  • 51. Data: 2003-05-11 21:58:43
    Temat: Re: mBank i Multibank
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl> napisał:

    > W mille masz darmowe wyplaty w euronecie i wlasnych (10 sztuk miesiecznie).
    > w 90% wystarcza, wiekszosc transakcji i tak jest bezgotowkowa.

    Ehh, a przed chwilą narzekałeś że w Multi możliwe jest tylko 5 wypłat z
    bankomatów dziennie, a już za chwilę 10 wypłat __miesięcznie__ jest OK ? ;PPP

    > Co wiecej,
    > biorac pod uwage wyplaty w obcych ATMach roznice zaczynaja byc znaczne:
    > 1.5PLN na operacji. Przy wybraniu sie za granice dyspproporcja jeszcze
    > bardziej sie zwieksza: 6.5PLN na jednej operacji. Nie piszac juz o kursach
    > walutowych.

    Jak korzystasz za granica parę razy w roku to nie ma sensu mieć dodatkowego
    konta. A jeśli więcej razy, to można otworzyć konto np. w DB.

    > hehe, dobrze wiesz, ze nie istnieje idealny bank dla wszystkich.

    Amra nie pisał o idealnym, tylko zebyś podał ten lepszy od multi ;P

    Ps. Trolujesz wiec EOT.

  • 52. Data: 2003-05-11 22:08:46
    Od: "Paweł P." <p...@w...pl>

    > Ehh, a przed chwilą narzekałeś że w Multi możliwe jest tylko 5 wypłat z
    > bankomatów dziennie, a już za chwilę 10 wypłat __miesięcznie__ jest OK ?
    ;PPP
    :)) rzeczywiście brak Ci konsekwencji

    > Amra nie pisał o idealnym, tylko zebyś podał ten lepszy od multi ;P
    ja też wciąż czekam na ten lepszy :)

  • 53. Data: 2003-05-11 22:10:02
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    <m...@o...pl> wrote in message

    > Wczytalem sie jeszcze raz i zrozumialem tyle, ze przy jakiejs wlasnej
    lokacie
    > mocno wyjde do przodu, gdyz lokata obniza moje zadluzenie i dodatkowo moge
    > korzystac z tych pieniedzy. Ale przeciez kupujac mieszkanie wszystko co
    > zdolalismy zaoszczedzic w tym chorym kraju placimy developerowi, zeby
    zwiekszyc
    > tzw. udzial wlasny. Wiec ponawiam pytanie: moze ktos bral taki kredyt w
    Multi i
    > powie jak naprawde (podkr.) to dziala?

    Przylaczam sie do pytania. Czy ktos to policzyl w perspektywie np 20 letniej
    ? Sa kredyty o mniejszym % niz w Multi.

    Przykladowo: Czy w przypadku trzymania lokaty = 40% kredytu rzeczywiscie
    wyjdzie nam taniej niz gdybym olal te plany i zmaksymalizowal udzial wlasny
    biorac kredyt w CHF/USD w (a niech bedzie, bo niski %) Millennium czy innym
    banku o % nizszym niz w Multi, nie zostawiajac sobie praktycznie nic? Co
    sadzicie (bo niedlugo sam bede w takiej potrzebie podjecia takiej stresowej
    decyzji ? ;-)

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 54. Data: 2003-05-11 22:12:30
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote in message

    > Ehh, a przed chwilą narzekałeś że w Multi możliwe jest tylko 5 wypłat z
    > bankomatów dziennie, a już za chwilę 10 wypłat __miesięcznie__ jest OK ?
    ;PPP

    Bo wiem, ze moge. Komfort psychiczny. Nie lubie jak mnie ktos ogranicza.

    > Amra nie pisał o idealnym, tylko zebyś podał ten lepszy od multi ;P

    Powiem tak: dla mnie Millennium jest wystarczajaco dobre. A moze w druga
    strone: Multi nie jest na tyle lepsze zebym sie przeniosl. Ale z BRE mam cos
    wspolnego: nadwyzki mam na eMaxie.

    > Ps. Trolujesz wiec EOT.

    Jeszcze nie.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2003-05-11 22:46:34
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    WaSyL wrote:
    > Jezeli juz porowinujemy tak bezposrednio Mille i Multi, to tez nie
    > popisales sie szczegolami.

    No wlasnie nawet nie zaczalem porownywac, bo czekam na twoj typ - jak
    rozumiem to Millennium?

