  • 61. Data: 2003-05-12 08:41:57
    Temat: Re: mBank i Multibank
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Napisales jak najbardziej dobrze.
    Taka nowa funkcjonalnosc maja nowe karty debetowe (VE) wydawane od maja
    przez Multi. Beda one za darmo wymieniane.

  • 62. Data: 2003-05-12 08:56:43
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    > Wracajac do oprocentowania linii kredytowej: pobierasz kredyt w rachunku
    na
    > dluzej niz miesiac ? Bo ja jezeli zaciagam to nie na dluzej niz tydzien,
    > sluzy mi do zapewnienia plynnosci finansowej. I tutaj oprocentowanie nie
    ma
    > znaczenia, to sa groszowe sprawy.
    Tobie chyba pomylil sie kredyt odnawialny z debetem. Debet to mniej niz
    kwota twoich zarobkow i jest bez prowizji ale oprocentowanie odpowiednio
    duze.
    A linia kredytowa to wielokrotnosc zarobkow: w Multi nawet 9-krotnosc. Jak
    zona zlikwiduje konto w PKO SA gdzie mamy linie kredytowa to mysle ze
    moglibysmy dostac 8-krotnosc zarobkow. Tyle nam chyba nie bedzie potrzebne
    ale jest taka mozliwosc.
    Mam konto w Citi gdzie mam debet(a nie kredyt odnawialny!!!!!) i tez z niego
    czesto korzystalem.
    Jesli ktos zaklada sobie linie kredytowa (w moim przypadku ok. 6 krotnosc
    zarobkow) to nie po to zeby korzystac z niej przez tydzien.
    Ja np. bede teraz wykanczal mieszkanie i na pewno mi sie przyda
    (oprocentowanie 11,2% ale pewnie troche niedlugo obniza). Pewnie po 1-2
    latach limit sobie zmniejsze.

  • 63. Data: 2003-05-12 09:06:35
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Ja wlasnie jestem w takiej sytuacji.
    Wiec moge ci cos poradzic.
    Analizowalem oferty 4 bankow bo MilleKredyt odpadl na starcie (niskie % w
    CHF to tylko wierzcholek gory lodowej, schody zaczynaja sie dalej).
    Multi, BPHPBK, PKO BP, Kredyt Bank.
    Multi przyznal mi kredyt w CHF. teraz czekam na decyzje Kredyt Banku w PLN
    (duzy + to bardzo czytelna umowa bez "kruczkow" i klauzul).
    Jesli mi przyznaja w KB to chyba tam wezme bo bede mial oprocentowanie na
    poczatku czerwca ok. 6,5% w PLN bez zadnych promocji (WIBOR 3M + 1%; sredni
    WIBOR z ostatnich 10 dni maja bedzie wynosil wlasnie ok. 5,5%), prowizja za
    kredyt -0,9%
    Co do kredytu w CHF to ryzyko kursowe jest zbyt duze (dobrze to policzylem),
    chociaz teraz kursy walut sa dosc wysokie, ale nigdy nic nie wiadomo.
    wlasciwie wszystko zalezy od tego jaka kwote kredytu rozwazasz. W moim
    przypadku jest to 245 000 PLN i za duzo moglbym splacic przy przewalutowaniu
    ktore zrobilbym na pewno za ok. 3 latka kiedy % PLN bedzie porownywalne z
    CHF (po uwzglednieniu widelek kursowych). Poza tym przy kredytach walutowych
    banki potrafia po jakims czasie rozszerzyc widelki kursowe.

  • 64. Data: 2003-05-12 11:34:59
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "Tomasz Staszewski" <t...@p...fm> wrote in message

    > 19,5% za linię kredytową w koncie? To nie lombard:-)

    Tyle to NOMINALNIE. Jak doliczysz 1,8% prowizji to wychodzi okolo 23%.

    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 65. Data: 2003-05-12 14:50:04
    Od: t...@p...onet.pl

    > Przylaczam sie do pytania. Czy ktos to policzyl w perspektywie np 20 letniej
    > ? Sa kredyty o mniejszym % niz w Multi.
    > Przykladowo: Czy w przypadku trzymania lokaty = 40% kredytu rzeczywiscie
    > wyjdzie nam taniej niz gdybym olal te plany i zmaksymalizowal udzial wlasny
    > biorac kredyt w CHF/USD w (a niech bedzie, bo niski %) Millennium czy innym
    > banku o % nizszym niz w Multi, nie zostawiajac sobie praktycznie nic? Co
    > sadzicie (bo niedlugo sam bede w takiej potrzebie podjecia takiej stresowej
> [...]

    Główna idea planów polega na tym, że stan twojego zadłużenia jest pomniejszany
    o aktualne saldo na rachunku.

    Przykład: zarabiasz 5000zł, rata 2000zł na początku miesiąca, na życie 1-szego,
    10-tego i 20-tego wyciągasz po 1000zł

    System tradycyjny: po koniec miesiaca zapłacisz odsetki od kwoty K-2000 za 30
    dni i jednoczesnie dostaniesz znikome odsetki z ROR za 10 dni od kwoty 2000
    oraz za kolejne 10 dni od kwoty 1000.

