  • 141. Data: 2020-12-18 11:39:23
    Temat: Re: [mbank] 36 złotychrocznie za nieużywanieappki mobilnej
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 18.12.2020 o 11:26, _Master_ pisze:
    > To Znaczy że zacząłeś za komuny.
    >
    > Kto w tamtym czasie maił dostęp do takich urządzeń? ;-)

    Jak widzisz, na grupie jest całkiem sporo takich osób.
    Sugerujesz, że to są działacze pzpr, albo wręcz, tfu tfu, esbecy?
    Że wszystko "za komuny" należy wypalić ogniem i żelazem?

    Przypominam, że komputerowy system PESEL powstał około 1980-tego.
    Przypominam, że Odry powstały w latach 60-tych.

    Kto w tamtym czasie maił dostęp do takich urządzeń? ;-)

    --
    Alf/red/

  • 142. Data: 2020-12-18 11:45:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-18 o 11:39, Alf/red/ pisze:
    > Jak widzisz, na grupie jest całkiem sporo takich osób.
    > Sugerujesz, że to są działacze pzpr, albo wręcz, tfu tfu, esbecy?
    > Że wszystko "za komuny" należy wypalić ogniem i żelazem?

    Masz jakąś traumę przez likwidację esbeckich przywilejów? ;-)

    Sugeruję że nie było to powszechne i żeby mieć kontakt z nowoczesną
    technologią trzeba było mieć to coś.
    W Twoim przypadku zapewne wyjątkowe osiągnięcia naukowe ;-)

    Ja byłem wtedy w technikum na zadupiu a dyrektor szkoły karał uczniów za
    brak udziału w pochodzie pierwszomajowym.

  • 143. Data: 2020-12-18 12:35:30
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 14.12.2020 o 13:30, Alf/red/ pisze:

    > Teoretycznie masz rację, ale powiedz mi proszę... czemu takie przypadki
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-zone-naszeg
    o-czytelnika-wredni-zlodzieje-na-550701-pln-okradli/
    > (data: 10.12.2020)
    > trafiają się na pęczki, a analogicznych doniesień dla apki jakoś nie widać?
    >

    > PS komputerów używam od 35 lat, i co teraz?

    A ja od 44, a jeśli dodać to:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Programma_101
    to jeszcze dłużej.

    To kto ma większego? :)

    MJ

  • 144. Data: 2020-12-18 13:01:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, December 18, 2020 at 10:34:58 AM UTC+1, Olin wrote:
    > U mnie w robocie cała administracja dostawała dodatek "szkodliwy" za pracę
    > przy komputerze. Dużym powodzeniem cieszyły się takie dziwne siatki
    > zakładane na monitor, choć te śmiercionośne elektrony leciały akurat do
    > zadu, czyli szkodzić mogło siedzenie za czyimś monitorem.

    hehehe... I wyświetlały obraz na ścianie za monitorem?

    witrak()

  • 145. Data: 2020-12-18 13:04:18
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, December 18, 2020 at 11:45:45 AM UTC+1, _Master_ wrote:
> [...]
    >
    > Ja byłem wtedy w technikum na zadupiu a dyrektor szkoły karał uczniów za
    > brak udziału w pochodzie pierwszomajowym.

    No tak, to tłumaczy Twoje maniery... Te traumy szkolne z okresu dojrzewania...

    witrak()

  • 146. Data: 2020-12-18 13:06:51
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, December 18, 2020 at 12:35:59 PM UTC+1, Michal Jankowski wrote:
    > A ja od 44, a jeśli dodać to:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Programma_101
    > to jeszcze dłużej.
    >
    > To kto ma większego? :)

    No jak to kto? Ja!

    On 2020-12-14 15:22, witrak() wrote:
    ...> PS. Komputerów używam od 48 lat i co z tego?

    witrak()

  • 147. Data: 2020-12-18 13:14:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Dec 2020 04:01:53 -0800 (PST), witrak() napisał(a):

    > hehehe... I wyświetlały obraz na ścianie za monitorem?

    Gdyby ściana była pokryta luminoforem, pewnie coś by się tam i świeciło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 148. Data: 2020-12-18 13:18:50
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Thursday, December 17, 2020 at 11:00:59 AM UTC+1, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witrak()" napisał w wiadomości grup
    ..
    > Ale gdzie ?
    > Bo mbank zaczal od list hasel jednorazowych.
    > BRE mial chyba tokeny ... dla klientow biznesowych.
    W Banku Pekao o ile pamietam (albo PKO bp, ale raczej to pierwsze).
    To był pierwszy bank z internetowym kontem firmowym, tyle że system miał raczej
    nieprzystosowany do dużej liczby klientów, choć na tamte czasy
    wyjątkowo porządnie zrobiony.
    Natomiast w pewnym momencie, jak im się system zaczął zwieszać
    (zdarzało się, że musiałem półtorej godziny robić jeden przelew), zrobili
    czystkę wyp-ąc wszystkich klientów. A w parę miesięcy później udostępnili
    "nowy, lepszy" system. Ale wtedy już nie chciałem ryzykować i poszedłem do VW.

    witrak()

  • 149. Data: 2020-12-18 13:28:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, December 18, 2020 at 1:14:15 PM UTC+1, Olin wrote:

    > Gdyby ściana była pokryta luminoforem, pewnie coś by się tam i świeciło.

    No, ale wytłumacz mi, jak w takim razie świecił ekran - skoro te elektrony w
    przeciwną stronę zapychały? :-D

    Z tego co pamiętam, to szkodliwe dla siedzących z tyłu za monitorem było pole
    magnetyczne, generowane przez cewki odchylające wiązkę. Zwłaszcza dla kobiet w ciąży,
    i zwłaszcza od dużych kolorowych monitorów...

    witrak()

  • 150. Data: 2020-12-18 13:44:28
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 18.12.2020 Olin <k...@a...w.stopce> napisał/a:

> [...]
    > zakładane na monitor, choć te śmiercionośne elektrony leciały akurat do
    > zadu, czyli szkodzić mogło siedzenie za czyimś monitorem.

    a) "Dziwne siatki" akurat były bardzo sensowne. Redukowały odblaski
    (działanie podobne do firanki w uproszczeniu), ponadto wyrównywały
    różnice potencjałów między operatorem a ekranem.

    Ekran monitora elektryzował się, co powodowało różnicę potencjałów
    pomiędzy nim a operatorem (zwykle "w miarę" uziemionym), co z kolei
    sprawiało, iż wszelakie nieobojętne elektrycznie drobiny w powietrzu
    (kurz i inne takie) w polu takowego kondensatora leciały w stronę
    monitora (to jeszcze nic) albo w operatora, który dostawał "po oczach".
    Po nałożeniu filtra cały kondensator zamykał się między ekranem
    a filtrem, między operatorem a filtrem różnicy potencjałów już
    nie było.

    b) Elektrony z działa waliły w luminofor ekranu. Ich gwałtowne
    wyhamowanie powodowało emisję promieniowania hamowania,
    często w widmie promieniowania rentgenowskiego
    (vide: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lampa_rentgenowska).
    - choć to raczej w przypadku kineskopów kolorowych, które miały
    wyższe napięcie anodowe.

    Kineskop wykonany był ze szkła ołowiowego, które powinno
    zatrzymywać promieniowanie rtg, aczkolwiek z tyłu
    szkło było cieńsze i faktycznie jeśli ktoś siedział tuż
    za kineskopem jakąś tam dawkę teroretycznie mógł zaliczyć.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.