  • 51. Data: 2017-01-04 21:48:27
    Temat: Re: kredyty hipoteczne w PL
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2017-01-04 o 10:23, Kamil Jońca pisze:

    > Ale Ty i Dawid cały czas obracacie się w kręgu "mieszkanie/dom na kredyt
    > z banku"
    >
    > A hipoteka może być wpisana z różnych powodów (np. jako zabezpieczenie
    > kredytu kupieckiego)
    >
    > KJ

    jeżeli ktoś zgodzi się na takie zabezpieczenie to oczywiście tak,
    chociaż praktycznie takiego czegoś nie widziałem, może takie
    zabezpieczenia są na nieruchomościach należących na os. prawnych
    (zajmuję się głównie fizycznymi)

    tak samo hipo może być na ZUS, US, zajęcie komornicze, spółdzielnię czy
    WM oraz podmiot finansowy inny niż bank

    w każdym z tych przypadków sprzedaż takiej nieruchomości, zaciągnięcie
    kredytu bankowego jest nadal możliwe

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 52. Data: 2017-01-04 21:52:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ale czy przychodzi komuś do głowy jakiś sensowny scenariusz, gdzie ktoś chciałby
    kupić (bo że chciałby sprzedać to jasna sprawa) nieruchomość obciążoną hipoteką ?
    > Oczywiście poza przekładaniem kasy z kieszeni do kieszeni.

    to wcale nie jest takie rzadkie np:

    facet kupił mieszkanie na kredyt, zawiera związek małżeński (lub nawet
    nie) i daruje swojej TŻ połowę tej nieruchomości

    oczywiście rejent pouczy ww., że przyjmuje nieruchomość wraz z ciążącym
    na niej zobowiązaniem (TYLKO rzeczowym)

    dodatkowo jeżeli ta osoba zechce to może przystąpić także jako
    współkredytobiorca (zobowiązanie finansowe) do kredytu co oczywiście z
    jej punktu widzenia nie ma sensu...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 53. Data: 2017-01-04 21:54:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Hmm, dla mnie moje słowa znaczą "nieruchomość z hipoteką można sprzedać, ale wolno
    to zrobić za pozwoleniem banku" (z którego to wymagania pozwolenia wycofałem się w
    kolejnym zdaniu poprzedniego posta).
    > Bo "zaspokojenie roszczenia banku" to niekoniecznie jest spłata kredytu.

    i wtedy będzie sytuacja, że osoba X ma kredyt a osoba Y jego
    zabezpieczenie, czy bank się zgodzi? raczej nie

    w takiej sytuacji nieruchomość powinna zostać przejęta wraz z kredytem
    (cały proces kredytowy od początku)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 54. Data: 2017-01-05 08:26:11
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 4 Jan 2017 07:22:15 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Hmm, dla mnie moje słowa znaczą "nieruchomość z hipoteką można sprzedać, ale wolno
    to zrobić za pozwoleniem banku" (z którego to wymagania pozwolenia wycofałem się w
    kolejnym zdaniu poprzedniego posta).

    Ktos już w tym wątku zwracał uwagę na to, że hipoteka niekoniecznie jest na
    rzecz banku. Spotkałem się z hipotekami na rzecz osób fizycznych, w
    sytuacji po podziale majątku (rozwód) lub podziale spadku.

    --
    Yakhub

  • 55. Data: 2017-01-05 12:03:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >i wtedy będzie sytuacja, że osoba X ma kredyt a osoba Y jego
    >zabezpieczenie, czy bank się zgodzi? raczej nie

    >w takiej sytuacji nieruchomość powinna zostać przejęta wraz z
    >kredytem (cały proces kredytowy od początku)

    Byloby najprosciej, o ile kupujacy ma ochote na kredyt to zrobic.

    A czy tak "caly proces od poczatku" ... troche mniej, bo wycena
    nieruchomosci jest, wpis w hipotece jest, nawet mozna by rzec, ze
    negocjacje kredytowe mamy juz za soba, jesli nabywcy raty odpowiadaja.