> [...]
    > 1.5PLN na operacji. Przy wybraniu sie za granice dyspproporcja
    > jeszcze bardziej sie zwieksza: 6.5PLN na jednej operacji. Nie

    Tak - dostep do Millennetu + oplaty za przelewy - z czego czesciej
    korzystasz? ;)
    akich oplat za wszystko znalazloby sie jeszcze troche - pamietaj tez,
    ze 10 darmowych wyplat to chyba nie we wszystkich opcjach, tylko w
    jednej jest - w tym koncie, ktore ja mam - oplaty bodaj dalej sa...
    No wiec... ;)

    finansowej. I
    > tutaj oprocentowanie nie ma znaczenia, to sa groszowe sprawy.

    Widzisz - bierzesz przyklad z siebie lub ze mnie - a o czym to
    swiadczy?
    Czy uwazasz, ze wszyscy tez z niego nie korzystaja? ;)
    To tak jak z KK...

    > Reasumujac, taniosc multi jest pozorna, bo odnosi sie do typowych
    > zastosowan typu zycie w miescie (z euronetem pod pacha) i platnosci
    > przelewewami za produkty/uslugi. I za wyskoki poza ten model sie

    Ale to jest bank dla klientow masowych - i wszelkie oplaty musisz
    ujednolicic. Z takiego ujednolicenia wynika tylko to, ze za czesc
    zaplacisz wiecej, za czesc mniej.
    Owszem - jesli wyjezdzasz czesto zagranice, to Multi jest do dupy, ale
    jesli robisz duzo przelewow - i wyciagasz kase tylko z Euronetu - juz
    jest ok - chociaz mBank bylby jeszcze lepszy.
    Jak dla mnie - Multi ma to dobre, ze ma sporo dobrych produktow po
    dobrej cenie - ma VC, teraz ma miec (probuja wlasnie) KK pod lokate,
    ma darmowe przelewy i darmowe PZ, darmowe wyplaty z Euronetu (chociaz
    po to i tak trzymam Fortisa) itp., itd. I to mi odpowiada - jesli bede
    mial podobny bank z lepszymi cenami to bez wahania tam przeniose swoja
    kase....
    Ale Millennium -wybacz nie spelnia tych wymagan (w moim przypadku).

    > Oczywiscie to ironia z ta nieformalna grupa wsparcia dla BRE, ale
    > niektore posty daja do myslenia.

    Alez oczywiscie - daje do myslenia - moze po prostu dba o swoj
    wizerunek w sieci, podczas gdy inne banki najwyzej potrafia wyslac
    pracownikow (jesli juz)

    > hehe, dobrze wiesz, ze nie istnieje idealny bank dla wszystkich.

    Ano wlasnie :)
    Aczkolwiek ja uwazam, ze jak sie ma kase - to juz takiego problemu nie
    ma duzego hehehe

  • 56. Data: 2003-05-12 00:26:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Paweł P." <p...@w...pl> writes:

    > nie korzystam, ale do wypłat z bankomatów za granicą chyba są lepsze karty
    > od Visy? (podwójne przewalutowanie).

    A to euro ostatnio jest jakas waluta uniwersalna, czy co? Tak samo
    podwojne przewalutowanie jest przy euro i VISA, jak przy dolarach
    i EC/MC. Zakladajac oczywiscie, ze VISA jest rozliczana w dolarach,
    a MC w euro, co wcale nie musi byc prawda.

    Kiepski kurs sprzedazy euro przez bank moze spowodowac, ze dobra VISA
    nawet w eurolandzie bedzie lepsza do kiepskiej EC/MC.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 57. Data: 2003-05-12 06:36:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > uwazasz takie postepowanie jako gowniarskie - przyznam ze ja rowniez
    > ale niekoniecznie...) jaka jest Gornoslaski Zaklad Energetyczny SA?
    > Otoz firma ta przyslala mi uprzednio drukujac, przelew/druk zaplaty za
    > energie elektryczna. Wyszlo im, ze mam nadplate i w zwiazku z tym
    > roznica miedzy pierwsza przewidywana wplata skorygowana przez kwote
    > nadplaty wynosi 0,78 zl - tak, tak, siedemdziesiat osiem groszy, i
    > kwote te wydrukowali na przelewie opatrujac terminem zaplaty do 2
    > czerwca br.
    >
    > I powiedz mi, czy bede dzieciarnia testujaca przelewy gdy zrobie taki

    IMO nie.

