  • 31. Data: 2014-11-12 00:19:48
    Temat: Re: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 listopada 2014 20:05:29 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
    > Tym podmiotem zewnętrznym najprawdopodobniej jest agent karciany sklepu,
    > w którym popełniono fraud. Np. bank zapytał o szczegóły, acquirer
    > (agent) zapytał o nie sklep, sklep coś tam wysłał, co agent odesłał
    > bankowi. Ten ostatni w to spojrzał, nie spodobało się, np. poprosił
    > o dodatkowe szczegóły, agent/sklep nie dostarczył, bank zrobił
    > chargeback, acquirer zrobił chargeback sklepowi i procedura się
    > zakończyła.

    Dzięki za informacje, teraz trochę lepiej rozumiem jak to funkcjonuje w praktyce.

    Czyli rozumiem, że kosz frauda poniosł sklep?

    A kto decyduje o tym, że podczas transakcji pojawia się 3d-secure? Gdyby się
    pojawiało za każdym razem to nie byłoby szansy na frauda a wygląda na to że pojawia
    się to losowo.

    Na pewno w rozmowie z bankiem pojawiła się kwestia 3d-secure które się nie uaktywniło
    i, o ile dobrze zrozumiałem, to działało na moją korzyść.

  • 32. Data: 2014-11-12 18:35:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

    > Czyli rozumiem, że kosz frauda poniosł sklep?

    Najprawdopodobniej. Zwłaszcza jeśli to była transakcja bez obecności
    karty.

    > A kto decyduje o tym, że podczas transakcji pojawia się 3d-secure?

    Obie strony muszą to wspierać.

    > Na pewno w rozmowie z bankiem pojawiła się kwestia 3d-secure które się
    > nie uaktywniło i, o ile dobrze zrozumiałem, to działało na moją
    > korzyść.

    No tak. Tzn. sklep tego mechanizmu nie wykorzystał, bo to nie jest tak,
    że to się "uaktywnia" samoistnie czy coś w tym stylu. Tylko część
    sklepów z tego korzysta, to jest raczej kontrowersyjny mechanizm
    (chociaż podstawowe założenie ma dobre).

    Gdyby sklep (próbował) użyć 3D-S, to (domyślam się) nikt by się w ogóle
    nie dowiedział o nieudanej próbie fraudu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2015-11-09 10:15:45
    Od: jj <p...@w...pl>

    A mnie właśnie się pojawiły dwie transakcje na KK - obie wykonane 7.11.2015. Jedna
    transakcja z USA (1kzł), druga z Japonii (29zł). Zastrzegłem kartę i infolinia kazała
    czekać na zaksięgowanie i potem składać reklamację. Kartę nadal mam w portfelu,
    ciekawe jak zajumali dane (kartę używałem za granicą na wakacjach, ale w sumie
    rzadko).

  • 34. Data: 2015-11-09 11:46:28
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "jj" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    --------
    A mnie zastanawia skąd tak szybko o tym wiesz.
    Jak przychodzi miesięczny wyciąg to czasem jeszcze mija ze dwa tygodnie
    zanim zanotują sobie kwotę z niego. Jakby była jakaś duża to bym przejrzał
    listę transakcji, a tak to tylko zakładam, ze kiedyś je przejrzę.
    1kzł to pewnie bym zauważył gdzieś po miesiącu, ale 29zł to może za rok, a
    może wcale.
    P.G.

  • 35. Data: 2015-11-09 11:53:25
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 9 Nov 2015 11:46:28 +0100, Piotr Gałka

    >A mnie zastanawia skąd tak szybko o tym wiesz.
    Zapewne zajrzał w blokady na kk. To nic trudnego :)

    >1kzł to pewnie bym zauważył gdzieś po miesiącu, ale 29zł to może za rok, a
    >może wcale.
    Inni może zauważą wcześniej.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 36. Data: 2015-11-09 12:57:26
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Zapewne zajrzał w blokady na kk. To nic trudnego :)

    No mam taki glupi zwyczaj, ze jak sie loguje do mBanku to zawsze sprawdzam blokady.
    Juz tak kilka razy dowiedzialem sie o mandatach z zagranicy, ktore mi Hertz sciagnal.
    Ogolnie to strasznie nie ufam kredytowkom, mam wrazenie ze bardzo latwo z tego kase
    wyciagnac - gdyby nie to ze KK jest potrzebne do bookowania hoteli czy wynajmowania
    samochodu to bym zrezygnowal z tego wynalazku.