    No ale bank musi byc w caly proces zamieszany, umowa trojstronna sie
    robi.

    J.

  • 56. Data: 2017-01-05 12:07:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RobertS" napisał w wiadomości grup

    >to wcale nie jest takie rzadkie np:
    >facet kupił mieszkanie na kredyt, zawiera związek małżeński (lub
    >nawet nie) i daruje swojej TŻ połowę tej nieruchomości

    Albo bardziej przyziemne - rozwodza sie i chca dwa mieszkania.
    Albo ktos dostal dobra prace - w innym miescie.
    Albo go na splate nie stac.

> [...]
    >dodatkowo jeżeli ta osoba zechce to może przystąpić także jako
    >współkredytobiorca (zobowiązanie finansowe) do kredytu co oczywiście

    Na pewno nie ma ?
    Jesli maz np zginie w wypadku wkrotce po slubie ?
    A ona ma dobra prace, bogatych rodzicow i np ubezpieczenie po mezu ?

    J.

  • 57. Data: 2017-01-05 12:55:58
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 16:58:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    wolno to zrobić za pozwoleniem banku"

    > Rada na przyszłość - pisz tak, aby było wiadomo, o co ci chodzi. Bo to,
    > co powyżej napisałeś, nijak się ma do "notariusz nie sprzeda
    > nieruchomości z wpisem do hipoteki".

    Dokładnie - nijak się ma, bo tego nie napisałem.
    Napisałem, że notariusz nie sporządzi umowy, dopóki wpisane w dziale IV KW roszczenie
    banku - zwane hipoteką - nie zostanie zaspokojone.
    Nadinterpretacją jest sądzenie, że "zaspokojenie tego roszczenia" oznacza "spłata
    kredytu" - tego nigdzie nie napisałem.
    Zaspokojeniem tego roszczenia jest wykonanie czynności, które je zaspokojają.
    I w zależności od wymogów prawa może to być:
    - spłata kredytu
    - powiadomienie banku o umowie sprzedaży
    - NOOP - bo być może nic nie trzeba robić - czy też notariusz nie jest do niczego
    zobowiązany - żeby to roszczenie zaspokoić.

    Oczywiście mówimy tu o sytuacji, gdy w dziale III KW nie ma jakichś innych roszczeń
    czy ograniczeń wpisanych, wynikających np. z umowy kredytu, np. zakaz zbywania.
    Jest tylko wpis hipoteki i już.
    Także może ktoś wie, jakie są obowiązki notariusza, gdy sporządza umowę sprzedaży
    nieruchomości i w dziale IV KW zobaczy, że jest wpis hipoteki ?

  • 58. Data: 2017-01-05 14:00:48
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

> [...]
    roszczenie banku - zwane hipoteką - nie zostanie zaspokojone.
    > Nadinterpretacją jest sądzenie, że "zaspokojenie tego roszczenia" oznacza "spłata
    Po prawniczemu to chyba znaczy :P
    [...]

    > Jest tylko wpis hipoteki i już.
    > Także może ktoś wie, jakie są obowiązki notariusza, gdy sporządza umowę sprzedaży
    nieruchomości i w dziale IV KW zobaczy, że jest wpis hipoteki ?
    MZ ma tylko poinformować czy raczej uświadomić kupującego. Ale może
    niech ktoś mądrzejszy się wypowie.

    KJ

    Wherever you go...There you are.
    -- Buckaroo Banzai

  • 59. Data: 2017-01-09 11:29:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-04 o 21:54, RobertS pisze:

    > i wtedy będzie sytuacja, że osoba X ma kredyt a osoba Y jego
    > zabezpieczenie, czy bank się zgodzi? raczej nie

    Wyjaśnisz, dlaczego miałoby to robić jakąkolwiek różnicę dla banku?

    --
    Liwiusz

  • 60. Data: 2017-01-09 13:01:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Wyjaśnisz, dlaczego miałoby to robić jakąkolwiek różnicę dla banku?

    A jednak banki jakos tego unikaja.
    Moze czyni roznice.

    J.