  • 1. Data: 2016-12-31 15:27:55
    Temat: mbank i logika
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Dostałem z mbanku papier o "zasadach ochrony depozytów".

    Problem w tym że obecnie nie jestem klientem mbanku, a kiedy zakończyłem
    moją przygodę z mbankiem wycofałem wszystkie zgody na przetwarzanie
    danych. Czyli powinienem byc nikim.

    Piszę więc do mbanku, i wygląda to tak:

    ja: jakim sposobem macie moje dane osobowe
    mb: musimy zweryfikować Pana tożsamośc przed wglądem z zgody
    ja: ale nie macie moich danych, co tu weryfikować
    mb: musimy to zweryfikować, prosze o kontak z mlinią
    ja: ale przecież nie macie moich danych
    mb: prosze o kontakt z mlinia w celu weryfikacji

    No wiec czy istnoeje jakieś magiczne prawo bankowe ktore po cofnięciu
    zgód powoduje ze mbank posiada moje kompletne dazne osobowe pozwalające
    im na weryfikację?

    W ogóle cycta z maila: "Informacje dotyczące zmian regulaminów produktów
    i usług są wysyłane także do klientów, którzy mają wycofane zgody
    marketingowe."

    Przeciez nie jestem klientem.

    Przepraszam ,ale zaliczyłem przepełnienie stosu.

  • 2. Data: 2016-12-31 18:22:58
    Temat: Re: mbank i logika
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-31, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Problem w tym że obecnie nie jestem klientem mbanku, a kiedy zakończyłem
    > moją przygodę z mbankiem wycofałem wszystkie zgody na przetwarzanie
    > danych. Czyli powinienem byc nikim.

    Cofnąłeś zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
    Tylko tyle i aż tyle. Zakładam, ze bank w niektórych celach musi i powinien
    Twoje dane przetwarzać, zresztą nie tylko bank.

    > No wiec czy istnoeje jakieś magiczne prawo bankowe ktore po cofnięciu
    > zgód powoduje ze mbank posiada moje kompletne dazne osobowe pozwalające
    > im na weryfikację?

    A jak Ci np. przyjdzie przelew na stary numer konto, to co?
    Też mają nie wiedzieć do kogo to przyszło, w razie gdyby się właściciel
    zgłosił? A ew. rozpoznanie jakby pieniądze przelewane na konto pochodziły
    z przestępstwa? Zamykamy konto i już nie da się wyśledzić? Miodzio :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 3. Data: 2016-12-31 18:50:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Twoje dane przetwarzać, zresztą nie tylko bank.

    > A jak Ci np. przyjdzie przelew na stary numer konto, to co?

    Nie przyjdzie, bo nie ma tam konta. Zostanie zwrócony nadawcy.

    Prawdą natomiast jest to, że oni jego dane nadal przetwarzają - w końcu
    dane historyczne trzymają.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-12-31 19:17:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-31 18:50, Liwiusz wrote:
    > Prawdą natomiast jest to, że oni jego dane nadal przetwarzają - w końcu
    > dane historyczne trzymają.

    Trzymanie nie jest przetwarzaniem.

  • 5. Data: 2016-12-31 19:23:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-31 18:22, Wojciech Bancer wrote:
    > Cofnąłeś zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
    > Tylko tyle i aż tyle. Zakładam, ze bank w niektórych celach musi i powinien
    > Twoje dane przetwarzać, zresztą nie tylko bank.

    Nie. Problemem mbanku jest fakt że callcenter nie jest w stanie przejść
    testu Turinga. Jak wszystkie inne callcenter zatrudniają przeraźliwie
    przytępinych ludzi którzy nie są w stanie kojarzyć protych faktów lub
    też mają nakaz obniżenia IQ na czas pracy i poslugiwania się wyłacznie 4
    wzorcami odpowiedzi.

    Ja im mówie że mnie nie ma w systemie a oni że mnie chcą weryfikować. Ja
    im mówie że nie jestem klientem a oni że mają prawo wysła takie coś do
    klientów. Stack overflow.

    Przypuszczalnie gdyby wsadzili tam autoresponder dali by radę
    zaoszczędzić kilka złotych a efekt ten sam.

    Identyczne sytuacje spotykam z ING, PKO i zakładam że tak jest wszędzie.
    Nikt nie czyta co klient napisał. Naciska się od F1 do F4 i reszta dnia
    wolne.

    > A jak Ci np. przyjdzie przelew na stary numer konto, to co?

    Nie ma takiego numeru.

    > Też mają nie wiedzieć do kogo to przyszło, w razie gdyby się właściciel
    > zgłosił? A ew. rozpoznanie jakby pieniądze przelewane na konto pochodziły
    > z przestępstwa? Zamykamy konto i już nie da się wyśledzić? Miodzio :-)

    To tak nie działa.

  • 6. Data: 2016-12-31 19:35:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> writes:

    > Trzymanie nie jest przetwarzaniem.

    Art. 7. Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    [...]
    2) przetwarzaniu danych - rozumie się przez to jakiekolwiek operacje
    wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie,
    *przechowywanie*, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a
    zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Replace with same type.

  • 7. Data: 2016-12-31 20:09:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-31 19:35, Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > *przechowywanie*, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a
    > zwłaszcza te, które wykonuje się w systemach informatycznych;

    Oczywiście znam tą definicję, zapomniałem napisać że dla *mnie* to nie
    jest przetwarzanie. To że chowają sobie gdzieś w archiwum to nic nie
    poradze, brat czuwa jak zawsze.

  • 8. Data: 2017-01-01 01:34:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Dec 2016 15:27:55 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > ja: jakim sposobem macie moje dane osobowe

    Ano takim, że prawo bankowe to wymaga. Skoro miałeś tsm konto, to
    dane te będą tam de facto do końca świata lub mbanku (w zależności co
    szybciej nastąpi).

    --
    Marek

  • 9. Data: 2017-01-01 01:39:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 31 Dec 2016 19:23:01 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Ja im mówie że mnie nie ma w systemie

    Zawsze mnie śmieszy ta pewność zrodzona z chciejstwa lub
    "wydajemisiężetakpowinnobyć" :)

    > a oni że mnie chcą weryfikować. Ja
    > im mówie że nie jestem klientem a oni że mają prawo wysła takie coś
    do
    > klientów. Stack overflow.

    Nie ma czegoś takiego jak "nie ma w systemie". Jesteś, tylko masz
    ptaszka "rachunek zamknięty,". A teraz jeszcze w uwagach Ci dopisali:
    "roszczeniowy" :)

    --
    Marek

  • 10. Data: 2017-01-01 01:42:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie ma takiego numeru.

    Ależ jest, tylko ma zamknięty rachunek. Numer jest przypisany do
    klienta bez względu na jego aktualny status i nie wraca już do puli
    "wolnych".

    --
    Marek