  • 1. Data: 2003-05-10 16:55:02
    Temat: jak mbank zarabia na SFI
    Od: ENTIS <e...@p...skasujto.fm>

    no właśnie - tak sobie myśle nad ich supermarketem funduszy i nie moge
    dojść jak oni na tym kase robią. Bo nawet jeśli dostają jakiś procent od
    każdej transakcji to i tak oznacza to dla nich znaczny odpływ gotówki, a
    więc potencjalną strate.
    Cały czas myślałem że banki zarabiają obracając (np pożyczając) jakoś
    naszą forsą, a taki mBank celowo pozbywa się dużej części kasy. Czy ktoś
    mi to wyjaśni?

    PS. Chyba że chodzi tylko o przyciągnięcie nowych klientów ?

  • 2. Data: 2003-05-10 16:58:42
    Temat: Re: jak mbank zarabia na SFI
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "ENTIS" <e...@p...skasujto.fm> wrote in message
> [...]
    > Cały czas myślałem że banki zarabiają obracając (np pożyczając) jakoś
    > naszą forsą, a taki mBank celowo pozbywa się dużej części kasy. Czy ktoś

    SFI dzielą się zyskami z mBankiem.
    Najwyraźniej bardzie się to opłaca niż pożyczanie komuś pieniędzy z kiepską
    (często) szansą na ich odzyskanie.

  • 3. Data: 2003-05-10 18:13:17
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    p...@g...pl wrote:
    > SFI dzielą się zyskami z mBankiem.
    > Najwyraźniej bardzie się to opłaca niż pożyczanie komuś pieniędzy z
    > kiepską (często) szansą na ich odzyskanie.

    Oprocz tego obecnie mamy duza nadplynnosc kasy, a na rynku
    miedzybankowym mozna go latwo i tanio pozyskac - wiec teraz to juz
    zaden problem...
    Na marzy odsetkowej to juz sie nie nazarabia - dlatego trzeba szukac
    innych drog - mBank wymyslil, ze tym mniejszym funduszom da tania
    mozliwosc pozyskania kapitalu - w zamian za co TFI odpali dzialke.

    Bank zarabia przy tym takze na cross sellingu - a to sprzeda KK, a to
    potrzymasz troche kasy na rachunku, a to zaplacisz karta (prowizja), a
    to moze debecik cie zainteresuje 0- no i czym wiecej takich funkcji,
    dostepnych tylko u nich - tym bardziej klienci sa lojalni...

  • 4. Data: 2003-05-10 18:52:24
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    "Micha3 'Amra' Macierzy?ski" wrote:

> [...]
    > innych drog - mBank wymyslil, ze tym mniejszym funduszom da tania
    > mozliwosc pozyskania kapitalu - w zamian za co TFI odpali dzialke.

    Poza tym gotowka z odkupienia jednostek trafia na twoj rachunek zazwyczaj
    dopiero po 2 dniach lub wiecej od momentu faktycznego zrealizowania
    transakcji. Przez ten czas pieniadze sa w systemie mbanku dla ktorego to
    dodatkowy zysk.

  • 5. Data: 2003-05-10 19:13:57
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "Pawel Sztabinski" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > dopiero po 2 dniach lub wiecej od momentu faktycznego zrealizowania
    > transakcji. Przez ten czas pieniadze sa w systemie mbanku dla ktorego to

    Ales wymyslil.

  • 6. Data: 2003-05-10 19:33:10
    Od: Pawel Sztabinski <p...@i...pl>

    http://www.fundusze.mbank.com.pl/tab_odk.html

  • 7. Data: 2003-05-10 21:58:17
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    > http://www.fundusze.mbank.com.pl/tab_odk.html

    No i co? Z tej tabelki twoje wnioski pochodza?

    To nie bank trzyma pieniadze, tylko taki okres czasu trwa odkupienie
    jednostek uczestnictwa.

    Przeczytaj pierwszy z brzegu prospekt funduszy inwestycyjnych.

  • 8. Data: 2003-05-10 23:22:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "ENTIS" <e...@p...skasujto.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakoś
    > naszą forsą, a taki mBank celowo pozbywa się dużej części kasy.

    Jest tam sporo funduszy BRE tak więc kasa zostaje w rodzinie.

    Pzdr,
    BaLab

  • 9. Data: 2003-05-12 07:22:32
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "kriskel" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie wymyślił. Powiem więcej. Przy nabyciu jednostek też jest opóźnienie.
    > Przy pierwszym zakupie, z którym wiązało się otwarcie rachunku już na
    drugi
    > dzień miałem jednostki. Przy dokupieniu dodatkowych jednostek za znacznie
    > wyższą kwotę operacja trwała 3 dni. W samym środku tygodnia. U kogo były
    te
    > pieniądze w tym czasie?

    U agenta transferowego. Poczytajcie prospekty funduszy i nie mówcie, że bank
    zarabia pokątnie na przetrzymywaniu pieniędzy, bo się ośmieszacie.

  • 10. Data: 2003-05-12 08:12:30
    Od: "kriskel" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "p...@g...pl" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    wyższą kwotę operacja trwała 3 dni. W samym środku tygodnia. U kogo były te

    Pozdrawiam
    kriskel