  • 21. Data: 2004-01-25 23:11:46
    Temat: Re: planowane oplaty a mCzat w mBanku...
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > PZ - to chyba wypadke przy pracy - mysle, ze poprawia to?

    Nie, to działanie celowe, już od dawna. 1 zł/m-c za posiadanie PZ-tów,
    niezależnie od ilości.

    Bogdan B.

  • 22. Data: 2004-01-25 23:13:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bogdan B. <b...@h...pl> wrote:
    > Nie, to działanie celowe, już od dawna. 1 zł/m-c za posiadanie PZ-tów,
    > niezależnie od ilości.

    Wiem. Ale kiedys przynosilo jakikolwiek przychod - teraz skoro i tak sie
    placi za kazdy przelew - powinni (?) to zmienic

  • 23. Data: 2004-01-25 23:17:49
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:
    > Ale oplata za przelewy "od sztuki" to dla mnie jest psychologicznie
    > nieakceptowalna.

    Dla mnie tez :)
    Droga eliminacji - wszystkie banki poza:
    mBankiem, Millennium, BZ WBK, Inteligo, Nordea (cos pominalem?)
    w 1 i 2gim i 4tym mam konta- i ich nie zamierzam likwidowac
    W pozostalych przypadkach (oprocz VW Banku) przelewy wiaza sie z jakastam
    platnoscia. Ale da sie przezyc :)

  • 24. Data: 2004-01-26 00:45:07
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" napisał:

    | Tym bardziej - ze widac wyrazniej, ze
    | inwestycje w MultiBank sa duzo bardziej oplacalne.

    I dlatego właśnie BRE pozbędzie się MultiBanku?

    Pozdr.,

  • 25. Data: 2004-01-26 07:10:49
    Od: "RobertS" <u...@o...pl>

    bv1imb$rc6$...@n...onet.pl,
    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>:

    > Wiem. Ale kiedys przynosilo jakikolwiek przychod - teraz skoro i tak
    > sie placi za kazdy przelew - powinni (?) to zmienic

    Zgadzam sie, chyba zniosa te oplate.

    --
    Robert

  • 26. Data: 2004-01-26 07:22:53
    Od: "Herman" <k...@N...poczta.onet.pl>

    Witam - a co sadzicie o samym fakcie tego "wycieku" informacji o
    planowanym wprowadzeniu oplat? Czy one sie potwierdza czy nie moim zdaniem
    jest to taki balon sadujacy z premedytacja puszczony przez pracownikow
    mbanku w celu zbadania reakcji opini i klientow, ktory spowoduje ze opinia
    publiczna w znacznej mierze wyszumi sie teraz. A po fakcie reakcja bedzie
    juz bardziej stonowana - na zasadzie "wiedzialem ze tak bedzie"

    --
    Jakub Wojtachnio
    k...@p...onet.pl

  • 27. Data: 2004-01-26 07:31:26
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 25 Jan 2004 23:20:44 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Akcjonariuszom tez sie cos nalezy, nie sadzisz?
    Oczywiście, ale czas pokaże czy coś zyskają.

    >Moim zdaniem - jak nie zrobia tak jak w Inteligo - ze PZ za free to oferta
    >bedzie... do bani.
    W komunikacie jest ze PZty też płatne ... niestety nie mam już teraz
    dostępu do zmiany.html, ale na stronie mbanku nadal eKonto jest
    reklamowane jako najtańsze konto do płatności (PZty za darmo).

    >Trzeba odejsc od myslenia - ze mBank to ten sam bank jaki byl. Nowi klienci
    >nie przynosili zupelnie depozytow - a tylko aktuywnie korzystaja z konta. A
    >to oznacza - same koszty dla banku - kase placili Euronetowi, KIRowi za
    >przelewy, TPSA za telefony.
    A ja jestem starym klientem, za troche ponad miesiąc minął 3 lata
    odkąd mam tam rachunek, i zmiana jest dla mnie taka sobie.
    Dodaj, że używają jeszcze karty do zakupów w sklepie, a tu zysk już
    bank ma, mam kilku znajomych, którzy nie pracują, a dochody czerpią z
    działalności hobbystycznej, i zapewniam Cię, że są to dochody
    przekraczające kilka razy średnią krajową. Depozyty na koncie
    trzymali, ale przelewów miesięcznie robili pewną ilość ... ciekawe co
    teraz zrobią ... ?

    >Przychodow z depozytow nie bylo, koszty byly generowane, wiec...
    >Wiec wprowadzono oplaty - ktore z jednej strony dla _wiekszosci_
    >uzytkownikow nie sa jakas radykalna zmiana, a z drugiej dadza pokazny
    >przychod dla banku.
    W sumie, może i masz rację, ale po kiego grzyba reklamować się przez
    3lata filozofią "wszystko bez opłat" skoro od początku wiedzieli, że
    tego nie dotrzymają ... w tym momencie powinni stracić całkiem
    zaufanie klientów i pójść z torbami, niestety nasz rynek jest za mały
    i nie ma gdzie uciec ...

    >Czesc osob zrezygnuje z konta zupelnie, ale podejrzewam, ze czesc je
    >zachowa - nawet dla wyzszego oprocentowania i SFI - a koszty bedzie
    >generowac w marmurku.
    To może zacznę generować koszty w bankomacie wypłacając po 10 zeta w
    nowych bankomatach BZ WBK :)). Oprocentowanie jest niestety niższe niż
    u konkurencji, a ja chyba zrezygnuje z SFI na korzyść innych rynków
    inwestycyjnych i zostanie martwe konto w mbanku ;)). W każdym razie
    zastanawiam się, czy rzeczywiście nie przenieść się z wypłątą do VW.

