  • 11. Data: 2005-04-20 06:23:57
    Temat: Re: kredyt hipotetyczny ???
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d40s4a$4pg$...@k...task.gda.pl, Tomasz Nowicki
    <t...@s...com> wrote:

    > + z ustaleniem od nowa zdolności kredytowej i opłatami dla notariusza
    > (zmiana aktu)

    To trzeba zmieniać akt???? Niby dlaczego?
    Ja słyszałem, że potrzebna jest jedynie zmiana w księdze
    wieczystej - około 40zł

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 12. Data: 2005-04-20 06:25:46
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message d42bka$s03$...@i...gazeta.pl, null null

    > To nie jest prawda i co więcej jest dokładnie odwrotnie.
    > Wiem, bo niedawno brałem kredyt. W PLN miałem niższą zdolność
    > kredytową niż np. w CHF. Bierze się to z tego, że banki nie zawracają
    > sobie głowy takimi głupstwami jak ryzyko kursowe. Ponieważ kredyty w
    > walucie jest niżej oprocentowany, bank przyjmuje, że w takiej
    > sytuacji możesz wziąc większy kredyt.

    Bywa różnie.
    W Kredyt Banku dla CHF liczą zdolność tak samo jak w PLN.
    Ale zazwyczaj jest tak jak piszesz - mniejsze oprocentowanie
    = mniejsze raty = większa zdolność kredytowa.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 13. Data: 2005-04-20 15:56:40
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    manson_ napisał(a):

    > Rozumiem, że masz na myśli Unie Gospodarczą i Walutową, no to może zacznijmy
    > od tego, że nie zanosi się aby Polska tam prędko wstąpiła. No ale może masz
    > racje 20-25 lat może nam wystarczy :). "Ci co maja kredyty w PLN ..." -
    > podążając tokiem twojego myślenia to ci co maja kredyty w CHF też zostaną
    > przewalutowani według dziwnych wskaźników. Pozwole się jednak z tobą nie
    > zgodzić bo Polska to coprawda dziwny kraj ale nie jest to Białoruś (nikogo
    > nie obrażając) i żaden szanujący się bank nie będzie stosował żadnych
    > "dziwnych wskaźników" cokolwiek miałeś na myśli ;)

> [...]
    W momencie wejsica do strefy euro musi byc okreslony kurs euro/pln i to
    bedzie wskaznikiem przy przewalutowywaniu kredytow.
    Tak mi sie wydaje.
    rajusan

  • 14. Data: 2005-04-20 17:57:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    rajusan <b...@p...fm> writes:

    > W momencie wejsica do strefy euro musi byc okreslony kurs euro/pln

    Wlasciwie to nawet wczesniej, przy wejsciu do ERM2.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2005-04-20 18:32:11
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Miroo" <m...@R...o2.pl> wrote in message

    > To trzeba zmieniać akt???? Niby dlaczego?
    > Ja słyszałem, że potrzebna jest jedynie zmiana w księdze
    > wieczystej - około 40zł

    A ja słyszałem, że skoro zmienia się waluta i kwota kredytu, to akt staje
    się nieaktualny i trzeba zmieniać. BTW - na jakiej podstawie zmienia się
    zapis w księdze?

    T.

  • 16. Data: 2005-04-20 19:54:21
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 18:50:13 +0200, manson_ <daru[spam]@poczta.fm>
    napisał:

    > ??"
    >

    > zdolno?ae kredytowa - aby uzyskaae kredyt walucie obcej trzeba si?
    > wykazywaae
    > wi?ksz? zdolno?ci? kredytowa ni? w przypadku PLN, zazwyczaj musi byae
    > wi?ksza
    > o jakie? 30%-50 %. Czyli w z?otówkach mo?na zaci?gn?ae wi?kszy kredyt przy
    > danych dochodach i danym okresie kredytowania.

    Coś Ci sie popieprzyło!!!!!

    > uruchomienie kredytu - zazwyczaj bank uruchamia kredyt po kursie kupna
    > waluty obcej a trzeba sp?acaae po kursie sprzeda?y tej waluty. Je?eli
    > chodzi
    > franka szwajcarskiego to ró?nica miedzy kursem kupna a kursem sprzeda?y
    > jakie? 4%-5%(oczywi?cie na korzy?ae banku), czyli je?eli we 1/4 mie si?
    > kredyt na
    > 100 ty?. z? we frankach szwajcarskich i w tym samym dniu si? go sp?aci to
    > trzeba dop?aciae na wst?pie jakie? 4-5 ty? z?.

    Tu też troszeczkę. Różnica kursu kupna/sprzedaży to około 2,5 do 3.5% i
    faktycznie jest zależna od banku

    > przewalutowanie - wi??e si? zazwyczaj z dodatkowym kosztem no a czas
    > oczekiwania na t? operacje jest bardzo ró?ny, mo?e si? wachaae od kilku
    > dni
    > do nawet kilku miesi?cy!!!

    Przewalutowanie to pewien chwyt. Generalnie np frank musiałby zdrożeć o
    70% aby wyrównała sie wysokość raty do raty kredytu w złotóce.
    Przewalutowanie to najczęściej tzw konsumpcja straty.

