  • 1. Data: 2014-08-06 18:01:59
    Temat: BFG wypłacił klientom SKOK Wspólnota już ponad 600 mln zł
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg-org.nospam>

    http://wyborcza.pl/1,75248,16438226,BFG_wyplacil_kli
    entom_SKOK_Wspolnota_juz_ponad_600.html

    Gwarancjami objęte są depozyty do równowartości 100 tys. euro.
    Kto trzymał w Kasie nie więcej niż 415 tys. zł, odzyska wszystkie
    oszczędności. Taki limit gwarancji przysługuje niezależnie od
    liczby rachunków posiadanych przez deponenta w danym banku lub
    SKOK-u.

    Wszystko fajnie, ale czemu jeszcze nikt nie pokrzykuje "unijni zlodzieje
    ukradli pieniadze Polakow"?

    Przeciez w przypadku upadku bankow na Cyprze rowniez wyplacono 100% srodkow
    do 100 tys. euro.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://www.sslrack.com

  • 2. Data: 2014-08-06 18:40:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał
> [...]

    >zlodzieje
    >ukradli pieniadze Polakow"?
    >Przeciez w przypadku upadku bankow na Cyprze rowniez wyplacono 100%

    Bo tu mamy modelową sytuacje - miedzybankowy fundusz realizuje
    wyplaty, do ktorej zostal powolany.
    Niewielka liczba, niewielka kwota i malo znany "bank", i
    prawdopodobnie klienci i zarzad polski, wiec jak cos krzyczec, to
    "Polacy ukradli pieniadze Polakow" :-)

    Na Cyprze udzial obcokrajowcow spory.

    A tak swoja droga, nie potafie sie doszukac liczb - ale ten SKOK
    powinien miec jakies aktywa, i to w ilosci dosc znacznej, prawie
    wystarczajacej na zaspokojenie żądań.
    A teraz to one przejete przez kogo zostaly ?

    J.

  • 3. Data: 2014-08-06 20:29:16
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    W dniu środa, 6 sierpnia 2014 18:40:55 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > wystarczajacej na zaspokojenie żądań.
    >
    > A teraz to one przejete przez kogo zostaly ?

    jeśli dobrze zrozumiałem to BFG korzystając z infrastruktury PKOBP
    wypłaca depozyty, a kredyty będą trafiały do masy upadłościowej,
    która zasili BFG

  • 4. Data: 2014-08-06 20:41:33
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    wszystko fajnie, dobrze że wypłaty są realizowane
    ale mnie interesuje dlaczego ograniczenie akurat
    do 19 sierpnia, nie można było chociaż do 2 września?

    ludzie są na wakacjach, wielu z dala od cywilizacji,
    a jak wrócą to akcja zakończona i jedź do Warszawy.

    nie można było ustalić dłuższego terminu wypłat w pkobp?

    czy jakiś przepis ustawowy narzuca termin wypłat?

  • 5. Data: 2014-08-06 22:54:57
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 06 Aug 2014 18:01:59 +0200, Tomasz Chmielewski napisał(a):

> [...]
    > ukradli pieniadze Polakow"?
    >
    > Przeciez w przypadku upadku bankow na Cyprze rowniez wyplacono 100% srodkow

    Może dlatego, że w Polsce rzad depozytariuszom DAŁ ich utracone środki,
    a na Cyprze rząd depozytariuszom UKRADŁ zdeponowane przez nich środki?
    Być może nie każdy to dostrzega, ale pomiędzy "dał", a "ukradł", jest
    pewna różnica.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2014-08-06 23:03:05
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

> [...]
    > a na Cyprze rząd depozytariuszom UKRADŁ zdeponowane przez nich środki?
    > Być może nie każdy to dostrzega, ale pomiędzy "dał", a "ukradł", jest

    Erm. Przypuśćmy, że miałem w cypryjskim banku 10^6 EUR i tyle samo w skok
    wspólnota.
    Ile bym odzyskał w obu przypadkach i dlaczego w jednym jest "dał" a w
    drugim "zabrał"?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 7. Data: 2014-08-06 23:21:56
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 06 Aug 2014 23:03:05 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Erm. Przypuśćmy, że miałem w cypryjskim banku 10^6 EUR i tyle samo w skok
    > wspólnota.
    > Ile bym odzyskał w obu przypadkach i dlaczego w jednym jest "dał" a w
    > drugim "zabrał"?

    Dlatego, że w Polsce SKOK stracił Twoje pieniądze i żebyś mógł je
    odzyskać, BFG musiał Ci je DAĆ ze swoich zgromadzonych funduszy.
    Natomiast w cypryjskim banku środki na wypłatę były, ale zbankrutowany
    cypryjski rząd pozwolił wypłacić Ci tylko 100 tys. EUR, a cała nadwyżkę
    powyżej tej kwoty UKRADŁ na zaspokojenie swoich długów!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2014-08-07 00:53:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" lru69i$82a$...@o...futuro.pl

    > Dlatego, że w Polsce SKOK stracił Twoje pieni˘dze i żeby÷ mógł je
    > odzyskaĺ, BFG musiał Ci je DAĹ ze swoich zgromadzonych funduszy.
    > Natomiast w cypryjskim banku ÷rodki na wypłatý były, ale zbankrutowany
    > cypryjski rz˘d pozwolił wypłaciĺ Ci tylko 100 tys. EUR, a cała nadwyżký
    > powyżej tej kwoty UKRADŁ na zaspokojenie swoich długów!

    Mówiąc inaczej -- mżawka i wiadro. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-08-07 07:13:35
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > odzyskać, BFG musiał Ci je DAĆ ze swoich zgromadzonych funduszy.
    > Natomiast w cypryjskim banku środki na wypłatę były,
    Skąd ta pewność? Wg mnie tych pieniędzy właśnie _NIE_ było. Dokładnie
    jak w tym skoku.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 10. Data: 2014-08-07 10:49:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości
> [...]
    >nadwyżký
    >powyżej tej kwoty UKRADŁ na zaspokojenie swoich długów!

    Jestes pewien ?

    Bo IMO to podobnie jak u nas czy na calym swiecie - byl sobie
    cypryjski bank, niezalezne przedsiebiorstwo,
    niewlasciwie rozdzielal i inwestowal, i pieniadze znikly.
    A potem placz i sie mowi ze ukradl ...

    J.