    System planów: za 10 dni zapłacisz odsetki od K-4000, za kolejne 10 dni odsetki
    od kwoty K-3000 oraz za końcowe 10 dni odsetki od kwoty K-2000.

    Zakładając, że oprocentowanie kredytowe w systemie tradycyjnym oraz planowym
    jest równe odpowiednio e1, e2 zyskujesz miesięcznie

    (K-2000)*30*e1/365 -
    [(K-4000)*10*e2/365 +(K-3000)*10*e2/365 -[(K-2000)*10*e2/365.

    Zysk ten jest dodatni gdy e1=e2. Jednakże tak niewielki, że jeżeli tylko e1
    jest trochę mniejsze od e2, to juz jest ujemny (strata). Oprocentowanie planów
    e2 jest w granicach 8% zaś e1 w granicach 7%. Stąd prosty wniosek system planów
    nie jest lepszy. Jeżeli chcesz dokładniejszych wyjaśnień to służę. Pozdrowienia
    Tensor1

  • 66. Data: 2003-05-12 17:55:30
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > sadzicie (bo niedlugo sam bede w takiej potrzebie podjecia takiej stresowej

    W poprzednim poście starałem się wytłumaczyć Ci idee planów. Teraz dokładna
    odpowiedz na Twoje pytanie. Najpierw trochę je uściśle.

    Dysponujesz aktualnie kwotą 40%K, gdzie K - kwota kredytu. Bierzesz kredyt na
    10 lat. Przez 10 lat trzymasz na koncie planowym 40%K płacąc jednocześnie raty
    kapitałowe (w takiej wysokości aby przez 10 lat spłacić 60%K) i raty odsetkowe
    a na koniec wpłacasz te 40%K.

    Zgodnie z zasadą wyjaśnioną w poprzednim poście jest to równoważne wpłaceniu na
    początek 40%K a potem odsetek w tej samej wysokości co wyżej. Tak więc
    odpowiada to tradycyjnemu kredytowi z wkładem własnym 40%. Tylko jeden
    drobiazg: kredyt tradycyjny jest niżej oprocentowany niż planowy.

  • 67. Data: 2003-05-12 19:03:46
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > odpowiada to tradycyjnemu kredytowi z wkładem własnym 40%. Tylko jeden
    > drobiazg: kredyt tradycyjny jest niżej oprocentowany niż planowy.

    Dzieki za wyczerpujace informacje ... dobrze, ze nie dalem sie nakrecic na
    PF.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 68. Data: 2003-05-12 19:10:07
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:b9o7ei$m4$1@news.onet.pl...

    > No wlasnie nawet nie zaczalem porownywac, bo czekam na twoj typ - jak
    > rozumiem to Millennium?

    A czegos sie tak przyczepil ? Jezeli o mnie chodzi to juz pisalem: dla mnie
    Multi nie jest na tyle lepsze, zebym zmienial Mille na Multi.

    Swoim postem chcialem napisac, ze oferta Multi nie jest tak cudowna, a
    miejscami jest zamotana. I tyle - a wyszedl prawie flame.

    > Tak - dostep do Millennetu + oplaty za przelewy - z czego czesciej
    > korzystasz? ;)

    Jak mi wygodnie to w oddziale a jak mam net - to przez Millenet.

    > Ano wlasnie :)
    > Aczkolwiek ja uwazam, ze jak sie ma kase - to juz takiego problemu nie
    > ma duzego hehehe

    a tak - dopadaja Cie wtedy sepy z Shiti czy Mille Prestige i juz nie dychasz
    ;-)

  • 69. Data: 2003-05-12 19:49:48
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    WaSyL wrote:
    > a tak - dopadaja Cie wtedy sepy z Shiti czy Mille Prestige i juz nie
    > dychasz ;-)

    Wspolpracuje z jednym Anglikiem polskiego pochodzenia i wlasnie
    zamykal konto w CitiGoldzie bo byl zdegustowany jakoscia ich
    obslugi... ;)
    Opowiada, jak to on robi przelewy - dzwoni sobie mowi co gdzie i
    poznej tylko faksem wysyla potwierdzenie ;)

  • 70. Data: 2003-05-12 19:51:13
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <grzegorz@niedzwiecki(wytnij-to).pl>

    > Prowadzenie 7PLN m-cznie (robi sie goraco)
    > Bankomaty Obce 5PLN (napiecie rosnie)
    > Bankomaty za granica 10PLN (tu juz ROTFL, dla mnie to podstawowe
    kryterium)
    > Kredyt odnawialny, oplata przygotowawcza 1% (no moze nie ROTFL, ale
    jest
    > smiesznie)
    >
    > i limit 5 transakcji dziennie.
    >
    > Taki boski ten bank, czy niektorzy maja klapki na oczach. Bo ciagle
    widze
    > prowonywanie wszystkiego do PKO, ale do diaska, rowna sie do
> [...]
    Qrcze, to dla mnie wypada gorzej od PKO