> [...]
    > walut?, no ale wszystko jest do czasu bo przecie? kto by pomy?la?, ?e z
    > euro
    > stanie si? to co si? sta?o.
    >
    > Kurs euro w po?owie 2001 wacha? si? w granicach 3,3 - 3,4 z?, ?eby na
    > koniec
    > pierwszego kwarta?u 2004r. doj?ae do 4,9 z?. Zawsze mo?na powiedzieae - a
    > ja
    > bym nigdy do tego nie dopu?ci?, dawno bym go przewalutowa?. A ja powiem
    > inaczej - ja mam kredyt w z?otówkach i nie mam zamiaru przez 20 lat gapiae
    > si? na jaki? kurs walutowy z powodu ni?szego oprocentowania rz?du 3-4

    Jak wyżej. Jestes bogatym człowiekiem

    > maja

    Taaa

> [...]
    > od tego, ?e nie zanosi si? aby Polska tam pr?dko wst?pi?a. No ale mo?e
    > masz
    > racje 20-25 lat mo?e nam wystarczy :). "Ci co maja kredyty w PLN ..." -
    > pod??aj?c tokiem twojego my?lenia to ci co maja kredyty w CHF te? zostan?
    > przewalutowani wed?ug dziwnych wska 1/4 ników. Pozwole si? jednak z tob? nie
    > zgodziae bo Polska to coprawda dziwny kraj ale nie jest to Bia?oru?
    > (nikogo
    > nie obra?aj?c) i ?aden szanuj?cy si? bank nie b?dzie stosowa? ?adnych
    > "dziwnych wska 1/4 ników" cokolwiek mia?e? na my?li ;)

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 17. Data: 2005-04-20 20:03:23
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 19:52:13 +0200, Tomasz Nowicki <t...@s...com>
    napisał:

    > "manson_" <daru[spam]@poczta.fm> wrote in message

    > Kiedy ja brałem kredyt (niespełna dwa lata temu), to nie była to prawda
    > - a jeśli już, to w odwrotnej relacji, bo wyższe oprocentowanie kredytów
    > pln to większa suma kapitał + odsetki, a więc wymagana większa zdolność.

    Kapitał+odsetki nie mająbezposredniego wpływu na zdolność kredytową. Tu
    znaczenie ma dochód netto i obciążenia stałe w tym w y s o k o ś ć r a t
    y!

    > W długim okresie niższe % z nawiązką wyrównują zabawy z kursami - o ile
    > nie nastąpi nowy Wielki Kryzys.

    > + z ustaleniem od nowa zdolności kredytowej i opłatami dla notariusza
    > (zmiana aktu)
    Co ma tu do roboty notariusz? Czyżbyś przy okazji spraedawał tą chałupe?

    Zbyszek

  • 18. Data: 2005-04-20 20:09:58
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 18:05:51 +0200, Chauchesque <c...@w...pl>
    napisał:

    > Czy ktoś się właśnie orientuje jak będzie z kredytami przy wejściu do
    > strefy EURO
    > chodzi mi o
    > - przewalutowanie kredytów ze złotówek na EUR
    > - jaki kurs - skąd się weźmie ten kurs walut ?
    > - chyba oprocentowanie PLN musi spadać przez kilka lat do
    > poziomu oprocentowania EUR.
    > - kredyt w CHF
    > - tak myśle że z tego wynika że chyba najlepiej by było
    > wziąść kredyt w CHF a po wejściu do strey EURO go
    > przewalutować na EUR lub na PLN za kilka lat jak
> [...]

    Przewalutowanie będzie po aktualnych kursach. Jakich to nikt dziś nie
    wie.
    Obecnie kredyty hipoteczne najczęściej są denominowane do waluty, a nie
    udzielane w walucie.

    Pozdrowienia
    Zbyszek

  • 19. Data: 2005-04-20 20:12:25
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2005 10:07:15 +0200, Miroo <m...@R...o2.pl>
    napisał:

    > In message KFA8e.6935$4...@n...ntli.net, Piotrek
    >
    > To chyba w reklamach. W rzeczywistości CHF 3..4% a PLN 8..10+
    > No chyba, że ostatnio zaszaleli z promocjami i zeszli _nieco_
    > poniżej dolnych wartości, ale chyba tylko przy wkładzie
    > własnym > 70% :)
    >
    > Pozdrawiam
    > Miroo

    Przy wkładzie powyżej 70% to CHF idzie w granicach 1,47 do 1.95%
    (WIBOR+marza)

    Zbyszek

  • 20. Data: 2005-04-21 06:33:15
    Od: "pawelj" <p...@g...pl>

    Zbigniew <z...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Dnia Mon, 18 Apr 2005 19:52:13 +0200, Tomasz Nowicki <t...@s...com=
    >
    > napisa=B3:

    > =EA =

    > musi by=E6 =

    > i=EAkszy kredyt =

    > prawda =

    > kredyt=F3w =

    > zdolno=9C=E6.
    >
    > Kapita=B3+odsetki nie maj=B9bezposredniego wp=B3ywu na zdolno=9C=E6 k=
    > redytow=B9. Tu =
    >
    > znaczenie ma doch=F3d netto i obci=B9=BFenia sta=B3e w tym w y s o k o =9C=
    > =E6 r a t =
    >
    > y!

    To powiedz jeszcze od czego zależy wysokość raty. Pytanie
    naprowadzające: czy zależy od wysokości oprocentowania kredytu ?

    Pozdrawiam
    pawelj