  • 131. Data: 2020-12-17 10:28:23
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    PayPal nie konfrontuje nazwiska na karcie?

    -----
    > została podpuszczona, żeby autoryzować podpięcie karty do paypalowego konta
    złodzieja.

  • 132. Data: 2020-12-17 11:00:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    On Wednesday, December 16, 2020 at 7:18:49 PM UTC+1, Krzysztof Halasa
    wrote:

    >A w ogóle to ciekawy jest przebieg ewolucji metod zabezpieczania
    >internetowych transakcji bankowych.
    >~2000 - token sprzętowy (VASCO - z klawiaturą)
    >2003-5 - zdrapki, tokeny sprzętowe (bez klawiatury - "zegarki")

    Ale gdzie ?
    Bo mbank zaczal od list hasel jednorazowych.
    BRE mial chyba tokeny ... dla klientow biznesowych.

    >A potem już z górki - tokeny na telefon (pamiętam, jak Eurobank nie
    >mógł sobie poradzić ze swoim bo mu na część telefonów nie chodził -
    >mnie dali w zamian darmowy "zegarek"); wreszcie aplikacje.
    >I rzeczywiście, wygląda na to, że głównym czynnikiem napędzającym
    >była wygoda banków, a na pewno nie bezpieczeństwo jako takie (banków
    >czy klientów).
    >Natomiast nie jestem przekonany, czy zasadniczy wpływ miała tu wygoda
    >klientów.

    Wygoda/koszty bankow to jedno, ale bezpieczenstwo tez.

    Moze wczesniej nie bylo takich mafii podstawiajacych falszywe strony.
    No i w nawet w 2005 to nie kazdy mial komorke.

    >A co do ataków - trudnych lub nie - w dobie przemysłowej produkcji
    >malware'u, botnetów do wynajęcia i usług hakerskich na zlecenie, to
    >nie wydaje się, aby umiejętności pojedynczych osób miały tu
    >zasadnicze znaczenie. Zawsze da się kogoś wynająć, kto zrobi to,
    >czego nie umie "mózg".

    Co by nie mowic - kodem z listy czy tokena - nie wiesz co
    potwierdzasz,
    sms na smartfonie mozna przejac latwo ... czy apke zhackowac rownie
    latwo ... nie wiem.

    No i jeszcze jeden niuans - zawsze sie balem ze telefon na urlopie
    gdzies daleko sie zgubi/uszkodzi/ukradna ... a wyglada na to, ze apke
    mozna miec druga na zapasowym ...

    J.

  • 133. Data: 2020-12-17 11:05:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Masz dziwną optykę. Znaczy kradnie się miliony milionerom?

  • 134. Data: 2020-12-17 11:05:55
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [...]
    > No i jeszcze jeden niuans - zawsze sie balem ze telefon na urlopie
    > gdzies daleko sie zgubi/uszkodzi/ukradna ... a wyglada na to, ze apke
    > mozna miec druga na zapasowym ...

    Tylko, że w tym kontekście to nie jest ważne czy możesz mieć apkę na
    wielu telefonach, tylko czy możesz potwierdzać z wielu telefonów (zdaje
    się, że citi nie pozwala ...)

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 135. Data: 2020-12-17 11:33:04
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Dec 2020 17:56:13 +0100, Imka napisał(a):

    > Jak za którymś razem trafiłam do medycyny pracy, to usłyszałam że to
    > niemożliwe żebym przy kompach pracowała od 1984, bo w specjalnej tabelce
    > z wytycznymi od kiedy można liczyć pracownikowi pracę "z komputerem"
    > pani doktor miała jakiś późniejszy rok (89? 90? już nie pamiętam).

    Odra nie miała monitora, to i nie szkodziła zdrowiu. Problem pojawił się
    wraz z PC-tami, bo w monitorze mamy działko elektronowe, przez co pojawia
    się zabójcze promieniowanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 136. Data: 2020-12-17 11:58:14
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2020-12-17, _Master_ <M...@...pl> wrote:

    > Masz dziwną optykę. Znaczy kradnie się miliony milionerom?

    Złodzieje kradną tam gdzie im się to opłaca (biorąc pod uwagę również
    koszty takiego przedsięwzięcia). Więc tak, muszą targetować ludzi
    którzy mają te "miliony". To chyba oczywiste i wynika z logiki.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 137. Data: 2020-12-17 16:06:29
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Złodzieje kradną tam gdzie im się to opłaca (biorąc pod uwagę również
    > koszty takiego przedsięwzięcia). Więc tak, muszą targetować ludzi
    > którzy mają te "miliony". To chyba oczywiste i wynika z logiki.

    A takiego współczynnika jak większe ryzyko wykrycia (i ciupy) bo
    właściciela stać też na FACHOWCÓW nie biorą pod uwagę?

    Ja tam nie z branży ale już dużo widziałem takich małych
    podkradań/drobnych druczków i innych taktyk a jakże bankowyhc których
    zysk jest oparty na tych co im się nie będzie chciało/nie potrafią
    walczyć o SWOJE.

  • 138. Data: 2020-12-17 16:14:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    e.net...

    >Odra nie miała monitora, to i nie szkodziła zdrowiu.

    Za to halasowala.

    >Problem pojawił się
    >wraz z PC-tami, bo w monitorze mamy działko elektronowe, przez co
    >pojawia
    >się zabójcze promieniowanie.

    Wczesniej. Komputer moze daleko, ale terminal z monitorem ma.
    Odra ... chyba sie takich terminali nie dorobila, ale inne komputery
    mialy.

    No i jeszcze drobiazg - monitory monochromatyczne mniej promieniowaly
    niz kolorowe, a te stare sprzety zazwyczaj mialy mono ...

    A czy takie zabojcze ... telewizor tak samo promieniowal. Tylko dalej
    sie siedzialo.

    J.

  • 139. Data: 2020-12-18 10:34:59
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 17 Dec 2020 16:14:19 +0100, J.F. napisał(a):

    > Wczesniej. Komputer moze daleko, ale terminal z monitorem ma.
    > Odra ... chyba sie takich terminali nie dorobila, ale inne komputery
    > mialy.

    Tego to ja tam nie wiem. Oddawałem karty perforowane i potem odbierałem
    wydruk, z którego dowiadywałem się, że gdzieś tam zapomniałem dodać
    średnika.

    > A czy takie zabojcze ... telewizor tak samo promieniowal. Tylko dalej
    > sie siedzialo.

    U mnie w robocie cała administracja dostawała dodatek "szkodliwy" za pracę
    przy komputerze. Dużym powodzeniem cieszyły się takie dziwne siatki
    zakładane na monitor, choć te śmiercionośne elektrony leciały akurat do
    zadu, czyli szkodzić mogło siedzenie za czyimś monitorem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 140. Data: 2020-12-18 11:26:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-14 o 13:30, Alf/red/ pisze:
    > PS komputerów używam od 35 lat, i co teraz?

    To Znaczy że zacząłeś za komuny.

    Kto w tamtym czasie maił dostęp do takich urządzeń? ;-)