  • 1. Data: 2017-01-02 12:32:03
    Temat: gdzie założyć konto dewizowe w dolarach USA razem z kartą płatniczą
    Od: Bonum mane <b...@o...cs>

    Potrzebuję założyć konto dewizowe nominowane w dolarach USA,
    wraz z kartą debetową wydaną do tego konta.
    Konto z dostępem przez Internet. Może to być bank na terenie UE.
    Najlepiej byłoby, gdyby nie było jakichkolwiek kosztów związanych
    z założeniem i użytkowaniem tego konta oraz karty.

    Jaki bank polecacie dla rezydenta polskiego inny niż Nest bank?

  • 2. Data: 2017-01-02 16:11:54
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/02/2017 08:32 PM, Bonum mane wrote:
> [...]
    > z założeniem i użytkowaniem tego konta oraz karty.
    >
    > Jaki bank polecacie dla rezydenta polskiego inny niż Nest bank?

    Alior Kantor, konto USD (darmowe jak zapłacisz kartą raz przez pierwsze
    6 miesięcy); pierwsza wypłata z bankomatu darmowa; karta MC.

    Pekao i konto USD (chyba 1.1 USD miesięcznie gdy jest używana karta, jak
    nieużywana - dodatkowo 1.95 USD; wypłata z bankomatu coś koło 20-25 zł);
    kart Visa.

    W obu przypadkach brak opłat za przewalutowanie przy płatności w walucie
    innej niż USD (w Nest Banku, czy w mBanku i koncie USD - liczą sobie
    dodatkowo kilka procent od każdej transakcji).

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com

  • 3. Data: 2017-01-02 16:22:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W kantorze aliora brak opłat za przewalutowanie (poza mikrą prowizją MC) przy
    płatności kartą USD dla walut innych niż EUR i GBP (i oczywiście PLN).
    W przypadku EUR i GBP opłata 15%, dla PLN 7,5% !!!

  • 4. Data: 2017-01-02 16:53:42
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2017-01-02 o 12:32, Bonum mane pisze:
> [...]
    > z założeniem i użytkowaniem tego konta oraz karty.
    >
    > Jaki bank polecacie dla rezydenta polskiego inny niż Nest bank?

    TMobileBank

    z tego co sie orientuje to jedynie oplata 10 PLN za wydanie karty

    m.

  • 5. Data: 2017-01-02 21:23:29
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czyli kart EUR i GBP w aliorkantorze się nie opłaca, czy płacić kartą USD rachunków
    wypisanych w GBP i EUR się nie opłaca?

    -----

  • 6. Data: 2017-01-02 21:38:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    To drugie.
    Mantra IKA brzmi tak:
    1) płatności w EUR tylko kartą EUR,
    2) płatności w GBP tylko kartą GBP,
    3) płatności we wszystkich pozostałych walutach oprócz PLN tylko kartą USD.

    Co np. utrudnia podróż po Europie, bo trzeba mieć karty EUR oraz USD, a jak do Europy
    zaliczymy też UK, to i GBP :(
    I fragmentować kasę na kupowanie osobno dolarów, euro i funtów.
    Także na taką podróż, ale bez UK (bo też kombinują z funtami), lepsza jest karta
    citka podłączona do konta w euro.

  • 7. Data: 2017-01-02 23:31:20
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Monday, January 2, 2017 at 9:38:51 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > I fragmentować kasę na kupowanie osobno dolarów, euro i funtów.
    > Także na taką podróż, ale bez UK (bo też kombinują z funtami), lepsza jest karta

    A gdzie w Europie potrzebna jest karta USD? Dla Citi mantra jest podobna niestety.
    Wyjątkiem są karty wielowalutowe Pekao i PKO BP, ciekawe jak praktyka?
    Pekao ma niestety % prowizji od wypłaty z bankomatów, więc jest nieopłacalna na
    dłuższą metę. PKO BP ma zdaje się stałą opłatę, pytanie czy warto.

  • 8. Data: 2017-01-03 13:17:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-02 o 23:31, Stiwi pisze:

    Europy zaliczymy też UK, to i GBP :(
    citka podłączona do konta w euro.

    > A gdzie w Europie potrzebna jest karta USD? Dla Citi mantra jest podobna niestety.

    Wszędzie poza UK i krajami z EUR.
    Wbrew pozorom jest ich trochę.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2017-01-03 15:15:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 3 Jan 2017 00:11:54 +0900, Tomasz Chmielewski
    <t...@n...example.com> wrote:

    >Alior Kantor, konto USD (darmowe jak zapłacisz kartą raz przez pierwsze
    >6 miesięcy); pierwsza wypłata z bankomatu darmowa; karta MC.

    Pierwsza wypłata z bankomatu *w miesiącu* jest darmowa i ZTCP liczy
    się data księgowania.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 10. Data: 2017-01-03 18:24:25
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 02.01.2017 o 21:38, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > I fragmentować kasę na kupowanie osobno dolarów, euro i funtów.
    > Także na taką podróż, ale bez UK (bo też kombinują z funtami), lepsza jest karta

    Nie wiem, jak udaje się niektórym płacić w USD, GBP, PLN. Ode mnie nigdy
    nikt takich dziwnych walut nie chciał. Zawsze płacę tylko w dolarach
    ($), funtach (?), złotych (zł).

    --
    Akarm
    http://www.bykomstop.avx.pl