    From: "Darek" <g...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank i Multibank
    Date: Mon, 12 May 2003 11:06:35 +0200

    Ja wlasnie jestem w takiej sytuacji.
    Wiec moge ci cos poradzic.
    Analizowalem oferty 4 bankow bo MilleKredyt odpadl na starcie (niskie % w
    CHF to tylko wierzcholek gory lodowej, schody zaczynaja sie dalej).
    Multi, BPHPBK, PKO BP, Kredyt Bank.
    Multi przyznal mi kredyt w CHF. teraz czekam na decyzje Kredyt Banku w PLN
    (duzy + to bardzo czytelna umowa bez "kruczkow" i klauzul).
    Jesli mi przyznaja w KB to chyba tam wezme bo bede mial oprocentowanie na
    poczatku czerwca ok. 6,5% w PLN bez zadnych promocji (WIBOR 3M + 1%; sredni
    WIBOR z ostatnich 10 dni maja bedzie wynosil wlasnie ok. 5,5%), prowizja za
    kredyt -0,9%
    Co do kredytu w CHF to ryzyko kursowe jest zbyt duze (dobrze to policzylem),
    chociaz teraz kursy walut sa dosc wysokie, ale nigdy nic nie wiadomo.
    wlasciwie wszystko zalezy od tego jaka kwote kredytu rozwazasz. W moim
    przypadku jest to 245 000 PLN i za duzo moglbym splacic przy przewalutowaniu
    ktore zrobilbym na pewno za ok. 3 latka kiedy % PLN bedzie porownywalne z
    CHF (po uwzglednieniu widelek kursowych). Poza tym przy kredytach walutowych
    banki potrafia po jakims czasie rozszerzyc widelki kursowe.