  • 1. Data: 2014-08-06 23:55:25
    Temat: ktoś mnie skubnął na 1000zł przez nieautoryzowaną transakcję kartą Millennium
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    A myślałem, że jestem uważny i mnie to nie spotka...

    Na liście blokad znalazłem dzisiaj:

    2014-08-05 2014-08-12 POS 4874 XXXX XXXX 4399 003482597166, DOCKERS BRUSSELS
    BE 940,91 PLN

    wcześniej otrzymując z Millennium SMSa informującego mnie o zablokowaniu karty.

    Transakcja podobno poszła online. Sprawa już zgłoszona na Policji, reklamacja złożona
    w banku. Czekam na odpowiedź. Zonk jest taki, że karta nie była ubezpieczona.

    Dziwnie, że bank od razu zablokował kartę, wydawało mi się że najpierw dzwonią do
    klienta z informacją o podejrzeniach fraudu.

    Co ciekawe nie wykonywałem tą debetówką transkacji internetowych, więc dane karty
    musiały zostać gdzieś zczytane:
    * albo w bankomacie, mimo że zawsze dokładnie sprawdzam obecność nakładek
    * albo przez czynnik białkowy. Staram się nie spuszczać karty z oczu, ale są sposoby
    żeby szybko cyknąć zdjęcia obydwu stron karty jakimś zamontowanym w sprytnym miejscu
    aparatem

    Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia? Jakie są szanse odzyskania
    pieniędzy?

  • 2. Data: 2014-08-07 00:00:03
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 sierpnia 2014 23:55:25 UTC+2 użytkownik az.anonim napisał:

    > Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia? Jakie są szanse odzyskania
    pieniędzy?

    Drugi powód dla którego o tym piszę to fakt, że przede mną w banku kobieta zgłaszała
    podobną sprawę: 8 nieautoryzowanych transakcji.

    W oddziale banku twierdzą, że wcześniej nie mięli takich sytuacji. Więc może to jakaś
    grubsza akcją dotycząca klientów Millennium?

  • 3. Data: 2014-08-07 00:50:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "az.anonim" 3...@g...co

    : Zonk jest taki, że karta nie była ubezpieczona.

    Jest jakieś ustawowe ubezpieczenie -- być może od 150 euro.

    : żeby szybko cyknąć zdjęcia obydwu stron karty jakimś zamontowanym w sprytnym
    miejscu aparatem

    Czy dałeś swój dowód do pstrykania w banku Mille?
    Panienka w okienku (WWW?) widzi fotkę Twego (mego
    też) dowodu...

    : Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia?
    : Jakie są szanse odzyskania pieniędzy?

    Jak już pisałem -- powyżej 150 euro chyba płaci bank.
    Ponadto tu akurat jest jakiś gruby przekręt, więc chyba
    bank wypłaci bez oporów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-08-07 00:59:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "az.anonim" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

> [...]
    > W oddziale banku twierdzą, że wcześniej nie mięli takich sytuacji. Więc
    > może to jakaś grubsza akcją dotycząca klientów Millennium?

    Skoro w tym samym banku w krótkim odstępie czasu dwóch klientów przyszło z
    problemem, to sądzę, że dotyczy on Twojego miasta albo okolic. Albo była
    nakładka, albo ktoś zczytuje dane. Z jakiego miasta jesteś? Moze być
    odpowiedź na priv.

  • 5. Data: 2014-08-07 01:00:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:lrubo7$ga3$1@node2.news.atman.pl...

    > : Zonk jest taki, że karta nie była ubezpieczona.
    > Jest jakieś ustawowe ubezpieczenie -- być może od 150 euro.

    Jeśli transakcja jest bez fizycznej obecności karty, to żadne ubezpieczenie
    nie jest potrzebne. Pieniądze wrócą na rachunek, tylko to trochę potrwa.

  • 6. Data: 2014-08-07 12:43:45
    Temat: Re: kto� mnie skubn�� na 1000z� przez nieautoryzowan� transakcj� kart� Millennium
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    Dzięki za info, więc mam jakąś szansę na odzyskanie kasy.

    Okazało się ze było jeszcze kilka innych transakcji, w różnych walutach, na szczęście
    zostały odrzucone przez bank.
    Nawet 3$ próbowali ściągnąć z konta.

    Najbardziej interesuje mnie gdzie skradziono dane karty. Czy jest jakiś rejestr gdzie
    zgłaszane są "ulepszone" bankomaty?
    Czy takimi informacjami instytucje finansowe raczej się nie chwalą?

  • 7. Data: 2014-08-07 22:35:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 07.08.2014 o 12:43, az.anonim pisze:

    > Najbardziej interesuje mnie gdzie skradziono dane karty. Czy jest jakiś rejestr
    gdzie zgłaszane są "ulepszone" bankomaty?
    > Czy takimi informacjami instytucje finansowe raczej się nie chwalą?

    A płaciłeś gdzieś to kartą w sieci/telefonicznie?

    Xenocide

  • 8. Data: 2014-08-07 23:14:43
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 sierpnia 2014 22:35:46 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:
> [...]
    gdzie zg�aszane s� "ulepszone" bankomaty?

    > A p�aci�e� gdzie� to kart� w sieci/telefonicznie?

    Do tego mam inne karty.

    W tym roku płaciłem nią awaryjnie tylko raz, przez dotpay: albo doładowanie prepaida
    albo mobilet. Nic więcej.

    Wydaje mi się, że dane musiały być gdzieś zczytane w "realu".

  • 9. Data: 2014-08-10 13:55:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "az.anonim" <m...@g...com> writes:

> [...]
    >
    > Transakcja podobno poszła online. Sprawa już zgłoszona na Policji,
    > reklamacja złożona w banku. Czekam na odpowiedź. Zonk jest taki, że

    Teoretycznie ubezpieczenie karty nie jest w takiej sytuacji przydatne.
    Zakładam, że transakcja nie została wykonana kartą (fizyczną), która
    wciąż posiadasz.

    > Dziwnie, że bank od razu zablokował kartę, wydawało mi się że najpierw
    > dzwonią do klienta z informacją o podejrzeniach fraudu.

    To by było dziwne. Albo może kwestia ocenianego przez nich
    prawdopodobieństwa fraudu.

> [...]
    > ale są sposoby żeby szybko cyknąć zdjęcia obydwu stron karty jakimś
    > zamontowanym w sprytnym miejscu aparatem

    Metod skopiowania danych z karty jest tak dużo, że nie da się tego
    przypilnować żadnym sposobem. Jedyna możliwość to (prawidłowo
    oprogramowany) scalak na karcie oraz zasada, że za fraudy płaci ten, kto
    nie użył (prawidłowo) tego scalaka.

    > Czy miał ktoś z Was podobnie przykre doświadczenia? Jakie są szanse odzyskania
    pieniędzy?

    Teoretycznie (innymi słowy, zgodzie z prawem) - 100%.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 10. Data: 2014-08-10 13:57:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Jest jakieś ustawowe ubezpieczenie -- być może od 150 euro.

    Ten limit (odpowiedzialności klienta) nie dotyczy tego przypadku.
    BTW to nie jest żadne ubezpieczenie.
    --
    Krzysztof Hałasa