  • 1. Data: 2017-01-01 22:05:41
    Temat: kredyty hipoteczne w PL
    Od: Bolko <s...@g...com>

    (...)
    Kredyt hipoteczny to kredyt zaciągany pod zastaw nieruchomości. W momencie
    zaprzestania spłaty rat w USA odpowiadamy przed bankiem tylko nieruchomością, niczym
    więcej.
    W Polsce odpowiada się całym majątkiem, więc nie jest to kredyt hipoteczny, ale
    kredyt konsumencki udzielany pod zastaw nieruchomości oraz innych dóbr [w razie
    bowiem spadku cen na rynku nieruchomości bank może zarządać dodatkowego
    zabezpieczenia w trybie natychmiastowym].

    Dlaczego u nich się da a u nas nie?

  • 2. Data: 2017-01-02 10:46:57
    Temat: Re: kredyty hipoteczne w PL
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bo "kredyt hipoteczny" oraz "mortgage loan" to są jednak dwa różne ciągi znaków.
    Oczywiście w językach występują homonimy, jak również wyrazy wieloznaczne - ale
    pomijając te wyjątki, to jeśli coś się nazywa inaczej, to nawet jeśli jakiś tłumacz
    tak to przetłumaczy, to nie znaczy, że jest to to samo.

    A czemu się u nich tak da ? Zapytaj polskiego sejmu.
    Kredyt tzw. hipoteczny w PL jest jak najbardziej kredytem konsumpcyjnym, ma jednak
    nieco lepsze warunki - ponieważ ma niezłe zabezpieczenie w postaci wpisu hipotecznego
    (rozdział IV) w księdze wieczystej niercuhomości.
    Jest to jednak tylko jedno z zabezpieczeń - bo odpowiada się całym majątkiem - ale
    naprawdę na tyle niezłe - bo go nie wyczyścisz, a resztę majątku możesz ukryć, choćby
    przez darowizny, i to bez podatku, jeśli robisz je dla najbliższej rodziny (o ile im
    ufasz ;) - a także jest spora szansa, że jednak to zabezpieczenie na wartości nie
    straci (choć na tym się sporo banków w ameryce na kredytach sub-prime przejechało).
    I trzeba sobie uświadomić, co to jest ta "hipoteka".
    Jest to roszczenie banku o zapłatę jakiejś sumy - jakiej dokładnie, to nie jest
    ustalone, ustalona jest jedynie maksymalna możliwa wysokość - w sytuacji, gdy
    nieruchomość zmienia właściciela. I gdy jest taki wpis w KW to żaden notariusz nie
    sporządzi umowy sprzedaży, zanim to roszczenie nie zostanie zaspokojone.
    I tyle - czyli sensu stricte to nawet nie można powiedzieć, że nieruchomość jest
    zabezpieczeniem - bo zabezpieczeniem jest cały majątek, i nawet może być taka
    sytuacja, że jak przestaniesz spłacać raty, to komornik zajmie np. konto w banku albo
    rachunek maklerski - bo np. wolałeś wziąć kredyt na mieszkanie, mimo, że miałeś kasę
    na jeg kupno, ale wolałeś utopić tą kasę w hazardzie - i z tego spłaci bank, w ogóle
    nie licytując mieszkania.

  • 3. Data: 2017-01-02 10:53:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > I gdy jest taki wpis w KW to żaden notariusz nie sporządzi umowy sprzedaży, zanim
    to roszczenie nie zostanie zaspokojone.

    Bzdura. Nieruchomości można zbywać z wpisaną hipoteką.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-01-02 10:53:54
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    [...]
    > w sytuacji, gdy nieruchomość zmienia właściciela. I gdy jest taki wpis
    > w KW to żaden notariusz nie sporządzi umowy sprzedaży, zanim to
    > roszczenie nie zostanie zaspokojone.

    Że jak?
    KJ

    I thought YOU silenced the guard!

  • 5. Data: 2017-01-02 11:01:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 10:53:48 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    zanim to roszczenie nie zostanie zaspokojone.

    > Bzdura. Nieruchomości można zbywać z wpisaną hipoteką.

    Bez zgody banku ?

  • 6. Data: 2017-01-02 11:06:43
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    zanim to roszczenie nie zostanie zaspokojone.

    > Bez zgody banku ?

    A to zależy od umowy z bankiem. A nie od wpisu w dziale IV.

    KJ

    Acting is an art which consists of keeping the audience from coughing.

  • 7. Data: 2017-01-02 11:29:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zanim to roszczenie nie zostanie zaspokojone.

    > Bez zgody banku ?

    A co ma do tego zgoda banku? Hipoteka pozostaje przecież po sprzedaży i
    zabezpieczenie nadal trwa.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2017-01-02 11:33:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 10:46:58 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
> [...]

    pomijając te wyjątki, to jeśli coś się nazywa inaczej, to nawet jeśli jakiś tłumacz
    tak to przetłumaczy, to nie znaczy, że jest to to samo.

    Zgadzam się

    > A czemu się u nich tak da ? Zapytaj polskiego sejmu.

    Wiesz może czegoś nie wiem ale ja podpisałem z Bankiem umowę.

    Podpisałem też weksel i dopiero ten weksel mówi że Bank może ściągnąć
    ze mnie tyle kasy ile on uważa że jestem mu winien.
    I dopiero ten papier mówi że jestem odpowiedzialny za kredyt całym majątkiem.
    Oczywiście że mógłbym go nie podpisać.
    Ale
    - nie dostane kredytu
    - sejm nie ma tu nic do gadania

    > Kredyt tzw. hipoteczny
    (ciach)
    generalnie zgoda

  • 9. Data: 2017-01-02 13:48:47
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 2 stycznia 2017 11:29:10 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    zanim to roszczenie nie zostanie zaspokojone.

    > A co ma do tego zgoda banku? Hipoteka pozostaje przecież po sprzedaży i
    > zabezpieczenie nadal trwa.

    To napiszcie w skrócie, jak macie chwilkę, czym w końcu jest ta hipoteka ?
    Czy jak się ktoś trafi, kto kupi nieruchomość z wpisaną hipoteką - i znajdzie się
    naotariusz, który umowę sporządzi - to jak sprzedający przestanie spłacać raty, to
    bank może zlicytować tą nieruchomość ?
    Zajrzałem w dział IV - nie ma tam wpisanego explicite człowieka, którego obciąża
    hipoteka, a jedynie jego numer udziału w prawie. Jeśli to prawo zostanie sprzedane,
    to obciążony będzie kupujący.
    Hmm, chyba że na tyle tanio kupi, że mu się to opłaci ;>
    A poważnie to sądziłem, że jak jest taki wpis w dziale IV, to notariusz musi
    dopilnować, żeby kupujący zapłacił w taki sposób, że najpierw będą zaspokojone
    rozszczenia hipoteczne, a dopiero ew. górka pójdzie do sprzedającego.
    Może to nadinterpretacja - wnioskowałem stąd, że jak sprzedawałem mieszkanie, to
    notariusz chciał od kupującego oryginał umowy kredytu - oczywiście do wglądu, ale nie
    wystarczył skan przesłany wcześniej mailem (skan był potrzebny żeby w ogóle notariusz
    zaczął umowę pisać i umawiał się na podpisywanie).

  • 10. Data: 2017-01-02 13:55:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Czy jak się ktoś trafi, kto kupi nieruchomość z wpisaną hipoteką - i znajdzie się
    naotariusz, który umowę sporządzi - to jak sprzedający przestanie spłacać raty, to
    bank może zlicytować tą nieruchomość ?

    Tak.

    --
    Liwiusz