwieksza grupa docelowa dla
    mBanku :D

  • 15. Data: 2004-01-25 22:31:33
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > Kazda kase? Nawet wtedy, gdy do klienta doplacasz?
    > wybacz - ale nie kazdy klient zasluguje na taka sama obsluge. Wszystko
    > zalezy od grubosci jego portfela.
    Święta prawda !!
    Uważam ze mbank nie docenia grubości mojego portfela uderzając we mnie
    opłatami , więc rezygnuje z ich usług.
    Lepiej by było gdyby uderzyli opłatami w "drobnice" a nie solidarnie we
    wszystkich.

    Pozdr.

  • 16. Data: 2004-01-25 22:37:17
    Od: s...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Dentarg" <d...@i...com> napisał w wiadomości
    >
    > Przez pół roku ? Rok ? Kicha ;(.

    wprowadzenie oplat za prowadzenie kont byloby samobojem, ale nie z powodu
    odplywu Klientow. Przy duzej ilosci martwych, z zerowym saldem rachunkow
    (zakladam ze mBank ma ich sporo - skoro konto jest prowadzone za darmo to po co
    zamykac) nagle wchodzenie tych rachunkow w niedozwolony debet spowodowaloby
    tworzenie sporych rezerw na nie. Reasumujac sami by sobie strzelili nie jednego
    gola ale bankruta ;)

    pozdr Savage

  • 17. Data: 2004-01-25 22:38:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Feanor <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mnie opłatami , więc rezygnuje z ich usług.
    > Lepiej by było gdyby uderzyli opłatami w "drobnice" a nie solidarnie

    Moze jeszcze przemysla i zmienia to? Przerobki w systemie, to nie hop siup,
    hehehe

  • 18. Data: 2004-01-25 22:57:47
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Wybacz - ale ty, czy ja - nie jestesmy juz najwieksza grupa docelowa
    > dla mBanku :D

    Tak na serio - ciekawe kto _jest_ teraz grupą docelową?
    Przy opłatach za przelewy i PZ, braku opłaty za konto i kartę, wypłatach po
    10 zł z bankomatów BZWBK - to chyba ci co żyją od pierwszego do pierwszego?

    Bogdan B.

  • 19. Data: 2004-01-25 23:03:02
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> wrote:
    > Tak na serio - ciekawe kto _jest_ teraz grupą docelową?
    > Przy opłatach za przelewy i PZ, braku opłaty za konto i kartę,
    > wypłatach po 10 zł z bankomatów BZWBK - to chyba ci co żyją od
    > pierwszego do pierwszego?

    Gdyby wzieli kredyt w rachunku - czemu nie? :D
    PZ - to chyba wypadke przy pracy - mysle, ze poprawia to?

  • 20. Data: 2004-01-25 23:11:32
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> writes:

    > I nie dramatyzuj, oferta owszem jest trudna do przelkniecia dla osob
    > aktywnie korzystajacych z przelewow - ale na rynku jest sporo innych
    > propozycji.

    To moze podaj jakas liste, bo ja jakos wielkiego wyboru nie widze...
    Moze po prostu nie umiem szukac. No i zeby sie nie okazalo, ze oplaca
    sie, jak zrobie 500 przelewow w miesiacu 8-)

> [...]
    > Wiec wprowadzono oplaty - ktore z jednej strony dla _wiekszosci_
    > uzytkownikow nie sa jakas radykalna zmiana, a z drugiej dadza pokazny

    Jeszcze raz powtorze swoje - czy jest bank, ktory mi zaoferuje takie
    konto, zebym sie nie musial szczypac "ile to ja przelewow wykonalem w
    tym miesiacu i jak to ograniczyc"? Calkowicie sie zgadzam, zeby
    elementem takiej oferty bylo trzymanie na koncie co najmniej X zlotych
    (byleby to X to bylo bardziej 5 tys. niz 100 tys.). Nawet sie zgadzam
    na oplate ryczaltowa za obsluge konta - w ePKO sie przyzwyczailem...

    Ale oplata za przelewy "od sztuki" to dla mnie jest psychologicznie
    nieakceptowalna.

    MJ