    From: Dentarg <d...@i...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: planowane oplaty a mCzat w mBanku...
    Date: Sun, 25 Jan 2004 22:54:55 +0100

    On Sun, 25 Jan 2004 22:31:11 +0100, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> wrote:

    >Spokojnie - wprowadznie oplaty za konto i karty musialoby byc spowodowane
    >jakims wiekszym wydarzeniem na rynku.
    Brakiem konkurencji najpewniej, skoro już zmienili swoją filozofię z
    wszystko za darmo, na wszystko dla akcjonariuszy, to dlugo pewnie nie
    bedzie trzeba czekac ...

    >Wbrew pozorom - ta operacja byla podjeta swiadomie - i oferta banku dla
    >_wiekszosci_ uzytkownikow dalej bedzie atrakcyjna i konkurencyjna w
    >porownaniu z innymi bankami.
    Niby masz rację, bo jak przejrzałem oferty innych banków, to
    rzeczywiście nie ma gdzie przejść, na szczęście chyba będę z pewnego
    powodu robić mniej przelewów (mniej zakupów online), ale i tak pare
    przelewów muszę w miesiącu wykonać, to mów znajomy w Pekaosie ma PZty
    za darmo ... LOL.

    >Tobie moze nie potrzebne - a mBankowi - jak najbardziej. Polska to nie kraje
    >zachodnie, gdzie mozna liczyc na wysokie depozyty. Interes bedzie sie
    >obecnie krecil jak bedzie duzo klientow. A zeby onu byli to a) nalezy
    >nadrobic strate, ktora powstanie po tej podwyzce :)
    I jakim sposobem będą łapać klientów ? Sposób "u nas zero opłat", był
    naprawdę dobry, znam kilkanaście osób które dzięki temu założyły sobie
    u nich konto ... a teraz będzie reklama "pomóż akcjonariuszom" ? ;)))
    >b) rozszerzyc pole dzialania na kolejne segmenty rynku ;)
    Na jaki segment ? Wydaje mi się, że w mbanku dużo kont mają młodzi
    ludzie, którzy zarabiają średnio lub w miarę dużo (jak na etat),
    ludzie ponad 40 czy 50 lat, dość sceptycznie podchodzą do takich
    banków, a mkioski ich nie zachęcą, bo wyglądają tandetnie ... jaką
    grupę klientów mbank chce zdobyć mkioskami ?

    >Dlaczego przykre?
    >W zamian za swiadczona usluge bank musi w koncu zarobic. To nie wina bankow,
    >ze nasze portfele sa malo zasobne.
    Ja ostatnio pare zeta w mbanku trzymam, mimo że VW ma lepsze
    oprocentowanie, ale teraz po zmianie TOiP chyba się wyniosę (tylko
    niech mi VW dośle token W KOŃCU !!!).

    >Siec placowek, nowe technologie, bankomaty i to wszystko duzo kosztuje.
    Jaka sieć placówek ? Idea miała być taka, że brak placówek i brak
    opłat, czy te tandetne mkioski generują takie koszty, że muszą walnąć
    opłaty ? Mi placówki do szczęścia nie potrzebne, a jeśli mbank
    decyduje się na placówki kosztem opłat, to wybiore inny bank, który
    mam pod nosem, skoro koszty będą takie same, a najbliższy bankomat
    mbanku mam 15 km od domu.

    >A sytuacja na rynku jest taka, ze
    >duza czesc kredytow jest stracona - i to nie dlatego, ze banki i kierujacy w
    >nich sa do dupy. Po prostu taka sytuacja rynkowa i specyfika rynku.
    Ja tam jak na razie moje kredyty spłacam, ale % kredytu w mbanku jest
    sporo większy niż w banku w którym mam kredyt ... w mbanku trzymam
    depozyty, ale skoro to im się nie podoba i chcą, żebym płacił za to
    trzymanie kasy, to dzięki. Wogóle dla mnie opłata za prowadzenie konta
    jest śmieszna (co prawda na razie nie ma jej w mbanku, ale wydaje mi
    się, że nie na długo). Ja tam mogę cudzą kase za darmo trzymać ;).

    >Popatrz- Niemcy maja klopoty gospodarcze - i juz widac znaczna roznice w
    >zlych kredytach od sredniej w UE.
    Niemcy mnie nie obchodzą, rozmawiamy o mbanku w Polsce ;)
    >A popatrz na nasz rynek! Z jednej strony bezrobocie 18%, z drugiej dalej
    >gospodarka z calymi sektorami, gdzie jak za socjalizmu "nalezy sie", a z
    >trzeciej nie ma jeszcze dobrze dzialajacych biur informacji gospodarczych....
    Niestety, ja bym chętnie opłacał sobie sam ubezpieczenie zdrowotne w
    jakiejś dobrej firmie, zbierał sam na emeryturę, a musze płacić haracz
    do ZUS ... taki kraj, ale mbank był wyjątkiem, który 15.02 przestanie
    istnieć ;((

    >No coz. Takie czasy.
    I taki kraj ;((.

    pzdr,