  • 1. Data: 2020-12-08 18:20:40
    Temat: Zmiana rachunku do spłaty KK
    Od: cef <c...@i...pl>

    Czy banki informują Was jakoś odrębnie,
    że zmienił się rachunek do spłaty KK?

    Czy zaglądacie do wyciągu sprawdzając co miesiąc nr konta?
    Czy sprawdzacie tylko sumę, przegląd transakcji (czy nie ma jakichś
    dziwnych zdarzeń) i klik jakiś zdefiniowany przelew.

  • 2. Data: 2020-12-08 18:36:04
    Temat: Re: Zmiana rachunku do spłaty KK
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:20:44 UTC+1 cef napisał(a):
    > Czy banki informują Was jakoś odrębnie,
    > że zmienił się rachunek do spłaty KK?

    A zmienił Ci się?
    Bo to się raczej nie zdarza. Bo po co?

    Tzn. mi się teraz zdarzyło, bo citek zmienił mi, przy okazji odnawiania, visę na mc.
    A poinformował tylko na kartce, na której były naklejone karty.
    Akurat zmiany numeru konta się spodziewałem, bo już zmieniałem dwa razy typy kart do
    tego jednego kredytu w citku, i zawsze się numer konta do spłat zmieniał (w sumie to
    nie wiem, po co, może to pokłosie tego, że kiedyś w numerze tego konta był numer
    karty - a milek ma tak chyba do tej pory - więc zmiana typu, nie tylko z visa na mc,
    ale np. również z mc gold na mc platinum, powoduje zmianę numeru konta - ciekawe w
    citku jest też to, że swoje ODDZIELNE numery kont do spłat mają też karty dodatkowe),
    więc mnie to nie zaskoczyło.

    Ciekawe, czy w innych bankach też się zmienia numer konta do spłat przy zmianie typu
    karty?
    W santanderze można zmienić typ, ale jest to płatne (tzn. w citku też płatne wg TOiP,
    ale jak uprzejmie poprosiłem to mi zmienili bez opłaty), więc testować nie będę (a
    póki co i tak nie mogę, bo mam obecnie komplet 5 KK dla gorszego i lepszego - visa
    platinum - plebsu, a o "czarną" mc o wiele trudniej).

    citek też tak ma, że wszystkie karty dodatkowe wysyła na adres posiadacza karty
    głównej - nawet jeśli użytkownik karty dodatkowej ma inny adres korespondencyjny.
    W jednym liście potrafili przy wznowieniu i wymianie przysłać dwie karty - główną i
    dodatkową, ciekawy więc byłem, czy przyślą trzy w jednym liście - ale jednak tym
    razem przyszły dwa listy.

  • 3. Data: 2020-12-08 19:03:01
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Tuesday, December 8, 2020 at 6:36:06 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
    > wtorek, 8 grudnia 2020 o 18:20:44 UTC+1 cef napisał(a):
    > ciekawe w citku jest też to, że swoje ODDZIELNE numery kont do spłat mają też karty
    dodatkowe), więc mnie to nie zaskoczyło.

    Niemożliwe! Mam dwie dodatkowe do KK w Citku i spłacam wszystko na jeden rachunek!

    witrak()

  • 4. Data: 2020-12-08 19:15:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A zmienił Ci się?
    > Bo to się raczej nie zdarza. Bo po co?

    Właśnie w Millku zupełnie przypadkiem spostrzegłem, że
    do spłaty podano na wyciągu inny nr konta.
    Dodatkowo niezgodny z nr karty. Zapytałem na
    czacie konsultanta i ten stwierdził jedynie, że
    bank informuje o nr konta na wyciągu i moim (psim) obowiązkiem
    jest czytać korespondencję z banku i nie przewidują odrębnej informacji.
    W dalszych ustaleniach wyszło, że są jakieś prace techniczne
    w banku i dlatego zmieniono nr. Spodziewać się więc należy,
    że nie wiadomo kiedy może wrócić stary numer rachunku, albo zmieni się
    na jeszcze jakiś inny. Pewnie burdel będzie niezły z tego.

    Nie zdarza się i właśnie dlatego mnie wkurza, że nie dają informacji
    a dodatkowo uważają, że wszystko jest ok.

    Sprawdzam zazwyczaj numer przy wznowieniu ale nie co miesiąc.

  • 5. Data: 2020-12-08 19:27:33
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

> [...]
    > bank informuje o nr konta na wyciągu i moim (psim) obowiązkiem
    > jest czytać korespondencję z banku i nie przewidują odrębnej informacji.

    Należy im odpisać, że to jest zaproszenie dla złodziei.
    Właśnie TAKA informacja powinna być podana wielokrotnie różnymi
    kanałami, żeby nie było wątpliwości, że ktoś podmienił nr konta na
    wyciągu.

    Przecież przekręty "na podmianę konta na fakturze" już były.
    KJ

  • 6. Data: 2020-12-08 19:53:39
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Tue, 8 Dec 2020 19:15:42 +0100, cef napisał(a):

> [...]
    > bank informuje o nr konta na wyciągu i moim (psim) obowiązkiem
    > jest czytać korespondencję z banku i nie przewidują odrębnej informacji.

