  • 41. Data: 2017-01-04 10:23:34
    Temat: Re: kredyty hipoteczne w PL
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Marcin <n...@n...com> writes:

    > Witam

    > Nawet dostaniesz kredyt na kupienie takiej nieruchomości. Niuans jest
    > taki, że najpierw bank który ma wpisaną hipotekę wyraża zgodę na
    > spłatę kredytu i obiecuje zwolnić hipotekę po otrzymaniu określonej

    Ale Ty i Dawid cały czas obracacie się w kręgu "mieszkanie/dom na kredyt
    z banku"

    A hipoteka może być wpisana z różnych powodów (np. jako zabezpieczenie
    kredytu kupieckiego)

    KJ

    He that breaks a thing to find out what it is has left the path of wisdom.
    -- J.R.R. Tolkien

  • 42. Data: 2017-01-04 10:37:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-03 o 22:48, Marcin pisze:
    > Witam

    > Nawet dostaniesz kredyt na kupienie takiej nieruchomości. Niuans jest
    > taki, że najpierw bank który ma wpisaną hipotekę

    Dlaczego bank? Hipotekę może mieć wpisaną każdy.

    > wyraża zgodę na spłatę

    To już sprawa między sprzedającym a jego wierzycielem. Przedmiotem tego
    podwątku było tylko zanegowanie twierdzenia, jakoby obciążonej
    hipotecznie nieruchomości nie można sprzedać.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2017-01-04 14:21:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 4 stycznia 2017 10:37:15 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > To już sprawa między sprzedającym a jego wierzycielem. Przedmiotem tego
    > podwątku było tylko zanegowanie twierdzenia, jakoby obciążonej
    > hipotecznie nieruchomości nie można sprzedać.

    Nikt - a na pewno nie ja - nie twierdził, że nie można sprzedać - jedynie że jest to
    możliwe pod pewnymi warunkami.
    Co nie zmienia faktu, że myliłem się w kwestii tego, że z sumy sprzedaży musi być
    spłacony kredyt, którego ta hipoteka jest zabezpieczeniem.
    I może rzeczywiście fakt wpisu hipoteki w KW nie wnosi żadnych dodatkowych warunków.

    Ale czy przychodzi komuś do głowy jakiś sensowny scenariusz, gdzie ktoś chciałby
    kupić (bo że chciałby sprzedać to jasna sprawa) nieruchomość obciążoną hipoteką ?
    Oczywiście poza przekładaniem kasy z kieszeni do kieszeni.

  • 44. Data: 2017-01-04 14:39:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

> [...]
    >zabezpieczeniem.
    >I może rzeczywiście fakt wpisu hipoteki w KW nie wnosi żadnych

    Ogolnie, to jednak bank bedzie wymagal takiej kwoty.
    Na ile to uniemozliwia sprzedaz, to nie wiem.

    >Ale czy przychodzi komuś do głowy jakiś sensowny scenariusz, gdzie
    >ktoś chciałby kupić (bo że chciałby sprzedać to jasna sprawa)
    >nieruchomość obciążoną hipoteką ?

    Wszystko kwestia ceny.
    Jak tanio, nawet jak "normalnie", to czemu nie kupic - oczywiscie w
    porozumieniu z bankiem, wplacajac pieniadze na wskazane przez bank
    konto.
    To moze byc nawet bezpieczniejsze niz kupowanie nieruchomosci rzekomo
    bez zobowiazan :-)

    Problem maja natomiast frankowicze, gdy nieruchomosc warta obecnie np
    500 tys zl, ma w hipoteke wpisane np 700 tys.

    700 tys nie zaplacisz, a bank sie 500 tys nie zadowoli :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-01-04 14:43:17
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:
    [...]
> [...]
    kupić (bo że chciałby sprzedać to jasna sprawa) nieruchomość obciążoną hipoteką ?
    > Oczywiście poza przekładaniem kasy z kieszeni do kieszeni.

    Przejęcie nieruchomości w której prowadzony jest jakiś biznes, razem z
    tym biznesem.
    (Dajmy na to salon samochodowy, w którym jest hipoteka na rzecz
    dystrybutora.)

    KJ

    The only two things that motivate me and that matter to me are revenge
    and guilt.
    -- Elvis Costello

  • 46. Data: 2017-01-04 14:50:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nikt - a na pewno nie ja - nie twierdził, że nie można sprzedać - jedynie że jest
    to możliwe pod pewnymi warunkami.

    Zatem dla przypomnienia twoje słowa:

> [...]

    kupić (bo że chciałby sprzedać to jasna sprawa) nieruchomość obciążoną hipoteką ?
    > Oczywiście poza przekładaniem kasy z kieszeni do kieszeni.

    Kupuje za cenę pomniejszoną o wartość kredytu, albo ufa sprzedającemu,
    że ten spłaci, pozostawiając sobie prawo do regresu w razie czego.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2017-01-04 16:16:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 3 Jan 2017 23:09:08 +0100, Marcin <n...@n...com> wrote:
    > Gdyby tak było w Polsce to teoretycznie np. frankowicze mogliby
    odesłać
    > klucze do mieszkań i pozbyć się kredytu tylko czy jakiś bank by im
    > udzielił kredytu na nowe mieszkanie, gdyby mieli taką historię?
    Czyli
    > nadal by nie mieli mieszkania, pieniądze wpłacone do banku jako
    spłata
    > by przepadły a w historii BIK by figurowali jako bankruci od
    których
    > lepiej się trzymać z daleka.

    Ale polski system nie umożliwia rozpoczęcia od 0. W tym problem i
    zasadnicza różnica.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2017-01-04 16:22:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, dla mnie moje słowa znaczą "nieruchomość z hipoteką można sprzedać, ale wolno to
    zrobić za pozwoleniem banku" (z którego to wymagania pozwolenia wycofałem się w
    kolejnym zdaniu poprzedniego posta).
    Bo "zaspokojenie roszczenia banku" to niekoniecznie jest spłata kredytu.

  • 49. Data: 2017-01-04 16:57:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Hmm, dla mnie moje słowa znaczą "nieruchomość z hipoteką można sprzedać, ale wolno
    to zrobić za pozwoleniem banku"

    Rada na przyszłość - pisz tak, aby było wiadomo, o co ci chodzi. Bo to,
    co powyżej napisałeś, nijak się ma do "notariusz nie sprzeda
    nieruchomości z wpisem do hipoteki".

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2017-01-04 17:28:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    rada.pl...

    >Ale polski system nie umożliwia rozpoczęcia od 0. W tym problem i
    >zasadnicza różnica.

    Ale mamy upadlosc konsumencka, ktora po 3 latach umozliwia rozpoczecie
    od zera.
    Amerykanie ja maja bez tych 3 lat, co tez wplywa na hipoteki -
    obywatel moze sie od nich uwolnic.

    A co do tego "oddawania nieruchomosci" ...
    http://www.thebankruptcysite.org/resources/bankruptc
    y/debt-relief/bankruptcy-and-mortgage-deficienci

    "You may or may not have to pay the deficiency, depending on whether
    the loan agreement that you signed states that the creditor has the
    right to collect the deficiency from you (called a recourse loan) or
    limits the creditor to just selling the house only (called a
    non-recourse loan). "

    Tylko z tego co widac po innych stronach, to wielu Amerykanow ma
    odwrotny problem - jak zbankrutowac, ale dom zatrzymac
    http://www.mortgage101.com/article/how-declaring-ban
    kruptcy-affects-your-mortgage
    http://www.thebankruptcysite.org/resources/bankruptc
    y/after-bankruptcy/mortgage-after-bankruptcy-current
    -new-mortgages

    J.