    > I nie opowiadaj mi, ze to jest zachowanie jednostkowe.

    Nie bede opowiadal ;-)

    > Podczas
    > rozliczania PITu za 2002 mialem do wplaty kwote 0,10zl, tak!!! 10
    > groszy!!! No to za 29 groszy plus VAT zadzwonilem do tej pieprzonej
    > instytucji wymyslonej przez "liberala" Balcerowicza. Uslyszalem, ze
    > moge nie wplacac, ale panienka po drucie nie potrafila mi powiedziec,
    > czy swoja odpowiedz opiera na jakiejs wykladni.

    ZTCW ordynacja podatkowa - do 2,00 zl sie nie placi
    pl.soc.prawo.podatki - byl taki watek

    No to nie szczedzac

    > Odstalem swoje pol godziny i uslyszalem cos wrecz przeciwnego: mam
    > wplacic. Odstalem kolejne 10 minut i wplacilem w kasie fiskusa. Czy
    > naprawde w naszym kraju wszyscy juz powariowali i nie stac ministra
    > finansow na wydanie instrukcji (czy zarzadzenia) tyczacej kwot
    > powiedzmy do pieciu zlotych? Troche elegancji w dzialaniu?

    Nie wiem.

    > To powiedz mi drogi Slawku: gdzie mam szukac tej dzieciarni

    Na tej liscie

    > Nieladnie, oj nieladnie, masz w pogardzie spoleczenstwo nie
    > dostrzegajac, ze rzadzi nami stado baranow i bezmyslnych urzedasow.

    Nadinterpretacja.
    Dobrze, ze oszczedziles Papieza, Szefow NATO i ONZ...;-))

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 58. Data: 2003-05-12 06:51:11
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 May 2003 08:36:39 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    >Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    >Nadinterpretacja.
    >Dobrze, ze oszczedziles Papieza, Szefow NATO i ONZ...;-))

    No nieee, nie oszczedzalem tylko tych, co do ktorych mam dowody na
    poparcie (Twojej) tezy o gowniarstwie. :-) Do Papieza i ONZ nic nie
    mam, do NATO pewno by sie cos znalazlo...

    --
    Adek

  • 59. Data: 2003-05-12 07:19:32
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    WaSyL wrote:

    > Bo wiem, ze moge. Komfort psychiczny. Nie lubie jak mnie ktos
    > ogranicza.

    Limit wypłat w miesiącu Cię nie ogranicza ? Eeee nie mam nic wspólnego z
    Multi, ale Ty strasznie naciągasz fakty.

    > Powiem tak: dla mnie Millennium jest wystarczajaco dobre. A moze w
    > druga strone: Multi nie jest na tyle lepsze zebym sie przeniosl. Ale
    > z BRE mam cos wspolnego: nadwyzki mam na eMaxie.

    Dla Ciebie - a Ty pisałeś, że znasz obiektywnie lepszy bank - no to czekamy
    ;-)))

    > Jeszcze nie.

    Chyba jednak tak.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 60. Data: 2003-05-12 08:38:38
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl> napisał w wiadomości
    > A kursy w grupie BRE sa, eee, nieciekawe delikatnie mowiac. Chociazbt
    > rzeczone mille czy nawet Citi maja lepsze.
    Wybacz kolego ale mam kilka kart kredytowych w Citi jestem z nich zadowolony
    ale bynajmniej powodem zadowolenia nie sa kursy walut, ktore Citi ma dosc
    zbojeckie. Przy kartach kredytowych chodzi raczej o wygode, a jesli ktos
    szuka najtanszej formy platnosci za granica to najlepiej niech uzywa Maestro
    zarowno placac jak i wyciagajac z bankomatu.

    prowizja za kredyt odnawialny ? to nie mieszkaniowy.
    Za kazdy kredyt pobierana jest prowizja nie wiem czy zauwazyles w formie
    jawnej lub ukrytej.
    Ale w przypadku kredytu odnawialnego % rzeczywistej prowizji jest duzo
    mniejszy bo wykorzystujesz limit (przynajmiej mozesz) wielokrotnie.
    A ciekaw jestem czy masz kredyt odnawialny czy teoretyzujesz?

    > oj, dobrze wiesz, ze nie chodzi o kwote tylko wygode.
    I znowu teoretyzujesz.