    Ale ja...zda.
    Sprawdziłam ostatnie wyciągi mille.
    Faktycznie - do września miałam na wyciągach podane konto w postaci
    30 1160 2231 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
    W październiku było podane wszystkie 26 cyfr i konto zupełnie inne!
    Oczywiście NIE zwróciłam na to uwagi.
    Zapłaciłam na to, na które płaciłam od lat (wpłata dotarła).
    A w listopadzie dla odmiany w ogóle na wyciągu nie był podany żaden
    numer konta.

    O pierdołach, za przeproszeniem, potrafią w kanale komunikacji nadawać,
    ale o tym że zmieniają numer konta to już nie.
    Najwyższa pora na ewakuację!

    Kilka kart już miałam - ale zmianę konta przerobił tylko raz TZ na swoim
    citku, jak mu cztery lata temu znienacka przysłali MC zamiast VISY ;)

    Może zresztą i u mnie citi kiedyś konto zmienił - ale mam wrażenie że
    ostrzegł. O ile w ogóle, to już kilkanaście lat i nie pamiętam po
    prostu.
    .... sprawdziłam papiery sprzed lat. Citi zmieniło mi numer konta raz, w
    kwietniu 2010. Wrażenie że informowali odrębnie, via mail, się wzmogło.

    --
    Imka

  • 7. Data: 2020-12-08 20:20:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-08 o 19:53, Imka pisze:

> [...]
    > .... sprawdziłam papiery sprzed lat. Citi zmieniło mi numer konta raz, w
    > kwietniu 2010. Wrażenie że informowali odrębnie, via mail, się wzmogło.

    Ja tę zmianę miałem też od listopada i zapłaciłem w listopadzie na stary.
    Karta się spłaciła, więc stary numer działał.
    Ale też mnie wkurza takie zmienianie bez informacji odrębnej.

  • 8. Data: 2020-12-08 21:24:48
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 08.12.2020 o 20:20, cef pisze:

    > Ja tę zmianę miałem też od listopada i zapłaciłem w listopadzie na stary.
    > Karta się spłaciła, więc stary numer działał.
    > Ale też mnie wkurza takie zmienianie bez informacji odrębnej.

    zauważyłem, że numer się zmienił, ale świadomie spłaciłem na stary i
    było ok, wcześniej miałem tam też ror więc klikałem "spłać KK" i reszta
    mnie nie interesowała

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 9. Data: 2020-12-08 22:32:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 19:03:03 UTC+1 witrak() napisał(a):
    karty dodatkowe), więc mnie to nie zaskoczyło.

    > Niemożliwe! Mam dwie dodatkowe do KK w Citku i spłacam wszystko na jeden rachunek!

    Te, "łyżka", a czy napisałem, że dodatkowe trzeba spłacać na ten oddzielny rachunek?
    Można i na ten i na ten (czyli na rachunek głównej).
    A jak nie wierzysz to zajrzyj do ST użytkowników tych kart dodatkowych, to zobaczysz
    te numery kont.

    Już dokładnie nie pamiętam, ale dopytywałem, po co to jest, to tłumaczyli, że
    dodatkowa ma swój limit.
    I jest to też swego rodzaju limit miesięczny.
    Gdy spłacasz na rachunek głównej, to "odnawia" się tylko limit głównej, a ten "limit
    miesięczny" dodatkowej odnawia się dopiero na koniec cyklu.
    A gdy spłacasz na rachunek dodatkowej, odnawia się i limit głównej i "miesięczny" tej
    dodatkowej.
    Albo jest odwrotnie - ale to by było bez sensu...

    To w pewnym sensie widać w tym, że w ST użytkownika karty dodatkowej podawane są
    głupoty - albo też informacje "prawdziwe inaczej", bo po prostu znaczące co innego -
    w rubryce "zadłużenie" (i być może "dostępne środki").

    W citku można też różnicować limity kart dodatkowych - to niby oczywiste, ale chyba
    nie wszystkie banki na to pozwalają.
    Oczywiście limity kart dodatkowych muszą być mniejsze bądź równe limitowi karty
    głównej.

  • 10. Data: 2020-12-08 22:39:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 8 grudnia 2020 o 21:25:03 UTC+1 Robert_DF napisał(a):

    > zauważyłem, że numer się zmienił, ale świadomie spłaciłem na stary i
    > było ok, wcześniej miałem tam też ror więc klikałem "spłać KK" i reszta
    > mnie nie interesowała

    Ja w santanderze tak sobie klikałem dla 4 KKibyło dobrze, ale dla piątej - i wcale
    nie ostatniej, tylko przefosyatniej czyli czwartej, pokazywało, że nie mam ROR.
    Rozwiązanie znaleziono już przy drugiej iteracji.
    A to, co podawano jako lekarstwo w pierwszej, nafal mi nie działa, może przy okazji
    poprawią, bo by się przydało.

    Co do tematu zaś to tego milka wyprorokowałem ;>
    Ale sens to ma, by pozbyć się numeru karty z numeru rachunku do spłat.
    Tylko ciekawe, do kiedy mają zamiar utrzymywać te stare rachunki?

    Oczywiście brak info nadaje się na pl.pręgierz ;>