  • 61. Data: 2017-01-09 13:11:48
    Temat: Re: kredyty hipoteczne w PL
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-09 o 13:01, J.F. pisze:

    > A jednak banki jakos tego unikaja.

    Że niby nie można zabezpieczyć kredytu nie swoją nieruchomością?

    > Moze czyni roznice.

    Nie wiesz o czym piszesz. No ale nie ciebie pytałem.

    --
    LIwiusz

  • 62. Data: 2017-01-09 13:59:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Że niby nie można zabezpieczyć kredytu nie swoją nieruchomością?

    A podasz przyklad takiego banku ?

    Poza tym przyklad mial byc na co innego - osoba X ma kredyt i
    nieruchomosc zabezpieczajaca go, osoba X sprzedaje go osobie Y, ale
    kredyt splaca dalej sama, a hipoteka pozostaje.
    I teraz:
    a) jaki bank wyda zgode na taka sprzedaz, lub
    b) jaki bank nie zareaguje, gdy sie dowie, ze sprzedano bez jego zgody
    ?

    Pozostanmy przy fizycznych osobach X i Y, bo moze w jakis spolkach
    powiazanych to by przeszlo ...

    J.

  • 63. Data: 2017-01-09 14:41:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-09 o 13:59, J.F. pisze:

    > A podasz przyklad takiego banku ?

    Ale po co miałbym podawać przykład konkretnego banku? Interesuje cię
    taki kredyt? Nie szukaj go raczej na grupie.

> [...]
    > kredyt splaca dalej sama, a hipoteka pozostaje.
    > I teraz:
    > a) jaki bank wyda zgode na taka sprzedaz, lub

    Po co ktoś miałby się pytać bank o zgodę na sprzedaż swojej nieruchomości?

    > b) jaki bank nie zareaguje, gdy sie dowie, ze sprzedano bez jego zgody ?

    Pewnie nijak, kredyt jest spłacany, zabezpieczenie to samo, generalnie
    nic się nie zmieniło.

    --
    Liwiusz

  • 64. Data: 2017-01-09 16:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale po co miałbym podawać przykład konkretnego banku? Interesuje cię
    >taki kredyt? Nie szukaj go raczej na grupie.

    W banku mam szukac ?
    W ktorym ? W kazdym ?

> [...]

    > zgody ?
    >Pewnie nijak, kredyt jest spłacany, zabezpieczenie to samo,

    http://nieruchomosci.praktyczneprawo.pl/wp-content/u
    ploads/2013/07/umowa_o_kredyt_hipoteczny_mbank.pdf

    par 12
    2. mBank mo?e wypowiedzieae Umowe, równie? w przypadku
    e) zbycia przez Kredytobiorce nieruchomooeci/ograniczonego prawa
    rzeczowego3 obci??onej/ego3 hipotek?, stanowi?c? prawne zabezpieczenie
    sp?aty udzielonego Kredytu;

    f) wypowiedzenia Umowy rachunku oszczednooeciowo rozliczeniowego
    eKonto;
    par 11 tez ciekawy.

    Czemu tak ? Widac sa rzeczy, o ktorych sie prawnikom nie snilo :-)

    Ale tak wprost o wymaganej zgodzie na sprzedaz kredytowanej
    nieruchomosci to nie pisza.

    J.