  • 37. Data: 2015-11-09 13:13:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jj" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >No mam taki glupi zwyczaj, ze jak sie loguje do mBanku to zawsze
    >sprawdzam blokady.

    W innych bankach potrafi przyjsc powiadomienie email czy sms :-)

> [...]
    >latwo z tego kase wyciagnac - gdyby nie to ze KK jest potrzebne do
    >bookowania hoteli czy wynajmowania samochodu to bym zrezygnowal z

    Jesli sie nie myle - to istotnie bardzo latwo.
    W koncu jesli można zadzwonic i podyktowac numer, to nie moze byc
    trudno.
    Ktos to wklepuje w system i pieniadze dostaje.

    Oczywiscie przybylo roznych zabezpieczen, sprawdzaja adres dostawy,
    jest CVV, jest chip, bywa potwierdzenie SMS ... ale nadal mozna
    zadzwonic i podyktowac.

    Caly ten biznes dziala dzieki zaufaniu - hotel sciagal samodzielnie
    nie bedzie itp.
    Tym niemniej elementem zaufania jest tez uwzglednianie reklamacji
    klienta.

    Na swiecie VISA z fraudami walczy, bo sama na nich traci, a u nas
    banki obciazaja klienta ...

    J.

  • 38. Data: 2015-11-09 13:32:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 9 Nov 2015 13:13:48 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jesli sie nie myle - to istotnie bardzo latwo.
    >W koncu jesli można zadzwonic i podyktowac numer, to nie moze byc
    >trudno.
    >Ktos to wklepuje w system i pieniadze dostaje.
    Zgadza się.
    Opisywałem tu swój przypadek z USA, kiedy to prawdopodobnie w jednym z
    hoteli użyto mojej karty $ Alior Kantor do zamówienia jedzenia w pizzy
    hut. Alior Kantor szybko kasę oddał a polska policja kilka tygodni
    temu (9-10 miesięcy po zgłoszeniu) odpisała że na Florydę nie polecą
    szukać mojej kasy.

    >Na swiecie VISA z fraudami walczy, bo sama na nich traci, a u nas
    >banki obciazaja klienta ...
    Alior Kantor problemów ze zwrotem nie robił.

    WAM

  • 39. Data: 2015-11-09 14:19:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szukać mojej kasy.

    > Alior Kantor problemów ze zwrotem nie robił.

    Czy dobrze rozumiem, że jakbyś sam tę pizzę zamówił a potem twierdził, że to
    nie Ty to też by zwrócili?
    Czy były jakieś przesłanki, że to nie mogłeś być Ty bo w hotelu byłeś
    miesiąc wcześniej niż jadłeś tam pizzę?
    P.G.

  • 40. Data: 2015-11-09 14:32:10
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 9 Nov 2015 14:19:35 +0100, Piotr Gałka

    >Czy dobrze rozumiem, że jakbyś sam tę pizzę zamówił a potem twierdził, że to
    >nie Ty to też by zwrócili?
    Jeśli bym poświadczył nieprawdę na policji to być może tak. Do
    reklamacji w banku wymagane było zgłoszenie sprawy na policję
    (polską).

    >Czy były jakieś przesłanki, że to nie mogłeś być Ty bo w hotelu byłeś
    >miesiąc wcześniej niż jadłeś tam pizzę?
    Nie wiem na jaki adres było zamówienie pizzy bo na wyciągu karty tego
    nie widać. Nie wiadomo też w którym mniej więcej mieście była dostawa.
    Na wyciągu jest tylko kod (pseudopocztowy?) składający się z samych
    zer oraz nazwa "pizza hut". Nie wiem czy na pewno dane były wzięte z
    hotelu czy gdzieś indziej podpatrzone jednakże przypuszczam że dane
    pochodziły z hotelu. Być może dane kradną w jednym hotelu a pizzę
    zamawiają na drugim końcu kraju żeby nie było śladu. Między datą
    pobytu w tym hotelu, który podejrzewam a datą kiedy zamówiono pizzę
    (skutecznie) oraz próbowano zamówić bilety autobusowe (nieskutecznie -
    bank się pokapował i przysłał mi sms że blokuje tą transakcję) minęły
    chyba 1 albo 2 dni. O pizzy dowiedziałem się już później gdy
    transakcja się rozliczyła (była bez autoryzacji).

    Kasa wróciła szybko, chyba po 2 tygodniach.

    WAM