    >Do oferue VW Banku direct - osobiscie nie przywiazuje duzej wagi, bo 1) kto
    >mial przeniesc gotowke to i tak tam juz dawno przeniosl, a reszta - zapcha
    >bank + zacznie generowac takie koszty, ze sam szybko sie wycofa z aktualnej
    >oferty...
    Jak się wycofa to przykro, mam nadzieje, że serwis www się nie zapcha.

    >Moze - "za darmo mozna dostac tylko w zeby" :)
    Tak się mówi, ale w zęby dostaje się najczęsciej za opłatą (strata
    portfela, komórki, plecaka, itp ...)

    >zauwaz, ze wlasnie studenci i mlodzi ludzie - to raczej same koszty. Kasy
    >nie maja, aktywenie korzystaja z bankomatow i przelewow...
    Jak można aktywnie korzystać z bankomatu i przelewów jak się nie ma
    kasy ? LOL.
    >Przeciez to nie oni odpowiadaja za wiekszosc depozytow. Reszta - przeboli i
    >zaplacil
    Reszta uciekła ;), sam tak wcześniej pisałeś ;)

    >Zobaczymy na jak dlugo. VW Bank moze wprowadzic zasade - konta srebrne i
    >zlote - free, a reszta placi za przelewy... 0,40 groszy :D
    40 to i tak mniej niż 50.

    >Idea - to byla przy zalozeniu - ze to bank depozytowy. Popatrz na liczbe
    >kilentow i depozytow. Ta pierwsza wystrzelila w gore, druga praktycznie stoi
    >w miejscu.
    Mi depozyty ostatnio rosły ... a klientem jestem od dawna.

    >Polacy nie maja kasy, przyciaga ich brak lub male oplaty za proweadzenie
    >rachunku.
    Raczej młodszych to przyciąga, większość osób ponad 40 latek, które
    znam, twierdzi że to jakiś dziwny bank, bo nie ma siedziby a wszystko
    niby za darmo. Teraz wyda się jeszcze dziwiniejszy, nadal nie ma
    placówki a kroi lud ...

    >Czesc owszem zrezygnuje - ale nie jestem pewien, ze mBank tak duzo na tym
    >straci. Owszem - moze odejsc i 10% klentow, polaczywszy to z ~20% martwych
    >rachunkow - ale suma sumarum bedzie na duzym plusie.
    Ciekawe jak to będzie, pamiętam exodusy między mbank a inteligo i
    spowrotem ...

    >Kazda kase? Nawet wtedy, gdy do klienta doplacasz?
    Pieniądz jest pieniądz, oczywiście jakby ktoś chciał mi dać 1 grosz i
    chciałby go codziennie wpłacać i wypłacać to bym raczej go na drzewo
    wysłał, ale jak jest przewaga ludzików z kasą to czemu nie. Nie
    powiesz mi, że banki inwestują tylko na rynku międzybankowym ??

    >wybacz - ale nie kazdy klient zasluguje na taka sama obsluge. Wszystko
    >zalezy od grubosci jego portfela. Kazdy kto mysli inaczej ten mentalnie
    >dalej zyje w socjalizmie, gdzie wszyscy byli rowni. Bank komercyjny ma za
    >zadanie zarabiac kase. A jego oferte porownuje sie z konkurencja.
    No to gdzie jest to zróżnicowanie według zasobności portfela ?

    >Ale to ta sama sytuacja - przez analogie. Banki nie zarabiaja tyle ile by
    >chcialy - wiec wala oplaty w klientow.
    Super, są słabo zarządzane ? Tyle się mówi o wzroście gosporaczym w PL
    (choć ja go nie do końca dostrzegam) ;))

    Zdarza się ...

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 28. Data: 2004-01-26 07:38:16
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 25 Jan 2004 23:22:58 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Wybacz - ale ty, czy ja - nie jestesmy juz najwieksza grupa docelowa dla
    >mBanku :D
    Zdradź mi tajemnicę, kto jest tą grupą docelową ? Nie sądze, że moja
    matka, bo zarabia miało i całość wydaje na comiesięczne opłaty, więc
    wygeneruje im same koszty. Ja chyba też nie, bo większość pensji idzie
    mi na spłatę KK :)), choć depozyty mam. Ostatnio sporo czytałem, że
    mbank zarabia na transakcjach kasy do funduszy ... to może jednak na
    mnie trochę zarobili ? Pisałeś, że studenci i młodzi nie są grupą
    docelową bo tez generują tylko koszty. Przy politycę jaką prowadzą, na
    pewno ich grupą docelową nie są ludzie o dochodach ponad 10k
    miesięcznie, bo mają za słabe oprocentowanie ... więc kto ?

    pzdr,
    Dentarg

  • 29. Data: 2004-01-26 07:44:14
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sun, 25 Jan 2004 23:57:47 +0100, "Bogdan B." <b...@h...pl>
    wrote:

    >Tak na serio - ciekawe kto _jest_ teraz grupą docelową?
    >Przy opłatach za przelewy i PZ, braku opłaty za konto i kartę, wypłatach po
    >10 zł z bankomatów BZWBK - to chyba ci co żyją od pierwszego do pierwszego?
    Przy nowej TOiP to rzeczywiście tak wygląda, tyle że jak mają w
    Lublinie 7 bankomatów, to może 10 osób się skusi ... LOL.

    pzdr,
    Dentarg

  • 30. Data: 2004-01-26 08:17:10
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herman" napisał:

> [...]
    | publiczna w znacznej mierze wyszumi sie teraz. A po fakcie reakcja bedzie
    | juz bardziej stonowana - na zasadzie "wiedzialem ze tak bedzie"

    Chyba nie zauważyłeś, że informacja potwierdziła się już oficjalnie wczoraj.

    Pozdr.,