    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: planowane oplaty a mCzat w mBanku...
    Date: Sun, 25 Jan 2004 23:20:44 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    Dentarg <d...@i...com> wrote:
    > Brakiem konkurencji najpewniej, skoro już zmienili swoją filozofię z
    > wszystko za darmo, na wszystko dla akcjonariuszy, to dlugo pewnie nie
    > bedzie trzeba czekac ...

    Akcjonariuszom tez sie cos nalezy, nie sadzisz?
    I nie dramatyzuj, oferta owszem jest trudna do przelkniecia dla osob
    aktywnie korzystajacych z przelewow - ale na rynku jest sporo innych
    propozycji.

    > Niby masz rację, bo jak przejrzałem oferty innych banków, to
    > rzeczywiście nie ma gdzie przejść, na szczęście chyba będę z pewnego
    > powodu robić mniej przelewów (mniej zakupów online), ale i tak pare
    > przelewów muszę w miesiącu wykonać, to mów znajomy w Pekaosie ma PZty
    > za darmo ... LOL.

    Moim zdaniem - jak nie zrobia tak jak w Inteligo - ze PZ za free to oferta
    bedzie... do bani.
    Trzeba odejsc od myslenia - ze mBank to ten sam bank jaki byl. Nowi klienci
    nie przynosili zupelnie depozytow - a tylko aktuywnie korzystaja z konta. A
    to oznacza - same koszty dla banku - kase placili Euronetowi, KIRowi za
    przelewy, TPSA za telefony.
    Przychodow z depozytow nie bylo, koszty byly generowane, wiec...
    Wiec wprowadzono oplaty - ktore z jednej strony dla _wiekszosci_
    uzytkownikow nie sa jakas radykalna zmiana, a z drugiej dadza pokazny
    przychod dla banku.
    Czesc osob zrezygnuje z konta zupelnie, ale podejrzewam, ze czesc je
    zachowa - nawet dla wyzszego oprocentowania i SFI - a koszty bedzie
    generowac w marmurku.
    Do oferue VW Banku direct - osobiscie nie przywiazuje duzej wagi, bo 1) kto
    mial przeniesc gotowke to i tak tam juz dawno przeniosl, a reszta - zapcha
    bank + zacznie generowac takie koszty, ze sam szybko sie wycofa z aktualnej
    oferty...

    > I jakim sposobem będą łapać klientów ? Sposób "u nas zero opłat", był
    > naprawdę dobry, znam kilkanaście osób które dzięki temu założyły sobie
    > u nich konto ... a teraz będzie reklama "pomóż akcjonariuszom" ? ;)))

    Moze - "za darmo mozna dostac tylko w zeby" :)

    > Na jaki segment ? Wydaje mi się, że w mbanku dużo kont mają młodzi
    > ludzie, którzy zarabiają średnio lub w miarę dużo (jak na etat),
    > ludzie ponad 40 czy 50 lat, dość sceptycznie podchodzą do takich
    > banków, a mkioski ich nie zachęcą, bo wyglądają tandetnie ... jaką
    > grupę klientów mbank chce zdobyć mkioskami ?

    zauwaz, ze wlasnie studenci i mlodzi ludzie - to raczej same koszty. Kasy
    nie maja, aktywenie korzystaja z bankomatow i przelewow...
    Przeciez to nie oni odpowiadaja za wiekszosc depozytow. Reszta - przeboli i
    zaplacil

    > Ja ostatnio pare zeta w mbanku trzymam, mimo że VW ma lepsze
    > oprocentowanie, ale teraz po zmianie TOiP chyba się wyniosę (tylko
    > niech mi VW dośle token W KOŃCU !!!).

    Zobaczymy na jak dlugo. VW Bank moze wprowadzic zasade - konta srebrne i
    zlote - free, a reszta placi za przelewy... 0,40 groszy :D

    > Jaka sieć placówek ? Idea miała być taka, że brak placówek i brak
    > opłat, czy te tandetne mkioski generują takie koszty, że muszą walnąć
    > opłaty ? Mi placówki do szczęścia nie potrzebne, a jeśli mbank
    > decyduje się na placówki kosztem opłat, to wybiore inny bank, który
    > mam pod nosem, skoro koszty będą takie same, a najbliższy bankomat
    > mbanku mam 15 km od domu.

    Idea - to byla przy zalozeniu - ze to bank depozytowy. Popatrz na liczbe
    kilentow i depozytow. Ta pierwsza wystrzelila w gore, druga praktycznie stoi
    w miejscu.
    Polacy nie maja kasy, przyciaga ich brak lub male oplaty za proweadzenie
    rachunku.
    Czesc owszem zrezygnuje - ale nie jestem pewien, ze mBank tak duzo na tym
    straci.
    Owszem - moze odejsc i 10% klentow, polaczywszy to z ~20% martwych
    rachunkow - ale suma sumarum bedzie na duzym plusie.

    > Ja tam jak na razie moje kredyty spłacam, ale % kredytu w mbanku jest
    > sporo większy niż w banku w którym mam kredyt ... w mbanku trzymam
    > depozyty, ale skoro to im się nie podoba i chcą, żebym płacił za to
    > trzymanie kasy, to dzięki. Wogóle dla mnie opłata za prowadzenie konta
    > jest śmieszna (co prawda na razie nie ma jej w mbanku, ale wydaje mi
    > się, że nie na długo). Ja tam mogę cudzą kase za darmo trzymać ;).

    Kazda kase? Nawet wtedy, gdy do klienta doplacasz?
    wybacz - ale nie kazdy klient zasluguje na taka sama obsluge. Wszystko
    zalezy od grubosci jego portfela. Kazdy kto mysli inaczej ten mentalnie
    dalej zyje w socjalizmie, gdzie wszyscy byli rowni. Bank komercyjny ma za
    zadanie zarabiac kase. A jego oferte porownuje sie z konkurencja.

    > Niemcy mnie nie obchodzą, rozmawiamy o mbanku w Polsce ;)

    Ale to ta sama sytuacja - przez analogie. Banki nie zarabiaja tyle ile by
    chcialy - wiec wala oplaty w klientow.

    Wszystko co dobre kiedys sie konczy